Inlägg från: Sheltielife |Visa alla inlägg
  • Sheltielife

Bim oktober 2017

Någon som vill kolla på detta?

Jag tror jag hade ägglossning i natt! Hade starkt streck på testet igår men INTE positivt men skulle gissa OM jag hade tagit ett nytt test på kvällen att jag skulle fått positivt då (att jag fick min stegring igår kväll med andra ord)

Fick i natt så J*VLA ont i äggstocken som jag brukar få vid ägglossning. Kramp vid olika rörelser och en brännande känsla även att de strålade ut smärta i benet o ljumsken. (Typisk ägglossnings smärta för mig)

Dagens test är svagare än gårdagens men borde de inte vara ännu svagare om jag nu hade ägglossning i natt? (Första månaden jag kör med ägglossnings stickor)

Testen som va innan gårdagens test va nästan helt blanka så igår o idag är första gången de e ett streck på riktigt (dock svagare idag)

Så med tanke på hur mina test ser ut o smärtan jag hade igår skulle jag tekniskt sett kunnat ha ägglossning igår? Eller har jag tolkat de helt fel? :O

Hoppas någon kan hjälpa mig då jag sitter här super förvirrad!

Tack på förhand!

Översta testet igår kl 11.30

Nedersta idag kl 11.45

• Sheltielife
    Joozzaan skrev 2017-09-23 13:03:00 följande:

Det känns ju som att om det börjat minska så borde dU haft ÄL? :) är med ny på det här.. såhär såg mina ut igår och idag. Hoppas ÄL kommer snart.

Så känner jag med! Jag tror ju till 90% jag hade ägglossning igår men så blir man ändå fundersam på om man misstolkat allt xD ska för säkerhetens skull ha mys med gubben idag o i morgon också och sen hoppas de tar sig.

Hade även ont vid samlag igår vilket jag ALDRIG har annars :O

Men visst är de svårt o tyda! Ser ju ut som du kommer få positivt test vilken dag som helst :D
  • Sheltielife
    Joozzaan skrev 2017-09-23 13:42:56 följande:

Haha lika bra att vara på säkra sidan och mysa lite extra ju :D tycker det är lite lurigt allt detta.. att det ska vara så himla svårt att lära känna sin egen kropp :(

Hade en cykel på 38 dagar sist så hoppas verkligen den blir kortare och att ÄL kommer snart... dag 15 idag.

Nej vad jobbigt med en lång cykel :( jag har 28/29 dagars cykel så de e ju skönt! Så då tycker man att man ska ha bättre koll men de hjälper ju inte! :O håller tummarna för att de tar sig denna gången <3 hoppas de blir för oss båda!!
  • Sheltielife
    Charlizee skrev 2017-09-26 14:07:08 följande:

Vilket datum har du BIM? Är också på ca ÄL+4 Spännande med blogg, perfekt sätt att rensa sina tankar lite!

Hedblomster skrev 2017-09-26 10:17:06 följande:

Äl+4 idag, långsam väntan för att se om något hänt... Har börjat blogga anonymt om mina tankar kring att försöka bli gravid, känns skönt!

Är också på äl+4 idag! Bim beräknad 6/10 :D

Snacka om att tiden går långsamt fram :O vill ha oktober nu så man kan testa xD
  • Sheltielife
    emma8803 skrev 2017-09-26 22:03:46 följande:

Hoppar också in här! Är rätt ny i den här världen, den här månaden blir mitt andra försök. Har ätit minipiller i 10 år och slutade med dom i augusti. Förra månaden hade jagnoll koll på min kropp pga det och fick ömmande bröst någon vecka innan mensen. Den här gången körde vi ÄL test och prickade in ägglossningen (vad vi tror på iaf..). Hade äl för 1 vecka sedan och i går började mina bröst ömma och idag har jag stundtals varit väldigt illamående. Vågar inte riktigt hoppas på något än men minns att jag aldrig hade ömmande bröst innan mens innan jag åt mina minipiller. Kanske har kroppen ändrats men mi när vi aktivt försöker få en liten så hoppas jag såklart på att det är tidiga gravid symtom! Har BIM runt den 6 oktober så tänkte jag skulle hänga med lite i dengär tråden!

Har också bim 6 oktober! Fick ömma bröst igår o de är ännu mer ömma idag. Är dock inte illamående men har haft molande värk till o från! Jag hoppas vi båda har gravidsymtom *.*
  • Sheltielife

Är de någon här inne som börjar drömma väldigt mycket o väldigt konstigt? :O hört att man kan göra de när man är gravid! Själv har jag varit med om detta de senaste dagarna! I samband med ägglossningen (samma natt timmar efter ägget lossna) drömde jag att ja va gravid med tvillingar. Har där efter drömt olika drömmar om att jag är gravid och massa sex drömmar som handlar om graviditet o göra och i natt (äl+5) drömde jag om att jag fick nidblödning xD

Någon mera som drömt mycket? Någon som tidigare varit gravid o haft liknande drömmar innan plus? :)

• Sheltielife
    tjugofemton skrev 2017-09-27 13:12:09 följande:

En kompis till mig drömde massor innan hon plussade :) jag drömmer också mycket nu och hon skrev till mig att hon tror att jag är gravid ????

Gravid

Hoppas verkligen de tyder på att jag är gravid *.* (hoppas ägget fäste idag) hoppas du också är gravid! Längtar så efter att plussa!
  • Sheltielife
    smulis85 skrev 2017-09-27 13:04:53 följande:

Har också funderat över mina drömmar drömt massa konstigt senaste veckan inatt hade jag inte jätte rolig dröm då jag drömde att jag fick ett till mf :( kanske är nått undermedvetet som säger till att man är gravid.

Var helt säker imorse på att jag är gravid men eftersom de sticker så i mage. Idag och drar överallt är jag också livrädd att jag är de pga av drömmen =/

Nej usch vilken hemsk dröm!! :( hoppas du är gravid och att ditt lilla frö vill stanna <3
  • Sheltielife
    tjugofemton skrev 2017-09-27 13:53:05 följande:

Första barnet? :)

Nope andra barnet! :) vill så gärna ha ett syskon till dottern! (Född 16) Själv? :D
  • Sheltielife
    Svea87 skrev 2017-09-30 11:15:18 följande:

Har vaknat typ 05-06 varje morgon och haft svårt att somna om. Har haft jätteont i svanken sen i torsdags.. och imorse när jag låg och försökte somna om fick jag jätteont i högersida vid äggstockarna. Tog några sekunder innan det släppte. Har mensvärk nu så den kommer väl : ( BIM om 5 dagar..

Kan ju vara tecken på att du är gravid med! :D
  • Sheltielife
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 10:00:01 följande:

Vad tror ni? Bim -4

De ser ut om att du precis plussa! Grattis!! :D vilken äl+ dag är du på? :D
  • Sheltielife
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 10:32:53 följande:

Har inte haft koll på min äl denna månad då jag skapades 6 september efter ma så kolla igen om nån dag vågar inte tro på att det är ett plus

Beklagar för ditt ma! :( Håller tummarna för att de blivit starkare och att denna lilla kommer stanna hos dig <3
  • Sheltielife

[quote=78066445][quote-nick]Bellabelle skrev 2017-10-03 08:48:17 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser men svagt! Hur långt har du till bim? :)

Svar på tråden Bim oktober 2017