• Anonym (Mm)

Triggas ångest av socker/fett?

Har lagt märke till liknande. I helgen åt jag mycket av ett sött bakverk med kaffe i(vilket jag inte druckit på flera år) och fick ångest dagen efter, sitter fortfarande i lite. Har för övrigt mått mycket bättre psykiskt nu när jag inte ätit sött dagligen som jag gjorde innan. Fan asså.älskar ju choklad!

• Anonym (Mm)
    Anonym (Ångest) skrev 2017-09-06 06:04:15 följande:

Jag blir lugn av att äta grejer jag blir mätt av, alltså riktig mat med fett, gör mig lycklig.

Jag kan också känna lycka av mat..knepigt..
  • Anonym (Mm)

Kan även tillägga att när jag kände mig ångestladdad, känslomässig och allmänt förvirrad igår tryckte jag i mig flera st bakverk och jag kände mig genast gladare och lugnare..

• Anonym (Mm)
    Anonym (Ångest) skrev 2017-09-06 10:58:27 följande:

Ja. För stunden när jag äter blir jag lycklig. Men det där med att trycka i sig för mycket ger ju ångest och illamående i efterhand. Konsten att njuta och inte föräta sig är svårt.

Precis. Var går gränsen till ätstörning liksom. Tänker på alla dessa viktprogramm där det oft nämns att vikten bara är ett symptom på andra problem. Dessa använder väl också mat eller sötsaker som tröst och mår bra för stunden.
  • Anonym (Mm)
    joggelijogg skrev 2017-09-06 13:00:23 följande:

Hahaha, vad tror du jag gör just nu!? Inte är jag ute och ägnar mig åt konstruktiva saker i alla fall 

Just den där motivationen att faktiskt ta sig iväg är det svåraste. Det stora hindret. Sätter man bara på sig kläderna och går ut är det ju sällan speciellt svårt sen, så det är tusan att det ska vara så svårt att bara säga "okej, nu gör jag det!" och faktiskt göra det. Efteråt känns det alltid bättre, dessutom.

Ska vi göra gemensam sak och gå ut eller? Det regnar här, men en kortis i alla fall.

Jag blev faktiskt inspirerad av ditt inlägg. Har tryckt i mig så mycket sött idag men rör mig faktiskt dagligen då jag cyklar när jag lämnar och hämtar barnen. Är inte deprimerad men har ångest och mycket oro till och från. Har som mål att komma igång med träningen ordentligt och bli nöjd med kroppen. Mår mycket bättre när jag tränar och har ingen direkt övervikt men det är svårt att hur
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Mm) skrev 2017-09-06 13:18:18 följande:

Jag blev faktiskt inspirerad av ditt inlägg. Har tryckt i mig så mycket sött idag men rör mig faktiskt dagligen då jag cyklar när jag lämnar och hämtar barnen. Är inte deprimerad men har ångest och mycket oro till och från. Har som mål att komma igång med träningen ordentligt och bli nöjd med kroppen. Mår mycket bättre när jag tränar och har ingen direkt övervikt men det är svårt att hur

Hitta motivation skulle det stå på slutet.

Man har alltid ursäkter. Har bebis så sover rätt kass och är trött..håller på o tar körkortet men när det är gjort tänker jag..
Svar på tråden Triggas ångest av socker/fett?