Inlägg från: TouchOfRed |Visa alla inlägg
  • TouchOfRed

Bim oktober 2017

Hej! Hoppar på tråden. Detta blir 5:e försöket för att få ett syskon. Har en son på drygt 1,5 år. Denna månad ska jag köra med cb ägglossningstest. Det var med det vi lyckades bli gravida sist. Borde ha ÄL den 16/10 och BIM den 30/10. Hoppas hoppas!

• TouchOfRed

Kör med cb digital ÄL test och fick en smiley idag. Tidigare än förväntat, så är så nöjd över att vi valde att testa denna månaden. 5:e försöket. De andra månaderna har vi bara gått på ungefärlig beräkning på när ÄL borde vara. Så hoppas att anledningen att det inte tagit sig innan är att vi missat ÄL de tidigare månaderna. Har en son sen innan och då tog det lååång tid innan vi lyckades, men när vi väl lyckades så var det med cb digital...

• TouchOfRed
    Polkagrisen85 skrev 2017-10-14 20:36:59 följande:

Har bim typ 29 okt . Äl idag ! Första försöket med barn nr 3... Haft sex i tisdags & torsdags & hoppas på ikväll med .. Så spännande !

Då har vi haft ÄL samtidigt! :) men jag har BIM typ 30-32 oktober. Har haft lite oregelbunden cykel sen jag plockade ut kopparspiral.. vi försöker med barn nr 2 :)
  • TouchOfRed
    Polkagrisen85 skrev 2017-10-15 23:37:48 följande:

Så spännande !! Lycka till ??

Detsamma! :)
  • TouchOfRed

BIM -7 idag. Har bara en sån magkänsla att vi lyckats denna månaden. Känner mig gravid. Vet inte om det bara är inbillning för att man vill det så gärna. Kommer bli sjukt besviken om jag får mens denna månaden!

När tror ni jag kan testa mig?

• TouchOfRed
    Mayaaaa skrev 2017-10-21 21:26:58 följande:

Vad har du för symtom och när blrjade dom i såfall?

Jag är på bim -10 men känner mig inte alls gravid.

Hade mens värk tre dagar efter ägglossnig men inget mer. Hade en sen ägglosning mellan den cykelfag 19 och 20 och har en menscyckel på 31-33 dagar.

Jag har egentligen inga särskilda symptom. Lite ont i tappen vid sex. Men så vad det förra graviditeten oxå. Då fick jag illamående och ont i brösten först efter bim.
  • TouchOfRed
    Milou3 skrev 2017-10-21 22:30:05 följande:

Den där känslan brukar sällan ha fel :)

Du kan nog testa redan i morgon med ett känsligt test. Eller i övermorgon!

Jag hoppas verkligen det! <3

Har du nåt test du kan rekommendera? Jag har bara cb digital och vanligt cb test hemma. På dem står det bara hur säkra de är när man testar på bim dagen. Tänkte spara cb digital till efter bim om inte mensen kommer...de är ju så förbaskat dyra de digitala testen. :D
  • TouchOfRed
    Blackfrost skrev 2017-10-23 18:31:41 följande:

Alltså jag har haft såå ont i brösten och bröstvårtorna...fattar inte vad det kan vara om inte graviditet? Alltså nästan på nivå mjölkstockning. För viss del har jag haft pms symptom; liten näsblod till exempel. Idag ont i huvud som jag kan få och känner att jag är på väg att bli sjuk. (Får hormonhuvudvärk innan mens). Dock satt hela dan på en WS i väldig avancerat ämne så kanske ont i huvud pg av det! ;) Tog temp och det är på 37,5. Än så länge inga spottings eller ont i ena höften, som jag får 1-2 dagar innan mens (endo relaterad). BIM ska vara imorgon eller senast på onsdag. Jag tror att mensen är dock på g men det här med brösten förbryllar mig...

Vid min förra graviditet så hade jag också sjukt ont i bröstvårtorna. Har det aldrig annars. Hade det typ veckan efter bim, sen gick det över.
  • TouchOfRed
    Milou3 skrev 2017-10-23 20:18:34 följande:

Köp ett Predictor Early! De ger inga spök och kan testa runt 5-6 dagar innan bim.

Åh tack! Ska göra det. Testade med vanligt cb snabb detektion nyss ca BIM-4. Tyckte mig kanske med lite fantasi ana ett streck, men det var antagligen inbillning eller spök. Man vill ju så himla gärna! Ska köpa ett sånt test idag!
  • TouchOfRed
    Blackfrost skrev 2017-10-23 20:56:25 följande:

Jag hade inte så här ont vid mina tidigare graviditeterna. Det började med bröstvårtorna typ dag 18/28 och har blivit bara värre och värre. Jag har aldrig haft ont i brösten som pms symptom innan två månader sen, och de två gånger jag haft det så har det gjort ont lite på ena brösten. Är så irriterad på min kropp för känner mig så förvirrad. Börjar kännas som skengraviditet, typ hormoner som spökar. Ja, det visar sig väl om några dagar. Testade ju igår en neg så nu väntar bara på mensen...

Så länge det inte kommer blödning finns det hopp. Vissa plussar först på Bim och om du inte är säker om den var igår eller på onsdag så finns det ju fortfarande hopp. Jag håller verkligen tummarna för dig <3
  • TouchOfRed

Nu har jag köpt cb testa tidigt. Ca BIM-4 idag. Månne om jag kan testa om jag håller mig i 4-5 timmar eller måste jag vänta till imorgon? Man är ju så sugen på att testa igen!

Svar på tråden Bim oktober 2017