• R84

Bim oktober 2017

Hoppar över hit från september-tråden. Mensen kom igår. Ledsamt som tusan. Ägglossning om ca 2 v. Typ försök nummer 23 och det känns som att orken och energin för att försöka är lika med noll... Menmen! Om två veckor tänker jag säkert annorlunda

• R84
    Brittsommar skrev 2017-09-30 23:05:07 följande:

Vet vad du menar. Varje gång efter mensen kommit känns det som man bara vill lägga ner planerna. Bara så kämpigt att hantera besvikelsen och hålla hoppet i liv för nästa försök.

Ja... och efter snart två års försök finns det inte så mycket hopp kvar tyvärr. Hur länge har ni försökt?
  • R84
    XAHHA92 skrev 2017-09-30 23:12:04 följande:

Har ni inte ansökt om utredning? :/

Jag har också börjat ge upp hoppet, även fast man efter varje ägglossning ändå hoppas med hela sitt hjärta.

Jo.... men fick två tidiga missfall under första halvan av 2016. Så tiden för att få tid för utredning puttades ju på eftersom det måste gå ett år med försök utan graviditet. Skickade in papper för utredning i maj och kommer nog inte få tid förrän tidigast december. Eventuellt först i början av 2018. Så det är bara att vänta. Hade vi vetat i maj att tiden skulle dröja så (de sa på telefon att vi borde ha en tid inom 2-3 mån) kanske vi hade valt att söka privat. Men nu känns det som att vi lika gärna kan vänta.

Hur länge har ni försökt?
  • R84
    Brittsommar skrev 2017-09-30 23:39:12 följande:

Vi är på försök 10 nu. Har 2 barn sedan innan. Första graviditet nummer ett tog 3 år så jag känner till hur jobbigt det är efter så många försök. Barn 2 tog på första försöket lustigt nog. Hann inte ens sluta amma.

Konstigt det där.... att det kan skilja så mycket tidsmässigt! Jag hoppas att ser tar sig med trean snart då!

Vi blev gravida på försök tre i början av 2016 men det slutade i missfall. Sen tog det sig två månader senare (hann få en mens mellan), men det slutade också i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig. Från att alltid ha tänkt att jag ju SKA HA två tre ungar till att känna att en unge vore lyckan i livet.
  • R84
    XAHHA92 skrev 2017-10-01 05:38:47 följande:

Fast det är ju bara sjukt.. Att tiden ska skjutas fram.. Ja alltså väntetiden är något fruktansvärt.. Vi ansökte också i maj och fick brev hem att vi skulle få tid i december! Men jag ringde och satte upp oss på en avbokningslista så vi fick komma in på första mötet nu i september. Nästa träff blir inte förrän i december.. Vi är på försök 18 nu utan något resultat alls

Det var det jag fick info om när jag frågade... :(

Vi kontaktade dem efter sommaren eftersom det hade gått 3 månader. Då fick vi veta att vi skulle få en tid i november och vi sattes på avbokningslistan. Igår ringde min kille dit för att kolla läget. Då sa de att det kan dröja 1-2 månader till men att förhoppningsvis har vi en tid u december. Sen åker vi på tre veckors resa i januari så allt krockar ju litegranna. Men vi har hållt långresor, bröllop och annat på paus i så lång tid nu att vi i somras kände att vi inte kan leva våra liv på det sättet. Det tar för mycket på oss att hela tiden skjuta på saker och ändra planer utifall att vi skulle vara gravida.

Varför dröjer det så mellan träffarna? Vad fick ni för info på första samtalet? Lider verkligen med er för jag förstår känslan.
  • R84
    XAHHA92 skrev 2017-10-01 17:03:20 följande:

Vi fick i princip bara info om vad som kommer ske. Blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Sen i december skulle jag få vul och kanske en spolning.. Det är så lång tid mellan för det är helt fullbokat :( Tyvärr har vi jobb där vi inte alltid får ledigt för läkarbesök, så att ta sig till Malmö (2h t&r) för att ta sig till privat läkare är ingen idé.

Nej det är ju det... har också svårt att bara ta ledigt på studs och jag är liksom inte redo att lägga korten på bordet för chefen.

Det som kändes positivt med sambons samtal med sjukhuset (jag har svårt att ringa ostört från jobbet så Jan ringde) var att hon sa att de gör en utredning och med största sannolikhet rekommenderar läkaren ivf med en gång eftersom vi har försökt såpass länge. Hon trodde inget annat. Sambon frågade om t ex hormonbehandling för att stimulera ägglossning etc men då sa hon bara att det kanske vi får testa i väntan på ivf utifall det är kö, men inte annars. Finns det lediga tider till ivf startar de med största sannolikhet med en gång. Jag hoppas bara att det hon sa stämmer..... min fasa (förutom att något skulle vara fel såklart) vore att de inte hittar något fel och att de ber oss fortsätta som vi gör nu. Då tror jag att jag skulle gå sönder helt!
  • R84
    malikan skrev 2017-10-10 10:28:19 följande:

Någon som har haft missfall och kan hjälpa mig? Hur vet man att allt kommer ut? Ska man bry sig om att ringa när blödningen är slut? Bryr dom sig ens? Och när får man minus igen, så man vet att det är borta? Hur länge är det normalt att blöda och ha ont?

Jag har fått två tidiga missfall (v 7 respektive 6). Vid det första åkte jag till gynakuten (efter inrådan från 1177), men fick ett kallt bemötande av sköterskan som tyckte att det var ju bara att åka hem och låta det blöda klart. De gjorde ingenting. Detta var på en helg så då ringde jag barnmorskan på måndagen och hon sa att så länge jag inte blödde länge, hade väldigt ont eller upplevde några komplikationer. Andra gången ringde jag också barnmorskan och fick ungefär samma svar. Jag blödde lite kraftigare och längre än en vanlig mens, men det beror väl säkert på hur långt gången man är och så....
  • R84

Ägglossningen borde ha skett någon gång mellan onsdag och fredag. Vi har bara orkat få till det 2 gånger kring de dagarna eftersom vi båda är förkylda och småhängiga. Jag har väl också lite kommit till den punkten efter snart två år av försök att jag inte riktigt har energin att försöka. För varför skulle det ta sig nu? Inväntar tid för utredning och det känns lite som nästa milstolpe. Så fram tills dess har vi bestämt att vi försöker i den ork och lust vi har snarare än att tvinga fram sex varje dag bara för att. Vi kör 2-3 gånger i veckan (mer om lusten faller på) och tar det sig så tar det sig! Sänkta krav och förväntningar helt enkelt!

Nu ska jag i alla fall vänta och hoppas på att sänkta krav och mindre stress kring allt det här kanske hjälper!

• R84
    Queva skrev 2017-10-14 09:43:06 följande:

Håller tummarna!

Tack!!
  • R84
    Flodhästen skrev 2017-10-14 09:43:41 följande:

Jag håller tummarna för att det blir bra i slutändan.

TACK! Det gör jag med.
  • R84

BIM -6 (eller ja.... -5 eftersom det ju nu egentligen är söndag). Brösten ömmar lite, men efter 22-23 försök litar jag inte längre på kroppen när det kommer till symptom. Vi fick bara till det 2 gånger runt ägglossning. Energin att försöka mer fanns liksom inte där. Snart två år av försök har börjat ta ut sin rätt. Trots allt detta pyr ett litet uns av hopp därinne eftersom brösten ömmar.... orkar bara inte bli besviken igen!

• R84
    Rödtulpan skrev 2017-10-21 21:44:02 följande:

Fick igår missfall när jag va på jobbet. Önskar alla lycka till.

Skickar massa styrkekramar! Har varit med om samma sak och det är sjukt jobbigt när det inträffar på en plats där man liksom måste låtsas som att allt är bra!
  • R84

Jaha! Då verkar det kört den här månaden också. BIM först på fredag men idag fick jag en liten blödning. Bara att ge sig på försök 24... är sjukt trött på det här nu! :(

• R84
    Milou3 skrev 2017-10-23 19:59:37 följande:

Kan det inte vara en nidblödning då?

Jag tror inte det tyvärr.... Hade det på de två gånger det har tagit sig (båda slutade i missfall) och det här känns inte som de tillfällena utan mer som att mensen är på gång. :( Men det går ju att hoppas på att jag har fel!
  • R84
    Emselie skrev 2017-10-23 20:00:36 följande:

Usch så tråkigt. Skickar en kram till dig. Är redan trött på det här jag också och jag är "bara" på försök 5 nu. Ska testa med ett early test imorgon tänkte jag. ÄL+12 imorgon. Känner dock på mig att det kommer vara tvärnegativt. Så tröttsamt..

Tack snälla! Ja det är drygt! Både att vänta och att det inte tar sig. Haha! Fast jag har typ vant mig efter två års väntan och försök.

Hoppas att du känner fel och att du får ett plus!!
Svar på tråden Bim oktober 2017