Inlägg från: Charlizee |Visa alla inlägg
  • Charlizee

Bim oktober 2017

Imra skrev 2017-09-21 14:21:51 följande:

Hallå!

Också en som har äl och bim i oktober. Är på försök nr 4 och längtan är otroligt stor! :)

Dock kommer sambon vara bortrest under denna äl, eller kommer hem från resan den dagen jag troligtvis har äl. Så har inte så höga förhoppningar denna gången..

Men vem vet det, kanske är då det funkar för oss. ;)

Samma situation här... mannen bortrest på ÄL dagen och dagen innan/efter Ska mycket till för det ska bli nåt men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå...

Håller tummarna för er andra!!
  • Charlizee
    April2 skrev 2017-09-21 20:14:22 följande:

Min app NC säger att fertiliteten är lika hög två dagar innan som på själva ägglossningsdagen! ????

Hoppas den har rätt! Återstår att se men vill inte hoppas för mycket, vi har försökt ett tag...
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-09-22 18:56:31 följande:

Fick precis veta att en släkting ska få barn. Jätteroligt såklart, men känner mig ändå helt förkrossad. Vi skulle ha fått samma månad om inte jag fått utomkveds.

Åh vad tråkigt! Var det länge sen du hade utomkveds? Hoppas ni får plussa snart igen så kommer barnen ändå vara ganska jämna i ålder
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-09-26 10:17:06 följande:

Äl+4 idag, långsam väntan för att se om något hänt... Har börjat blogga anonymt om mina tankar kring att försöka bli gravid, känns skönt!

Vilket datum har du BIM? Är också på ca ÄL+4 Spännande med blogg, perfekt sätt att rensa sina tankar lite!
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-09-26 15:13:46 följande:

Åh då får vi hålla koll på varandra :) lite osäker på bim men 6 eller 7 oktober! Du då?

7:e enligt appen så där vi väldigt lika Hur länge håller du dig innan du testar?
  • Charlizee
    Sheltielife skrev 2017-09-26 16:40:58 följande:

Är också på äl+4 idag! Bim beräknad 6/10 :D

Snacka om att tiden går långsamt fram :O vill ha oktober nu så man kan testa xD

Åh vad roligt!! När tänkte du börja testa?
  • Charlizee
    sussjohansson skrev 2017-09-26 22:07:10 följande:

Jag har också bim 7 oktober ????

Vad roligt vi är så många med BIM samma dag!! Hoppas det är ett lyckodatum
  • Charlizee

Varning för långt inlägg...!

Blir tokig på mig själv... kliade i fingrarna nu när ÄL är över så beställde hem ett storpack test från Testlagret. Har bim 6/10 och är på ÄL +7 (ev +6), tog ett test imorse som såklart var tooook blankt. Känns som hela världen rasar och jag blir genast deppig. Mest blir jag nog besviken på mig själv att jag inte kan hålla mig från att testa Varför ska man plåga sig varje månad och testa så tidigt. Vi har försökt ett bra tag nu, typ 7-8 månader men ingenting! Var hos gyn förra månaden och allt såg jätte bra ut, så varför händer inget?

Vi har två barn sedan innan som jag är så lycklig och tacksam över men både jag och min man vill gärna ha en trea. Förlåt för långt inlägg men just nu känns det svårt att ladda om batterierna och svårt att hoppas det blivit nåt denna månad. Ni med BIM den 6-7/10 har ni några symptom?

• Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-09-29 16:26:34 följande:

Jag är ju också på äl+7 och testade imorse, haha.... sååå onödigt men det är bara billiga one step-test köpta på tradera så ska experimentera och slösa lite med dom. Men de ska mäta från 10 mIU/ml. Känner mig säker på att jag inte är gravid oavsett... :/ Har inga symtom men det är ju så himla tidigt.

Såhär såg dagens test ut:

Skönt man inte är testgalen själv, men som sagt är det ju alldeles för tidigt för oss båda. Det tar dock på en och besvikelsen är ofrånkomlig när ett blankt test stirrar en i ansiktet. Hoppas verkligen vi bara testat för tidigt även om det känns rätt hopplöst nu
  • Charlizee
    Brittsommar skrev 2017-09-30 23:39:12 följande:

Vi är på försök 10 nu. Har 2 barn sedan innan. Första graviditet nummer ett tog 3 år så jag känner till hur jobbigt det är efter så många försök. Barn 2 tog på första försöket lustigt nog. Hann inte ens sluta amma.

Vi har också försökt länge för en en trea... vår första tog 5 månader, andra på första försöket och nu är vi inne på 8:e månaden eller nåt, tappat räkningen!
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-10-01 10:54:15 följande:

Känner mig så deppig idag. 100 % säker på att jag inte är gravid. Får hoppas på sjunde försöket.

Fy sjutton!! Jag känner samma Men vi får leva lite på hoppet i några dagar till. Har du testat dig igen? Jag testade blankt imorse igen, suck!! Började grina redan innan testet... känns så frustrerande och hopplöst!!
  • Charlizee
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Wow!! Grattis!!
  • Charlizee

Får inse att det inte blev nåt denna månad heller BIM på lördag och toknegativa test! Hoppas ni andra får massa fina pluss

• Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 09:47:42 följande:

Nu på lördag? Det är ju många dagar kvar :) så tidigt brukar ju absolut inte alla plussa, ha is i magen :)

Tack för peppen<3 känns som alla plussar väldigt tidigt så mitt hopp är bortblåst Är så desperat jag tycket mig se skuggor som inte ens finns där. Har två barn sedan innan men aldrig upplevt den stressen jag gör nu över bebisverkstan.
  • Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 11:33:26 följande:

Tror absolut inte du ska ge upp än! Vissa plussar ju inte förrän BIM till och med, så ge inte upp!!

Men förstår dig, Samma här! Försökt Sen i mars och fick missfall i augusti. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid igen typ! :/ har inte BIM förrän den 13:e oktober!

Usch vad tråkigt att höra du fått missfall Men du ska se att det snart kommer ta sig igen <3 är det första barnet?
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-10-02 10:23:31 följande:

Är på äl + 10, fortfarande helt negativa test och fortfarande lika säker på att det inte ändras. Vet att det är tidigt men så känns det. Tog ett negativt imorse innan jobbet, fotade av det och har synat bilden nu på jobbet (istället för att jobba haha) och fick för mig att jag såg en skugga där. What has been seen can't be unseen... Helt sjukt vad ögonen kan luras. Såg absolut noll IRL alltså. Det är absolut inbillning för jag vill så himla himla gärna.

Känner verkligen igen mig!! Ena sekunden ser jag en skugga som nästa är bortblåst...! Hur länge ska man orka hålla hoppet uppe? Samma sak månad efter månad
  • Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 12:03:54 följande:

Ja jätte tråkigt :/ man är ju så rädd för det igen..

andra barnet, och med sonen tog de sig på andra försöket. Tog de lång tid med dina andra två barn? Hur länge har ni försökt nu?

Min första tog ca 5 månader och min tvåa på första försöket... så dessa 8 månader känns helt olidliga...! Jag är så tacksam över de två underbara barnen jag har men ett syskon skulle vara fantastiskt.
  • Charlizee
    Fröken92 skrev 2017-10-03 19:33:46 följande:

Tog ett ÄL test för kul, är på BIM- 3/4 dagar. Visst är detta ÄL test positivt?

Har för mig att ett positivt Ägglossningstest nära BIM troligtvis betyder ett plus på gravidtest också

Tog också ett ÄL-test imorse, BIM -3 och det syntes endast ett svagt streck så här får vi ladda om och hoppas på nästa månad...
  • Charlizee

Trodde mina test jag beställt skulle komma idag men icke, i brist på annat tog jag ett ÄL test som bara visade ett svagt streck... visst visar ÄL oftast starka streck när man är gravid?

Är på BIM -3 och det spänner i tjejmagen och molvärk i ryggen. Är inte speciellt trött eller andra symptom så antar detta är PMS som spökar Hur går det för er andra med BIM i helgen?

• Charlizee

Grattis till alla er som plussat!!!

Jag testade negativt igår på BIM-2 så nu hoppar jag över till november tråden

Svar på tråden Bim oktober 2017