• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-16 20:38:07 följande:

Och nu kommer den riktigt jobbiga väntan på bim och att kunna testa. Olidligt!! Det enda man tänker på!!

Åhh jag vet inte. Jag vill också vänta på bim men nu blev jag helt nojig! Har haft fortsatta ägglossningsflytningar (om än väldigt lite mot för 3 dagar sedan) och fått en ordentligt förkylning.. så jag tror inte mitt ägg orkar släppa. Haha så surt! Jag som äntligen trodde att det ordnat till sig liksom. Jag verkligen hatar att inte veta om jag ska vänta på bim eller ägglossning!
  • Lillefiddelin

BIM -6 idag.. drömde inatt om att jag plussade och sedan fick tidigt MF. Jobbigt att vakna efter det.

Har inga symptom eller känningar tyvärr. Känns som jag vara väntar på att mensen ska komma så jag sedan kan ge på mig nya försök i november. Grattis till alla som plussar <3

• Mllm

Alltså fattar ingenting! Väntade in bim som borde vara på fredag men fick mens redan nu! Endast 8 dagar efter ägglossning! Fattar inte vad som är på gång. Kan lutealfasen plötsligt bli så kort efter att ha brukat vara 14-15 dagar?

Tempar och känner dessutom av min ägglossning så jag borde inte ha tagit fel på när den ägde rum.

• Nyckelpiga2017
    Mllm skrev 2017-10-17 11:40:12 följande:

Alltså fattar ingenting! Väntade in bim som borde vara på fredag men fick mens redan nu! Endast 8 dagar efter ägglossning! Fattar inte vad som är på gång. Kan lutealfasen plötsligt bli så kort efter att ha brukat vara 14-15 dagar?

Tempar och känner dessutom av min ägglossning så jag borde inte ha tagit fel på när den ägde rum.

Blöder du mycket? Om du blöder lite bara kan det vara att ägget fäster.
  • Mllm
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-17 11:58:41 följande:

Blöder du mycket? Om du blöder lite bara kan det vara att ägget fäster.

Blöder än så länge inte så mycket men känns ändå som om det är för mycket för att bara vara en nidblödning.
  • Nyckelpiga2017
    Mllm skrev 2017-10-17 12:10:08 följande:

Blöder än så länge inte så mycket men känns ändå som om det är för mycket för att bara vara en nidblödning.

Okej. Det var synd. Jobbigt när kroppen tjorvar och speciellt i detta skede.
  • XAHHA92
    Mllm skrev 2017-10-17 11:40:12 följande:

Har också bim på fredag och har också helt plötsligt verkat fått början på min mens! Började blöda i söndags så trodde först det var nidblödning, men blöder än så väntar på att mensen ska dra igång :( Har alltid 29-30 dagars cykel så kändes skumt att börja blöda på dag 23.
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • Mllm
    XAHHA92 skrev 2017-10-17 12:37:12 följande:

Har också bim på fredag och har också helt plötsligt verkat fått början på min mens! Började blöda i söndags så trodde först det var nidblödning, men blöder än så väntar på att mensen ska dra igång :( Har alltid 29-30 dagars cykel så kändes skumt att börja blöda på dag 23.

Ja fattar inte varför blödningen plötsligt kommer så tidigt? Kroppen slutar aldrig att överraska en. Trist att bli besviken månad efter månad.
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-17 09:24:25 följande:

Åhh jag vet inte. Jag vill också vänta på bim men nu blev jag helt nojig! Har haft fortsatta ägglossningsflytningar (om än väldigt lite mot för 3 dagar sedan) och fått en ordentligt förkylning.. så jag tror inte mitt ägg orkar släppa. Haha så surt! Jag som äntligen trodde att det ordnat till sig liksom. Jag verkligen hatar att inte veta om jag ska vänta på bim eller ägglossning!

Åh nej!! Så himla surt, kanske äl bara skjutits fram några dagar :o Hoppas du inte får som jag hade det förra månaden när jag inte fick ägglossning alls, visst det kan hända några gånger per år har jag läst, men ändå, så störigt!!

Jag vet ju helt säkert att jag fick ägglossning i fredags iom att jag tempar, faktiskt skönt att kunna göra det och vara helt säker på att äl skett. Inte för att jag blir mer gravid för det, haha!
Svar på tråden Bim oktober 2017