Inlägg från: Julie17 |Visa alla inlägg
  • Julie17

Bim oktober 2017

Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.
    Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..

Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?

• Julie17
    vickanj82 skrev 2017-10-18 09:33:14 följande:

BIM idag :D

Grattis!! Ser så mycket trevligare ut med veckoindikatorerna än strecken ;)

Usch vad tiden går långsamt för en annan, är bara på äl+4 och vill också testa! Kan väl åtminstone få lite symtom om äggpyret fäster!
  • Julie17
    Mayaaaa skrev 2017-10-20 00:47:50 följande:

Är det någon som har väldigt väldigt svag mensvärk även 2dagar efter ägglossningen.

De e 10 dagar fram til bim. ????

Värk kan man ju ha både före, under och efter ägglossningen så kanske det är den typen av värk?

Själv hade jag värk i går. äl+5 och intalar mig själv att det säkert satt i tarmarna och inte alls i livmodern. Satt dessutom på ett möte i går och blev som förstenad när jag helt plötsligt kände som några små "stick" nedtill i livmodertrakten. Jag gör verkligen allt för att Inte leta symtom, men likförbannat så lägger man märke till saker och börjar hoppas! Vet ju att det finns många som upplevt stick eller värk när ägget fäster men jag vill inte tro att jag kände ngt på riktigt :P
  • Julie17
    Ungmensäker skrev 2017-10-23 06:43:03 följande:

Jag är så överlycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!! Testade idag bim-3 och fick detta!!!! Kan inte ens fatta det men hade verkligen en känsla att jag var gravid!! Och det stämde så väl!!

Grattis!! Va härligt! Jag kunde inte låta bli att testa i dag på bim-6 med extrakänsligt men det jag anade mig kunna se var trots allt knappt synbart, säkert inbillning, men tidigt ändå så får testa närmare helgen igen och hoppas att det är ngt då =)

Har också en sån där känsla.. blir klart besviken om den inte stämmer.. :P

• Julie17
    Ungmensäker skrev 2017-10-23 07:23:01 följande:
    Jag testade i förrgår på bim-5 och då var det helblankt så än finns det hopp! Detta blev försök 8 för oss med 1 MF i bagaget, så hoppas det går vägen denna gången!! Ska idag på min lunch köpa en liten body och överraska sambon ikväll, han kommer bli så glad! Han blir nästan mer ledsen än jag varje gång mensen kommer så ska bli så kul att berätta för honom!

Ja jag får hoppas det! Har sådana känningar i livmodertrakten att man gärna vill tro att det är ngt, och så tidigt brukar jag inte få mensvärk. Har dock inga andra symtom.. =/ men å andra sidan är det bara försök 1 för oss så det är ingen brådska =)

• Julie17

Jag hade nästan räknat med att höra till BIM november-tråden egentligen, då förra äl kom så sent.. men nu undrar jag om det inte blir ett bekräftat plus innan oktober är slut ändå.
    Känns helt sjukt eftersom det bara är BIM-5 eller BIM -6, men nog fasen ser jag ett streck! Än mer sjukt då det är första försöket och enbart två mystillfällen den veckan jag räknade med äl!

• Julie17
    Milou3 skrev 2017-10-24 18:32:21 följande:

Ditt ser positivt ut men vill höja ett varningens finger för babyplan testa tidigt. De kan ge spök. Ditt ser lite för starkt ut för att vara spök men jag hade ändå dubbelkollat med ex PE eller nåt annat test :) alt tar ett nytt i morgon em och får se en ökning på testet!

Huja! Jag hoppas verkligen inte det är något spök, jag tror inte det eftersom det ändå syns tydligare i verkligheten, svårt att fånga på bild. Men jag kommer nog inte kunna hålla mig från att testa imorgon igen ändå. Just för att det är så tidigt som bim-6/bim-5 så vågar jag inte lita till 100 på det ;)

Men om det är tydligare så blir det till att berätta för gubben ???? Undrar om han blir förvånad över att det i så fall fick så fort
Svar på tråden Bim oktober 2017