Bim oktober 2017
Vad tror ni? Bim -4
Vad tror ni? Bim -4
Hej jag hoppar gärna med här :)
Jag har BIM 7/10 och plussade idag :)
Testade redan i torsdag och min vän tyckte sig se något svagt redan då. Helt sjukt. Har inte riktigt smält detta ännu.
Har ett ma i bagaget (början på augusti)
Hippas lilla myran vill stanna denna gång :)
Lycka till allihopa
Hej på er :)
Jag tror jag seriöst att jag håller på och bli knäpp. Börjar tror att jag är skengraviäd och känns så sjukt jobbigt :( För vill ju inte känna symptom om jag inte är gravid och det känns alldeles på tok för tidigt och känna någonting redan.
Tror ju att jag hade äl i tisdags och då är jag isåfall på äl+5 idag och bim-10. Men jag mår små illa. Mått smått smått illa innan, eller vet inte om jag kan säga att de är illamående mer att jag haft som en klump i halsen, tänkte att de nog var för jag dragit ner rejält på kaffe och nästan slutat, och tyckte de sen en dag försvann. Men igår tyckte jag att de var lite tillbaka igen. Men idag känns det betydligt mer,mer som illamående och även om jag ätit och när det känns lugnare så är det som den där klumpen i halsen. Men annars ordenlit illamående. Men ibland även känt svagt svagt molande i magen eller jag något som känns i magen och ovanför underlivet eller man skall säga. som illande,små värk och typ kittlande känslas svårt att förklara men hoppas ni förstår. Känns lite lite som svagt svagt som jag kunde känna när jag hade foglossning framtill. Men detta är ju på tok för tidigt och känna något. Vet att med mina andra 2 barn så plutade jag ju typ på bim´3-4 någon gång. Och med dottern mådde jag små illa och kunde känna av och avd ganska säker på att jag var gravid innan jag ens plutade. Tror jag kanske började känna illamåendet kanske på bim-5/6 med henne. Sen fick jag ju hypermiss med båda barnen så känns som jag eller min kropp är väldigt känslig för hormoner men vet inte. Tänkt att jag skall testa på fredag för tror inte jag kan hålla mig längre och har lite mer test hemma än jag tänkt från början så kan ju se.
På fredag blir det då och testa med ett RFSU-testa tidigt och då kommer jag vara på äl+10 och bim-5. Så får vi se och hoppas. Men så rädd för att tro/ hoppas för mycket och sen blir så ledsen och besviken :( Någon som känner igen detta och faktiskt varit gravid eller vad tror ni? Kan man verkligen vara skengraviäd?
Förlåt för långt inlägg, vet inte riktigt vad jag vill med detta,men känns som jag behövde skriva av mig mina tankar och känslor och allting just nu.
Hoppas ni andra har det bra,någon som har bim i veckan och tänkt testa? :)
Stort grattis ovan! :) har bim idag och ingen mens än iaf... Brukar va väldigt regelbunden så kanske kanske!
Förstår det jobbiga o tänkandet...har suttit där många ggr o av den anledningen jag har stängt ner fl antal ggr för man blir tokig av allt spekulerande . Försök tänk på annat även fast det är grymt svårt o ta test på fredag . Har oxå haft ont/ ilningar / värk i tjejmagen länge drar o ömmar vårt annat svårt att säga vad det kan betyda ..kan va allt möjligt mensvärk / livmodern som växer ec hoppas på nåt positivt för dig:)
Rfsu i torsdags.
CB erly idag :)
Förstår inte riktigt vad du menar.
Men rfsu testen jag tog i torsdags var dom vanliga, röda.
Syntes ytterst lite,såg inte själv men min vän såg och några här på fl. laddar upp en bild på dom :)
Hur går det för alla?
Jag mår lite sådär.Mår illa i stort sätt hela dagen mer eller mindre. Men förut kändes de riktigt jobbigt. Sen tyckte jag de försvann men kände svagt. Mellanåt öm eller molande värk och stickningar i brösten. Kände stickningarna först igår kväll en stund men sen borta. Men kände nu att de kom igen. Igår och lite förut kände jag kort av värk i underlivet som de drog eller ilade. Känns så otålig. Tänkte ju testa på fredag första gången.
Jag tror jag är på äl+6/7 och bim-8/9 idag. Räknar jag förra menscykeln så hade jag 13 dagar mellan när jag tror ganska säkert att äl var och till när mensen kom. Så utgår ifrån att jag har 13 dagar i mellan faktiskt. Eller är det dumt?
Stort Grattis till er som fått plus :) Så roligt :)
Jag var ju dum och tog då ett test imorse, RFSU testa tidigt. Men totalt negativt :( Vart så ledsen. Vet att det var tidigt men trodde ändå de kanske skulle visa svagt då jag mått väldigt illa senaste dagarna och även öm/spända bröst av och till med jämna mellanrum och det är något jag inte brukar ha. Bara haft spända/ömma bröst när jag var gravid med sonen. Tror ju att jag hade äl antingen 25/9 eller 26/9 och enligt mina räkningar på en 28 dagar cykel så borde jag ha bim den 11/10 så alltså på onsdag. När jag skrev in i en app så hade den först mens om 4 dagar men när jag skrev in negativet test så ändrade den till att jag skall ha mens om 5 dagar. Så enligt den bim den 10/10.
Så detta är testet från imorse då äl+9/10 bim-5/6 Vart så ledsen då både jag och mannen trodde de var något. Hoppas bara det var för tidigt, för mår fortfarande dåligt med ömma bröst illamående,ont i ryggen och igår så drog,illade och typ så i fram fogen. Så tänkt testa på lördag igen med ett clear blue plus hoppas de skall visa ett svagt då. Tror jag fått plus bim-2/3 med mina 2 barn så får se.
Men på lördag är det då äl+11/12 och bim-3/4. Vad är era erfarenheter kring RFSU-testa tidigt test?'
Hej allihopa. Här fortsätter jag att må dåligt. Imorse när jag satte mig på sängen kändes de som jag skulle kräkas. Fick sen en host att k så höll på att kräkas en klarade mig. Brösten har ömmar,haft som stickningar i dem och typ ?bränt? ofast mår jag värst på morgon och kvällen. På dagen lite lugnare. Mindre illamående men ändå så jag känner svagt och brösten ömmar/dricker lite mindre. Haft ont i ryggen och som illningar och att det drar i underlivet. Alla symptom säger att de är något och jag har en känsla som säger att jag är gravid. Vilket känns jobbigt då jag är såååå fruktansvärt rädd för inbillning. Men ömma bröst har jag bara haft när jag var gravid med sonen. Aldrig annars!! Men tog ju ett RFSU-testa tidigt som var blank. Dock kunde en vän ev ana något. Men litar inte riktigt på RFSU. Inte så tidigt iallafall. Förstått de som både dem tidiga och de vanliga RFSU är sega. Så imorgon skall jag testa med clear blue som jag alltid andvänt mig av innan. Känns roligt och soännande. Men framförallt läskigt och nervöst!!
Imorgon kommer jag vara på ca äl+11/12 och på bim-3/4 så hoppas på ett svagt plus. För känns så. Eller vad tror ni? Plussat med mina andra 2 barn på bim-2/3 tror jag det var. Åh vill bara ha morgon och veta!! Så rädd för negativt även om jag vt att de kan visa de och att de bara är för tidigt. Men ni vet hur man känner och vad jag menar.
Önskar alla er en trevlig fredag och uppdaterar er imorgon igen :)