• Anonym (Cilla)

Information från föräldramöte

Jag hade inte skickat någon info. Pappan är en vuxen människa och han har fått kallelser till mötena men valt att inte närvara. Han har heller inte bett ts om någon info.

Det som är viktigt från föräldramötet förmedlas skriftligt av skolan.

• Anonym (Cilla)
    Anonym (Samarbete) skrev 2017-09-04 11:53:34 följande:

Vad är det med er alla? Springer ni alla på föräldramöten osv med den andra föräldern även när ni bor ihop? Vi gör som förut, dvs en går på möten och informerar sen den andre.

Jag försökte samarbeta det första året efter skilsmässan. Frågade om vi kunde gå varannan gång eller om han kunde ta barnen när jag gick på föräldramötet, men han vägrade gå på möten och han vägrade ta barnen extra. Så jag slutade skriva sammanfattningar av vad som sagts.

Likadant med läkarbesök (två av barnen har kroniska sjukdomar), han vägrade att gå så jag slutade informera.

Vuxna människor som inte är intresserade av att ta något ansvar för att hålla sig informerade får vara utan information.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Suck) skrev 2017-09-05 07:34:33 följande:
    Fast nu handlade det inte om att Pelle kan ha med sin ett päron till skolan utan om kroniska sjukdomar (!!) barnen har. Pappan behöver veta om saker kring detta för BARNETS välmående.
    Barnen var hos pappan varannan lördag-söndag och hade med sig medicin. På förpackningarna sitter det etiketter med instruktioner.

Kostråden som läkarna gav struntade pappan i även om jag och barnen påminde honom så det gjorde ingen skillnad ifall jag informerade honom eller inte.

Nu har barnen slutat med umgänget (och är dessutom tonåringar som har koll på sig själva) så nu spelar det ingen roll längre.
Svar på tråden Information från föräldramöte