GladaNina skrev 2017-09-18 09:20:36 följande:
Hej, jag det kan man lugnt säga.. jag kom ju in glad i hågen att något äntligen skulle bli gjort och så kom de inte in med slangen trots 45 min försökande...:/
Jo, jag gjorde en äggledarkontrast i maj, vilket var den värsta smärtan jag någonsin upplevt och det var ingen smidig undersökning direkt. Men på något vänstern så lockades hon komma igenom med kontrasten och båda äggledarna såg bra ut.
Jag bor inte i Sverige så det finns inga 'antal försök' eftersom man betalar allt ur egen ficka här... De är dock väldigt duktiga inom sjukvård så jag befinner mig i trygga händer. Skulle vi göra IVF (vilket i dagsläget inte skulle funka då de ej kommer in i livmodern) så är det ca 3ggr priset som en privat IVF i Sverige. Så vi vill inte stressa med det, utan får ta en sak i taget.
jag har också alltid testat tidigt med gravtest, men börjat vänja mig vid att vänta på mensen istället som troget dyker upp varje månad, senast i morse tyvärr :(.
Så vår 'insemination' funkade inte denna gången. Jag fick även tabletter att äta efter inseminationen som innehåller gulkroppshormon, för att försöka få ägget att fasta/stanna kvar, men men blir det inte befruktat finns ju tyvärr inte mkt att göra ändå..
Hoppas verkligen ni lyckades med inseminationen!!! :) Låt mig veta hur det går för dig! Jag kommer att göra ett ingrepp som vidgar min livmoderhals nästa vecka och hoppas att simmarna lyckas ta sig igenom efter det.. Hoppet är ju det sista som överger ;)
Hej! Så tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Det är verkligen påfrestande att behöva ladda om hela tiden. Jag försöker att fokusera på att allt är långt ifrån hopplöst eller möjligheterna uttömda men det påverkar mig likväl och väntan är varje månad nästan outhärdlig. Just nu hittar jag alltså tidiga graviditetstecken i allt. Mitt humör har varit påverkat och jag undrar om det är otrivelle-sprutan, har du känt av det? Har varit ledsen och har gråtit endel. Tror inte det kan vara graviditetssymyom då det bara är fem dagar sedan inseminationen.
Vi gör våra inseminationer i Sverige och får de betalda av vår gemensamma välfärd än så länge, tre försök får vi. Kanske åker I en sväng för egen ficka till Danmark innan IVF om det blir aktuellt för att undvika det. Det kan verkligen bli en dyr historia det här men på det hela taget så har vi ju många fler möjligheter än de flesta i världen tack vare skatten.
Jag har inte fått några tabletter efter insemination mer än vitaminer. Vad bra att det fanns någon form av behandling för problemet med livmodertappen. Är det ett stort ingrepp de ska göra, måste du ex sjukskriva dig från jobbet och så? Hur länge behöver ni vänta innan nästa försök?