Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Bim oktober 2017

Flansen skrev 2017-09-25 13:22:48 följande:

Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p

Äl+8 men vi något tillfälle testade jag redan äl+7 och då blev det svagt positivt men ändå tydligt!! Tyvärr minskade styrkan dagen efter. Risken med att testa för tidigt :(
  • Milou3
    Sheltielife skrev 2017-09-26 16:40:58 följande:

Är också på äl+4 idag! Bim beräknad 6/10 :D

Snacka om att tiden går långsamt fram :O vill ha oktober nu så man kan testa xD

Är på äl+3 i dag! Känner ni av något hittills? :)
  • Milou3
    Flansen skrev 2017-09-26 19:55:24 följande:

Är på äl+8 idag. Testat helt blankt, har typ redan gett upp. :(

Nej men Gud det kan du ju inte göra redan knas :) av mina 9 graviditeter har jag endast sett ett suuupersvagt plus redan äl+9! Resten av gångerna har det varit totalt blankt fram till äl+11.
  • Milou3
    Flansen skrev 2017-09-26 21:35:34 följande:

Haha! :'D åh tack så mkt för peppen då känns det ju lite hoppfullare. Läste i nån tråd att en bm sagt att man bör kunna se en vecka efter äl och så fastnade det. Trots att jag ju veet att många inte får plus förrän långt senare. :p Var nog inte en tillförlitlig källa direkt .. suck med vårt första barn så tänkte jag knappt på detta och testade med ETT cb digital några dagar efter bim. Så lustigt att det kan va så annorlunda nu. :p

En av mina graviditeter testade jag första ggn jag fick symptom, hade noll koll på när min mens skulle komma men visste att den var lite sen. Det visade sig att jag var i V.8!! Tyvärr var det en dålig tajming i livet då så vi behöll inte men åh så skönt det vore att helt plötsligt testa en dag och redan vara i V.8! Nu för tiden är man ju alldeles för otålig och dumt nog testar innan BIM. Kommer nog själv börja testa på måndag och äl+9 ... eller så är jag "duktig" och håller mig tills mensen är sen. Om den nu blir sen : /
  • Milou3
    Silverkruka skrev 2017-09-26 22:15:12 följande:

Har ÄL idag, och sambon är för trött. Sjukt frustrerande, men det är inte mycket att göra åt saken. Bara att sikta in sig på försök 9 då..

När hade ni sex sist då? Spermierna kan ju leva ett par dagar :)
  • Milou3
    Silverkruka skrev 2017-09-26 23:02:20 följande:

I fredags. Då det har varit lite dålig med mirakel och tur på sista tiden så tror jag inte att den gången kan rädda det. Men tack för uppmuntran.

:( har själv haft några såna månader så jag vet exakt frustrationen! Men gör ett sista försök ändå. Vem vet, han/den kanske vaknar till liv ;)
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-09-29 16:26:34 följande:

Jag är ju också på äl+7 och testade imorse, haha.... sååå onödigt men det är bara billiga one step-test köpta på tradera så ska experimentera och slösa lite med dom. Men de ska mäta från 10 mIU/ml. Känner mig säker på att jag inte är gravid oavsett... :/ Har inga symtom men det är ju så himla tidigt.

Såhär såg dagens test ut:

Du ligger en dag före mig. Känner samma som dig :( typ vet att det inte blev jackpot men ändå så kommer man ju testa. Ska försöka hålla mig till måndag och äl+9

Nästa månad kommer jag inte köpa test förrän om mensen uteblir för det här gör en smått galen ju!
  • Milou3
    Svea87 skrev 2017-09-29 20:52:09 följande:

Någon här inne som känner av några symptom?

Nix :( hur pigg som helst, sedvanlig molvärk som jag alltid har mellan äl och BIM, ömma bröst som alltid den här tiden och fin hy - brukar få finnig hy som nygravid.

Bara sikta in sig mot nästa äl : /
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-10-01 10:54:15 följande:

Känner mig så deppig idag. 100 % säker på att jag inte är gravid. Får hoppas på sjunde försöket.

Den känslan är vidrig. Känner exakt samma som dig. När man bara VET att det inte tog. På vilken äl är du?
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-10-01 16:05:30 följande:

Ja det är ju tidigt ännu men ändå! Jag har testat tre dagar i rad nu, alla lika blanka... Jag använder de här billiga testerna One step som finns på tex tradera och ska mäta hcg från 10 mIU/ml så hoppet ligger väl i att det ska vara skittest som inte fungerar haha. Men använde de när jag fick utomkveds och då visade de svaga svaga linjer typ spökstreck från och med typ äl + 12 men iaf positivt... Hittade en engelsk eller amerikansk artikel från i somras om att one step fått återkalla test pga falska negativa resultat så då börjar man hoppas. Håller tummarna för dig:( Har också gråtit en del över allt detta...Eller hur! Skulle det visa sig att jag är gravid skulle jag typ svimma av chock, så säkert känns det... äl+9 så nu vill man ju bara att det blir fredag så mensen kommer så man kan börja om ännu en gång.

Ja just det, du låg ju en dag före mig. Äl+8 här :)

OM jag skulle vakna upp i morgon med en finne runt mun, få halsbränna typ snart och kanske ett svagt illamående någon timme i morgon bitti hade jag återfått hoppet dock. Men mår helt enkelt för bra för att vara gravid. ALLTID fått sämre hy runt äl+7-8 som gravid.

Ja nu vill man snabbspola dagarna!
Svar på tråden Bim oktober 2017