Inlägg från: Lilja020710 |Visa alla inlägg
  • Lilja020710

Bim oktober 2017

Hej!

Fick nyligen ma som sen slutade att jag ändå fick skrapa efter medicinsk abort .

Har nu inte riktigt koll på äl osv men räknar nu bim från skrapningen 6/9 .

• Lilja020710
    Wuuaau skrev 2017-09-15 06:25:00 följande:

Hoppar in här. Åttonde försökt för nr 2. Är så less på detta nu. Det känns som att det aldrig kommer gå. Har lite tidspress på mig dessutom. Ska opereras för cellförändringar vilket kan göra att jag inte kan bli gravid efter(de ska ta bort så mkt). Jag fick ett år på mig. I februari är det dax för operation.

ÄL 1/10

BIM 15/10

Jobbig situation ...håller verkligen tummarna att du hinner bli gravid innan lycka till;)
  • Lilja020710
    Hedblomster skrev 2017-09-22 18:56:31 följande:

Fick precis veta att en släkting ska få barn. Jätteroligt såklart, men känner mig ändå helt förkrossad. Vi skulle ha fått samma månad om inte jag fått utomkveds.

Sitter i samma sits ... skulle oxå ha samma månad som min släkting men fick ma så trist även fast man är glad för deras skull känns det sjukt jobbigt o tänka att man skulle va i en viss vecka nu :(
  • Lilja020710
    Bumsann skrev 2017-09-30 16:47:47 följande:

Hej alla! Hoppar in i tråden med BIM 3/10.

Har en läkarhistorik som säger att chanserna för mig är väldigt små, orsak dessvärre okänd..

Men dom säger ju att hoppet är det sista som lämnar människan ;)

Varför jag skriver här är för att denna månaden har det hänt saker som jag aldrig varit med om tidigare. Jag och sambon hade en del mys kring ÄL, men en av dessa gånger gjorde det ont när han fick utlösning i mig, har även haft småblödningar i 10dagar efter ÄL.(Har räckt med trosskydd). Ingen blödning nu i tre dagar, enbart tjocka flytningar. Igår spydde jag även, utan direkt någon förvarning.

Har visserligen fått uppleva skengraviditet, men inget av detta har hänt då..

Sen har man ju lite övriga små symptom, men detta är som det mest konstiga. Någon som varit med om något liknande?

Ps.Har inte använt preventivmedel på flera år, har inga barn/graviditeter sen tidigare.

Ta ett gravtest låter ju lovande lycka till;)
  • Lilja020710
    Sheltielife skrev 2017-10-01 10:22:31 följande:

De ser ut om att du precis plussa! Grattis!! :D vilken äl+ dag är du på? :D

Har inte haft koll på min äl denna månad då jag skapades 6 september efter ma så kolla igen om nån dag vågar inte tro på att det är ett plus
  • Lilja020710
    Sheltielife skrev 2017-10-01 10:58:02 följande:

Beklagar för ditt ma! :( Håller tummarna för att de blivit starkare och att denna lilla kommer stanna hos dig <3

Tack:)
  • Lilja020710
    Millagrstrom skrev 2017-10-01 11:51:15 följande:

Hej jag hoppar gärna med här :)

Jag har BIM 7/10 och plussade idag :)

Testade redan i torsdag och min vän tyckte sig se något svagt redan då. Helt sjukt. Har inte riktigt smält detta ännu.

Har ett ma i bagaget (början på augusti)

Hippas lilla myran vill stanna denna gång :)

Lycka till allihopa

Grattis till plusset:)
  • Lilja020710
    Horisonten skrev 2017-10-01 13:10:17 följande:

Det där är ett plus i mina ögon. Stort Grattis :)

Tack:) men provar igen om nån dag vågar inte tro på det än
  • Lilja020710
    Horisonten skrev 2017-10-01 13:22:40 följande:

Hej på er :)

Jag tror jag seriöst att jag håller på och bli knäpp. Börjar tror att jag är skengraviäd och känns så sjukt jobbigt :( För vill ju inte känna symptom om jag inte är gravid och det känns alldeles på tok för tidigt och känna någonting redan.

Tror ju att jag hade äl i tisdags och då är jag isåfall på äl+5 idag och bim-10. Men jag mår små illa. Mått smått smått illa innan, eller vet inte om jag kan säga att de är illamående mer att jag haft som en klump i halsen, tänkte att de nog var för jag dragit ner rejält på kaffe och nästan slutat, och tyckte de sen en dag försvann. Men igår tyckte jag att de var lite tillbaka igen. Men idag känns det betydligt mer,mer som illamående och även om jag ätit och när det känns lugnare så är det som den där klumpen i halsen. Men annars ordenlit illamående. Men ibland även känt svagt svagt molande i magen eller jag något som känns i magen och ovanför underlivet eller man skall säga. som illande,små värk och typ kittlande känslas svårt att förklara men hoppas ni förstår. Känns lite lite som svagt svagt som jag kunde känna när jag hade foglossning framtill. Men detta är ju på tok för tidigt och känna något. Vet att med mina andra 2 barn så plutade jag ju typ på bim´3-4 någon gång. Och med dottern mådde jag små illa och kunde känna av och avd ganska säker på att jag var gravid innan jag ens plutade. Tror jag kanske började känna illamåendet kanske på bim-5/6 med henne. Sen fick jag ju hypermiss med båda barnen så känns som jag eller min kropp är väldigt känslig för hormoner men vet inte. Tänkt att jag skall testa på fredag för tror inte jag kan hålla mig längre och har lite mer test hemma än jag tänkt från början så kan ju se.

På fredag blir det då och testa med ett RFSU-testa tidigt och då kommer jag vara på äl+10 och bim-5. Så får vi se och hoppas. Men så rädd för att tro/ hoppas för mycket och sen blir så ledsen och besviken :( Någon som känner igen detta och faktiskt varit gravid eller vad tror ni? Kan man verkligen vara skengraviäd?

Förlåt för långt inlägg, vet inte riktigt vad jag vill med detta,men känns som jag behövde skriva av mig mina tankar och känslor och allting just nu.

Hoppas ni andra har det bra,någon som har bim i veckan och tänkt testa? :)

Förstår det jobbiga o tänkandet...har suttit där många ggr o av den anledningen jag har stängt ner fl antal ggr för man blir tokig av allt spekulerande . Försök tänk på annat även fast det är grymt svårt o ta test på fredag . Har oxå haft ont/ ilningar / värk i tjejmagen länge drar o ömmar vårt annat svårt att säga vad det kan betyda ..kan va allt möjligt mensvärk / livmodern som växer ec hoppas på nåt positivt för dig:)
  • Lilja020710
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Grattis;)
Svar på tråden Bim oktober 2017