Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Bim oktober 2017

FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Grattis! Symptom? Kände du på dig att du skulle plussa?
  • Milou3

Jag fick också ett fett minus på stickan i morse! Har nog aldrig sett ett blankare test någonsin. Äl+9 - oj det var tidigt, tänker en del. Men faktum är att jag har efter senaste årets försök faktiskt kunnat se plus, om än extremt svagt, redan äl+9. Och ser jag ett blankt test vid äl+9 samt inte har några som helst symptom eller "gravidkänsla" i kroppen så kommer det heller inte bli något plus denna cykel. Hur gärna jag än vill!

Blää!

• Milou3
    Morsatillt skrev 2017-10-03 19:06:51 följande:

Blev precis medlem och tänkte hoppa in här med en liten fråga. Jag har bim på måndag men tog ett CV early idag. Vad tror ni? Positivt eller spöksträck? Tycker att det är lika svagt som på bilden i beskrivningen men jag vet inte riktigt :/

CB är kända för så kallade spökstreck men ditt ser lite för tydligt ut. Vågar nästan säga grattis :)
  • Milou3
    Fröken92 skrev 2017-10-03 19:33:46 följande:

Tog ett ÄL test för kul, är på BIM- 3/4 dagar. Visst är detta ÄL test positivt?

Ja det ser positivt ut! Har du testat ett gravtest än?
  • Milou3
    Fröken92 skrev 2017-10-03 21:20:22 följande:

Är för tidigt för mig än! Testat pluss som tidigast ÄL+12 förut! Är bara på ÄL+8 än så tänkte vänta

Bra där att du kan vänta :) man blir bara ledsen om det blir negativt, även om den logiska delen av hjärnan inser att få plussar runt äl+9-10. Har lovat mig varje månad att inte testa före bim men lyckas av någon anledning bara testa tidigare för varje gång. Helt puckat!
  • Milou3
    bligravid123 skrev 2017-10-05 05:57:06 följande:

Jag har bim 14: de men tror inte så mycket på en graviditet. Jag är 37 år, har inga barn sedan tidigare - inte ens försökt bli gravid- utan kom på att jag vile ha barn i våras.... har väntat med det ( dock inte friviigt. Hade gärna börjat försöka redan i mars-april)mendå jag lever i en relation med en kvinna och sjäva befruktningen måste ske via donator. Jag har alltså allt emot mig... =( vet ju inte ens om jag kan bli gravid vid denna ålder!

Jag känner inga symtom som ni andra skriver om ..ni vet molvärk, humör illamående... allt är precis som vanligt =)

jag fick inte ens utslag på stickorna fast jag tesatde över en vecak och KäNDE min ägglossning...alltså på riktigt. Har alltid vetat typ på minuten när ägget lossnar för jag får så ont - samma den hördagen .... men lik förbenat så inget utslag på ä.l-stickorna.... är det fel på mej?

HUr många gånger har ni andra försökt? Änns lite hopplöst nu men men... skönt att ha de här sidorna på familjeliv att följa...försöker läsa mest de lycliga inlägget där det gått vägen . Tack föratt ni finn alla!

Du ska nog se att det inte är några problem att bli gravid vid 37! Är själv nyligen fyllda 41 och försöker med en liten sladdis :) blivit gravid 2 ggr senaste året. Det går ju men att få det att stanna verkar svårare. För mig iaf.

Vissa får helt enkelt inte utslag på äl-stickor trots att de har äl. Om jag var dig skulle jag fortsätta med äl-stickor, kanske byta till CB digitala och sen komplettera med att tempa!
  • Milou3
    AngelicaB skrev 2017-10-05 20:24:09 följande:

Har nu precis passerat äl, har hunnit med att ha sex två gånger de senaste 3 dygnen. (Natten till tisdag och natten till idag) Tror ni det kan räcka? Eller borde man ha sex igen nu efter äl för högst sannolikhet att få ett plus på stickan om 2 veckor?

Jag tror det räcker men om ni pallar så kör på!

Den månaden jag blev gravid sist hade vi enbart sex en dag innan äl och det tog sig så man behöver inte ligga som kaniner :) fast hade jag fått bestämma hade jag velat säkra upp flera dagar ;)
  • Milou3
    familjenl skrev 2017-10-07 08:12:27 följande:

Neg test på bim-2.. man hoppas mindre och mindre för varje neg test men vet att det inte är kört förrän mensen kommer.

Någon som använder stickor från babyplan och kan dela med sig av en bruksanvisning? Hittar ingen på dem och det är ju så olika om man ska doppa i 5 sekunder eller 15.

Är det babyplan testa tidigttest med rosa botten och vit text på som mäter från 10 hcg ska du bara doppa i 3 sekunder står det. Men jag har doppat i 5.

Varning för spök på dem dock : / Bäst är PE eller testlagret. Mäter inte lika låga halter men ger inte spök iaf.
  • Milou3
    Fröken92 skrev 2017-10-08 08:19:48 följande:

BIM dagen, hade gett upp hoppet utan symptom. Hade ett hugg med liten blödning i fredags men ingen mens! Idag testade jag med testlagret med tanken "snart kommer mensen" men icke! Ett svagt plus syntes och jag i full lycka tog mitt clearblue! Första försöket någonsin sttt skaffa barn. Det tog sig. Är i chock!

Grattis!!
  • Milou3
    evve88 skrev 2017-10-08 16:33:40 följande:

Tror jag fått mitt livs första spök?? :p

Kanske inte ens syns på bild...

Jo det syns! Testlagret brukar inte ge spök
Svar på tråden Bim oktober 2017