Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Bim oktober 2017

Joozzaan skrev 2017-09-25 13:05:25 följande:

Nu jäklar blev det positivt ÄL-test idag! Eller vad tror ni?

Ser positivt ut! Kör hårt nu :)
  • Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2017-09-25 14:56:42 följande:

Dag 3 i cykeln och jag har precis lämnat blodprov till utredningen. Sambon ska lämna två spermaprov. Nu är det bara att sitta ner och vänta i ca 10 veckor innan vi får domen. 10 veckor vi ska behöva fundera på om vi kan få barn eller inte.

Så lång tid!!! Men hoppas ni får den hjälp som behövs i alla fall!
  • Hedblomster

Äl+4 idag, långsam väntan för att se om något hänt... Har börjat blogga anonymt om mina tankar kring att försöka bli gravid, känns skönt!

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-09-26 14:07:08 följande:

Vilket datum har du BIM? Är också på ca ÄL+4 Spännande med blogg, perfekt sätt att rensa sina tankar lite!

Åh då får vi hålla koll på varandra :) lite osäker på bim men 6 eller 7 oktober! Du då?
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-09-26 16:14:08 följande:

7:e enligt appen så där vi väldigt lika Hur länge håller du dig innan du testar?

Kul! Jag är väääldigt dålig på att hålla på testen, haha... brukar börja äl+10 men den här gången har jag så många billiga stickor så funderar på att börja äl+8 som ett experiment.
    Sheltielife skrev 2017-09-26 16:40:58 följande:

Är också på äl+4 idag! Bim beräknad 6/10 :D

Snacka om att tiden går långsamt fram :O vill ha oktober nu så man kan testa xD

Vad roligt då får vi följas! Ja tiden går såååå långsamt:(
  • Hedblomster
    Milou3 skrev 2017-09-26 19:29:40 följande:

Är på äl+3 i dag! Känner ni av något hittills? :)

Jag känner inget speciellt men hoppas det händer något i veckan :)
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-09-29 16:19:09 följande:

Varning för långt inlägg...!

Blir tokig på mig själv... kliade i fingrarna nu när ÄL är över så beställde hem ett storpack test från Testlagret. Har bim 6/10 och är på ÄL +7 (ev +6), tog ett test imorse som såklart var tooook blankt. Känns som hela världen rasar och jag blir genast deppig. Mest blir jag nog besviken på mig själv att jag inte kan hålla mig från att testa Varför ska man plåga sig varje månad och testa så tidigt. Vi har försökt ett bra tag nu, typ 7-8 månader men ingenting! Var hos gyn förra månaden och allt såg jätte bra ut, så varför händer inget?

Vi har två barn sedan innan som jag är så lycklig och tacksam över men både jag och min man vill gärna ha en trea. Förlåt för långt inlägg men just nu känns det svårt att ladda om batterierna och svårt att hoppas det blivit nåt denna månad. Ni med BIM den 6-7/10 har ni några symptom?

Jag är ju också på äl+7 och testade imorse, haha.... sååå onödigt men det är bara billiga one step-test köpta på tradera så ska experimentera och slösa lite med dom. Men de ska mäta från 10 mIU/ml. Känner mig säker på att jag inte är gravid oavsett... :/ Har inga symtom men det är ju så himla tidigt.

Såhär såg dagens test ut:

• Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-10-01 15:02:43 följande:

Fy sjutton!! Jag känner samma Men vi får leva lite på hoppet i några dagar till. Har du testat dig igen? Jag testade blankt imorse igen, suck!! Började grina redan innan testet... känns så frustrerande och hopplöst!!

Ja det är ju tidigt ännu men ändå! Jag har testat tre dagar i rad nu, alla lika blanka... Jag använder de här billiga testerna One step som finns på tex tradera och ska mäta hcg från 10 mIU/ml så hoppet ligger väl i att det ska vara skittest som inte fungerar haha. Men använde de när jag fick utomkveds och då visade de svaga svaga linjer typ spökstreck från och med typ äl + 12 men iaf positivt... Hittade en engelsk eller amerikansk artikel från i somras om att one step fått återkalla test pga falska negativa resultat så då börjar man hoppas. Håller tummarna för dig:( Har också gråtit en del över allt detta...
    Milou3 skrev 2017-10-01 15:06:46 följande:

Den känslan är vidrig. Känner exakt samma som dig. När man bara VET att det inte tog. På vilken äl är du?

Eller hur! Skulle det visa sig att jag är gravid skulle jag typ svimma av chock, så säkert känns det... äl+9 så nu vill man ju bara att det blir fredag så mensen kommer så man kan börja om ännu en gång.
  • Hedblomster

Är på äl + 10, fortfarande helt negativa test och fortfarande lika säker på att det inte ändras. Vet att det är tidigt men så känns det. Tog ett negativt imorse innan jobbet, fotade av det och har synat bilden nu på jobbet (istället för att jobba haha) och fick för mig att jag såg en skugga där. What has been seen can't be unseen... Helt sjukt vad ögonen kan luras. Såg absolut noll IRL alltså. Det är absolut inbillning för jag vill så himla himla gärna.

• Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-10-02 12:00:25 följande:

Känner verkligen igen mig!! Ena sekunden ser jag en skugga som nästa är bortblåst...! Hur länge ska man orka hålla hoppet uppe? Samma sak månad efter månad

Verkligen! När jag tittar länge tänker jag jooo där syns nåt men om jag tittar bort och sen tittar igen är det spårlöst försvunnet :( Ibland känner jag att jag orkar inte mer men sen gör man ju det för vad ska man annars göra....
Svar på tråden Bim oktober 2017