Inlägg från: Bumsann |Visa alla inlägg
  • Bumsann

Bim oktober 2017

Hej alla! Hoppar in i tråden med BIM 3/10.

Har en läkarhistorik som säger att chanserna för mig är väldigt små, orsak dessvärre okänd..

Men dom säger ju att hoppet är det sista som lämnar människan ;)

Varför jag skriver här är för att denna månaden har det hänt saker som jag aldrig varit med om tidigare. Jag och sambon hade en del mys kring ÄL, men en av dessa gånger gjorde det ont när han fick utlösning i mig, har även haft småblödningar i 10dagar efter ÄL.(Har räckt med trosskydd). Ingen blödning nu i tre dagar, enbart tjocka flytningar. Igår spydde jag även, utan direkt någon förvarning.

Har visserligen fått uppleva skengraviditet, men inget av detta har hänt då..

Sen har man ju lite övriga små symptom, men detta är som det mest konstiga. Någon som varit med om något liknande?

Ps.Har inte använt preventivmedel på flera år, har inga barn/graviditeter sen tidigare.

• Bumsann
    Eleonoratösen skrev 2017-09-30 20:27:32 följande:

Håller tummarna för er!!! Jag har precis som du börjat blöda efter sex på ÄL och gjort det lite till och feån. Dagen efter ÄL blödde kg rätt mycket. Maken är inte orolig. Jag har haft blödningar först tiden i alla mina tidigare graviditeter, särskilt när det varit "menstid" men jag ska erkänna att jag varit ååå ledsen över detta blödningar. Är du på ÄL +10 nu?

Tack, känns som att det behövs :) de låter ju ändå positivt när du har haft dessa blödningar i början även om det inte är kul alls! Om jag har räknat rätt är jag på ÄL +12 :) tröttheten har även slagit till, fick sova en stund på dagen vilket jag aldrig annars gör. Men kan ju vara påväg att bli sjuk också då sambon är det :/ å lättirriterad är man också, tycker nästan lite synd om han ;)
  • Bumsann
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 09:06:40 följande:

Ta ett gravtest låter ju lovande lycka till;)

Oj, skulle stå bim 2/10.. gjorde ett gravtest idag som visade negativt och mensen har inte kommit så man får hoppas den håller sig borta och att det visar positivt senare :)
  • Bumsann

Bim +2, negativt och ingen mens... så de är nog ändå så att mensen är försenad, förklarar dock inte alla konstiga saker som hänt :/ hmm..

• Bumsann

Grattis till alla som plussat!!

För mig kom ett skyfall av blod i fredags eftermiddag, hela toan blodfylldes.. vet ej om det var mensen eller om det eventuellt kan ha varit missfall. Fortsatte att tömma blod även lördagen så jag ringde 1177. Hon trodde det inte skulle vara något att oroa sig för, men ville att jag ändå bokar in en tid till gyn med tanke på hur konstig min månad har varit med mellanblödningar m.m. och även det som hände ihelg..efter 4år av barnlängtan så hoppas jag att dom kan hjälpa oss nu.

Lycka till alla ni andra ?

• Bumsann

Grattis till alla som plussat!!

För mig kom ett skyfall av blod i fredags eftermiddag, hela toan blodfylldes.. vet ej om det var mensen eller om det eventuellt kan ha varit missfall. Fortsatte att tömma blod även lördagen så jag ringde 1177. Hon trodde det inte skulle vara något att oroa sig för, men ville att jag ändå bokar in en tid till gyn med tanke på hur konstig min månad har varit med mellanblödningar m.m. och även det som hände ihelg..efter 4år av barnlängtan så hoppas jag att dom kan hjälpa oss nu.

Lycka till alla ni andra <3

• Bumsann
    tempnörden skrev 2017-10-11 14:18:26 följande:

Jag åt det som kosttillskott utöver andra vitaminer före förra graviditeten. Men jag kommer inte ihåg om jag tog det i samband med den eller om jag åt det cykeln innan. Har funderat på att köpa det igen, mest för att jag har läst att det kan vara bra för huden. Har problemhy alltså! Om det boostar äl så är ju det en bonus!

Äter du eller funderar du på det?

Okej:) Hur länge åt du det? Har precis börjat, har inte blivit något på ca 4år så tänkte att det är värt att testa :) har läst en hel del och de är många som plussa när dom ätit det. Men det är ju såklart inte säkert att det beror av tabletterna, men som sagt, värt ett försök ;)
Svar på tråden Bim oktober 2017