• Anonym (Skulle ni?)

Information från föräldramöte

Mitt ex och jag har en väldigt dålig kommunikation. Nu är det så att han varken kommit på senaste utvecklingssamtalet eller föräldramötet. Vi har idag gemensam vårdnad men barnet bor mestadels hos mig. Jag vet säkert att han fått infon om båda mötena.

Nu funderar jag på om jag ska informera honom om det som sagts som är en del grejer han bör veta om. Samtidigt har han varken meddelat att han inte kunde komma och inte heller efterfrågat någon information. Dessutom, skulle det bli något missförstånd skulle han skylla på mig.

Jag skaffade barnvakt för att kunna gå på föräldramötet och han har uppenbarligen prioriterat andra saker. Jag vill självklart göra det bästa för vårt barn men samtidigt inte curla honom när han gör allt för att göra det surt för mig.

Det blir inga negativa konsekvenser för vårt barn om jag inte informerar men däremot eventuellt för andra barn då det bland annat var allergiinfo och exet har många djur...

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Information från föräldramöte
  • Anonym (Skulle ni?)

Det jag är mest fundersam över är att jag vet att blir det minsta fel, även om han själv missförstår så lägger han skulden på mig. Även till utomstående och det känns inte helt bekvämt. Tänker att det då är bättre att han får inhämta informationen själv.

• Anonym (Skulle ni?)

Ni som har svarat tycker alltså inte att han har något eget ansvar? Intressant.

• Anonym (Skulle ni?)
    Anonym (Suck) skrev 2017-09-03 19:16:14 följande:

Men det är väl klart att han har eget ansvar men varför i hela friden ska ni sitta på möten båda två? De flesta barn representeras bara av en förälder på möten och utvecklingssamtal. Den andra föräldern får rapport av den som var på mötet.

Håller i grunden med dig men rimligheten i att jag får jaga barnvakt för att kunna gå på mötet och att han varken har barnet eller går på föräldramötet?
Svar på tråden Information från föräldramöte