• Anonym (Suck)

Information från föräldramöte

Anonym (Skulle ni?) skrev 2017-09-03 18:39:04 följande:

Ni som har svarat tycker alltså inte att han har något eget ansvar? Intressant.

Men det är väl klart att han har eget ansvar men varför i hela friden ska ni sitta på möten båda två? De flesta barn representeras bara av en förälder på möten och utvecklingssamtal. Den andra föräldern får rapport av den som var på mötet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Cilla) skrev 2017-09-04 15:58:16 följande:
    Jag försökte samarbeta det första året efter skilsmässan. Frågade om vi kunde gå varannan gång eller om han kunde ta barnen när jag gick på föräldramötet, men han vägrade gå på möten och han vägrade ta barnen extra. Så jag slutade skriva sammanfattningar av vad som sagts.

Likadant med läkarbesök (två av barnen har kroniska sjukdomar), han vägrade att gå så jag slutade informera.

Vuxna människor som inte är intresserade av att ta något ansvar för att hålla sig informerade får vara utan information.
    Jag förstår inte alls det här faktiskt. VEM blir lidande av att du inte informerar? 

Inte du.
    Inte pappan.

BARNEN. 

Stackars barn som har så oerhört omogna föräldrar. En pappa som inte bryr sig och en mamma som ska hämnas och vägrar samarbeta. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2017-09-04 23:49:06 följande:

Det handlar inte om att hämnas. Det handlar om att ifall man börjar curla den andra föräldern så kommer det förväntas för all framtid. Vissa föräldrar, speciellt pappor, behöver lära sig ta sitt ansvar.
    Man kanske skilde sig för att man gick under av att vara projektledaren hemma och det bästa för barnet är inte att ha en mamma som tvingas ta nästan allt ansvar för barnet och sedan ska ta ansvar för exet med.

Förstår inte hur så många på FL kan vara så kvinnofientliga. När pappan inte tar sitt ansvar så är det alltid nån som ska skylla på mamman. Det är hennes fel för att hon skaffade barn med honom, hon är barnslig för att hon inte tar det lilla ansvar som fortfarande ligger på honom trots att hon gör allt annat. Är ni samma människor som tycker att våldtagna kvinnor i kort kjol får skylla sig själva? Det är samma jävla strukturer i båda fallen. Jag skäms för er skull.

Fast nu handlade det inte om att Pelle kan ha med sin ett päron till skolan utan om kroniska sjukdomar (!!) barnen har. Pappan behöver veta om saker kring detta för BARNETS välmående.
Svar på tråden Information från föräldramöte