Bim oktober 2017
Jag blir så förvirrad av dessa tester faktiskt.. som sagt jag undrar också hur dem funkar. Men den ena ser ju lika stark ut som kontroll strecket väl?
Jag blir så förvirrad av dessa tester faktiskt.. som sagt jag undrar också hur dem funkar. Men den ena ser ju lika stark ut som kontroll strecket väl?
Idag kom första ägglossnings smärta (som jag får dagarna innan ägglossning) i kombination med denna cykels första ägglossnings sekret! Är väldigt taggad inför denna månaden då jag känner mig väl förberedd och gubben ska vara hemma alla dagar plus barnfritt vid beräknad ägglossnings dag (23e) så vi kan mysa på i lugn o ro! Låt bara tiden gå lite fortare nu! Haha.
Hur har ni de denna månaden? Förplanerat vilka dagar eller ta de som de kommer? :) Hur många dagar innan ägglossnings dagen tänker ni börja? Själv ska vi sexa 20, 22, [23] och 24!
Nån som brukar få ont under sex vid ägglossning? Idag fick jag jätteont långt inne vid tappen när vi hade sex. Har aldrig haft så förut och har hört att vissa kan känna obehag under sex vid ägglossning. Hoppas det är det :)
Hejhej! Hoppar in här då min mens behagade att komma 11 dagar sent efter utebliven ägglossning.
Beräknad ÄL 4/10 och BIM 16/10. Vi kör utan ÄL-stickor denna månad, vi ska bara köra på och hoppas att det tar sig ändå. Förhoppningsvis är min man hemma under min ägglossning, han ska iväg på kurs. Detta blir vårt 8:e försök till första barnet...
Man kan ha äl utan fult utslag på äl-test så om du har äl symtom tycker jag det inte borde vara kört. Äl-test är inte helt pålitliga man kan även ha fult utslag på äl-testen utan att få äl. :)
Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.
Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p
Är på äl+8 idag. Testat helt blankt, har typ redan gett upp. :(
Men äl+8 är tidigt fick så svagt att sträcket försvann på gravidkollens stickor äl+11 sedan mycket starkare redan nästa dag så skulle inte synts alls äl+8. Har du några symtom? Vad använder du för test? Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar :)
Nej men Gud det kan du ju inte göra redan knas :) av mina 9 graviditeter har jag endast sett ett suuupersvagt plus redan äl+9! Resten av gångerna har det varit totalt blankt fram till äl+11.
Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(
Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(
Ja vi får hoppas tillsammans vet ju att jag inte borde ha tagit ett test är ju 100% säker på att om jag hade tagit test äl+10 förra månaden då jag var gravid hade de varit helt blankt. Blir irriterad på mig själv hehe... nytt test imorgon ;)
Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.
Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..
Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?
Här kom mensen idag :( men stannar nog kvar i tråden då jag kanske kommer ha bim i slutet av oktober.
Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))
Hörni hur är det egentligen, är det inte kört även om man testar negativt på bim eller precis innan? Jag har bim imorn och testade negativt igår, på bim-2. Inga direkta symptom men det känns inte som att mensen är på g heller ..