Inlägg från: Flansen |Visa alla inlägg
  • Flansen

Bim oktober 2017

Svea87 skrev 2017-09-18 18:39:35 följande:

Jag blir så förvirrad av dessa tester faktiskt.. som sagt jag undrar också hur dem funkar. Men den ena ser ju lika stark ut som kontroll strecket väl?

Jaa jag med:/ i verkligheten så är det inte riktigt lika starkt.. :/ vilket märke testar du med? Det verkar va väldigt olika på olika märken hur tidigt streck syns.
  • Flansen
    Sheltielife skrev 2017-09-18 20:09:57 följande:

Idag kom första ägglossnings smärta (som jag får dagarna innan ägglossning) i kombination med denna cykels första ägglossnings sekret! Är väldigt taggad inför denna månaden då jag känner mig väl förberedd och gubben ska vara hemma alla dagar plus barnfritt vid beräknad ägglossnings dag (23e) så vi kan mysa på i lugn o ro! Låt bara tiden gå lite fortare nu! Haha.

Hur har ni de denna månaden? Förplanerat vilka dagar eller ta de som de kommer? :) Hur många dagar innan ägglossnings dagen tänker ni börja? Själv ska vi sexa 20, 22, [23] och 24!

Kör du utan äl-test? :) jag ska nog göra det nästa månad. Blir inte klok på de här testerna . :/ men jag TROR att jag har ÄL idag eller imorn senast. Vi har haft sex i torsdags , lördags, söndags och idag. Ska även ha imorn och antingen onsdag eller torsdag också bara för att va säkra på att inte missa. :'D
  • Flansen

Nån som brukar få ont under sex vid ägglossning? Idag fick jag jätteont långt inne vid tappen när vi hade sex. Har aldrig haft så förut och har hört att vissa kan känna obehag under sex vid ägglossning. Hoppas det är det :)

• Flansen
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-18 10:44:31 följande:

Hejhej! Hoppar in här då min mens behagade att komma 11 dagar sent efter utebliven ägglossning.

Beräknad ÄL 4/10 och BIM 16/10. Vi kör utan ÄL-stickor denna månad, vi ska bara köra på och hoppas att det tar sig ändå. Förhoppningsvis är min man hemma under min ägglossning, han ska iväg på kurs. Detta blir vårt 8:e försök till första barnet...

Men vad segt, både med utebliven äl och försenad mens dessutom:/ hade du inga streck alls på äl-testen eller fick du bara aldrig helt positivt utslag?

Ska nog också skippa testen nästa månad.

Håller tummarna för att det tar sig denna för er :)
  • Flansen
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-19 00:13:02 följande:
    Ja, eller hur! Fick aldrig utslag under den period då min ÄL skulle kommit. Började testa en vecka innan beräknad ÄL ^^ Fick dessutom inga ÄL-symptom så är säker på att det aldrig blev någon ägglossning. Men denna gången så hoppas jag min kropp behagar släppa ifrån sig ett!

Ja, jag undrar om det inte är mer hälsosamt, jag kan ju bara tala för mig själv men jag mår inte bra av att stressa upp mig på detta vis ^^

Tack! Jag håller tummarna för er också! :) Oktober är en fantastisk månad! ;)
    Okej.. Jag har inte fått fullt utslag men har däremot haft jättemycket ÄL-symptom de här dagarna. Så jag är väldigt osäker på om jag har någon ÄL eller inte den här månaden. Men jaa hoppas det för både dig och mig. :) 
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-19 09:15:30 följande:

Man kan ha äl utan fult utslag på äl-test så om du har äl symtom tycker jag det inte borde vara kört. Äl-test är inte helt pålitliga man kan även ha fult utslag på äl-testen utan att få äl. :)

Tack för lite pepp, det behövs :) pratade med en kompis igår och hon sa också att hon aldrig fick helt fullt utslag på sina test. Hennes bebis är 6 mån nu så uppenbarligen hade hon ju äl ändå haha :)
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-19 11:31:07 följande:

Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.

Jag också!! Helt sjukt jobbigt att vänta. Håller tummarna för att det faktiskt är symptom för dig om du hade så förra gången också! :) vi har typ samma bim , jag har 2 eller 3/10. Så vi får följas åt lite:)
  • Flansen

Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p

• Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-26 20:42:36 följande:

Men äl+8 är tidigt fick så svagt att sträcket försvann på gravidkollens stickor äl+11 sedan mycket starkare redan nästa dag så skulle inte synts alls äl+8. Har du några symtom? Vad använder du för test? Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar :)

Åh vad skönt att höra tack för peppen! :) <3 då ska jag lugna mig och hålla ut i några dagar till :'D jag testar med testlagrets. Nej jag har inga symptom alls faktiskt men de andra två månaderna har jag känt mig jättegravid innan Bim så jag litar inte på mig själv när det gäller det där:p taack så mkt hoppas vi alla får plus :)
  • Flansen
    Milou3 skrev 2017-09-26 20:53:47 följande:

Nej men Gud det kan du ju inte göra redan knas :) av mina 9 graviditeter har jag endast sett ett suuupersvagt plus redan äl+9! Resten av gångerna har det varit totalt blankt fram till äl+11.

Haha! :'D åh tack så mkt för peppen då känns det ju lite hoppfullare. Läste i nån tråd att en bm sagt att man bör kunna se en vecka efter äl och så fastnade det. Trots att jag ju veet att många inte får plus förrän långt senare. :p Var nog inte en tillförlitlig källa direkt .. suck med vårt första barn så tänkte jag knappt på detta och testade med ETT cb digital några dagar efter bim. Så lustigt att det kan va så annorlunda nu. :p
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-28 08:39:34 följande:

Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(

Precis samma här... :( tyckte jag såg nåt igår men sambon såg absolut ingenting, så det är nog jag som håller på att bli galen haha.
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-28 08:39:34 följande:

Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(

Men det är ju faktiskt inte helt kört än!! Vi får hålla hoppet uppe lite till:) håller tummarna för att vi båda plussar!
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-28 09:16:53 följande:

Ja vi får hoppas tillsammans vet ju att jag inte borde ha tagit ett test är ju 100% säker på att om jag hade tagit test äl+10 förra månaden då jag var gravid hade de varit helt blankt. Blir irriterad på mig själv hehe... nytt test imorgon ;)

Det ger mig hopp också. :) hoppas hoppas!
  • Flansen
    Julie17 skrev 2017-09-28 09:19:04 följande:

Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.

Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..

Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?

Hoppas äl kommer efter då! :)

Jadu, bra fråga:/ Jag vet ibland inte vart jag ska ta vägen för att jag konstant tänker på detta. Först fokus på äl och sen på plus och bim... Det är helt galet frustrerande :( försöker planera in massa roliga saker och hålla mig sysselsatt men det är svårt ändå.
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-10-01 11:17:50 följande:

Här kom mensen idag :( men stannar nog kvar i tråden då jag kanske kommer ha bim i slutet av oktober.

Vad tråkigt :( ingen mens för mig än men toknegativa test. Känns deppigt :(
  • Flansen
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Åh stort grattis! :)
  • Flansen

Hörni hur är det egentligen, är det inte kört även om man testar negativt på bim eller precis innan? Jag har bim imorn och testade negativt igår, på bim-2. Inga direkta symptom men det känns inte som att mensen är på g heller ..

• Flansen
    Svea87 skrev 2017-10-04 10:44:08 följande:
    Här är en bättre bild.
     Jag ser något! :) Vilken dag är du på? 
  • Flansen
    Svea87 skrev 2017-10-04 15:29:50 följande:
    Jag har BIM imorn. Men känner mensvärk nu : (
    Jag håller tummarna för dig! Testlagret ska ju inte ge spök har jag hört och jag tyckte verkligen man såg nåt..
Svar på tråden Bim oktober 2017