TellingMeLies skrev 2017-09-20 10:36:26 följande:
Hej! Så tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Det är verkligen påfrestande att behöva ladda om hela tiden. Jag försöker att fokusera på att allt är långt ifrån hopplöst eller möjligheterna uttömda men det påverkar mig likväl och väntan är varje månad nästan outhärdlig. Just nu hittar jag alltså tidiga graviditetstecken i allt. Mitt humör har varit påverkat och jag undrar om det är otrivelle-sprutan, har du känt av det? Har varit ledsen och har gråtit endel. Tror inte det kan vara graviditetssymyom då det bara är fem dagar sedan inseminationen.
Vi gör våra inseminationer i Sverige och får de betalda av vår gemensamma välfärd än så länge, tre försök får vi. Kanske åker I en sväng för egen ficka till Danmark innan IVF om det blir aktuellt för att undvika det. Det kan verkligen bli en dyr historia det här men på det hela taget så har vi ju många fler möjligheter än de flesta i världen tack vare skatten.
Jag har inte fått några tabletter efter insemination mer än vitaminer. Vad bra att det fanns någon form av behandling för problemet med livmodertappen. Är det ett stort ingrepp de ska göra, måste du ex sjukskriva dig från jobbet och så? Hur länge behöver ni vänta innan nästa försök?
ja det är påfrestande, men man måste ju fortsätta att leva sitt vanliga liv och göra roliga saker ändå, det är ju inte jobbigt hela tiden utan vi försöker uppskatta saker vi kan göra nu 'innan' i skaffar barn också, som att resa etc.
Hormonerna du fick kan säkert påverka ditt humör, jag kände mig också rätt instabil och hade framförallt väldigt ont i brösten när jag gick och väntade på BIM, men man känner ju givetvis efter lite extra också...
Jag ska göra en operation på onsdag, eller 2 st rättare sagt då de även vill gå in med tittthål genom magen och se om de hittar någon endometrios som gör det svårt för oss att bli gravida. Jag är nog inte 'typexemplet' på en endometriospatient, men vissa har bara som symptom att det är svårt att bli gravid. Så den operationen blir väl lite större än jag tänkt mig, ska bo en natt på sjukhus och beroende på om de hittar endometrios eller inte blir det större eller mindre operation. Ser ju inte direkt fram emot det, och ja jag måste ta 'sjukledigt'.
Jag har tidigare gjort en blindtarmsoperation som är liknande och då var jag hemma en vecka efteråt...:/ men det är väl olika hur snabbt man återhämtar sig. Jag vill bara komma framåt i processen så man hela tiden har ett nästa steg istället för att bara vänta i all evighet och försöka bli gravid när det kanske finns något att göra åt det :)
Då jag nu opereras 'på ritkgit' får vi avvakta denna cykeln, så kul är det inte att ha sex när man är nyopererad, tror även det kan komma in bakterier då vilket inte är så bra. Så nästa försök blir väl i oktober, då jag har ägglossning denna veckan...
Hur går det med ditt grav-testande? :)