Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Bim oktober 2017

Hoppar in här!

Väntar äl 23 sept och BIM 9 okt.

Testade fett negativt i dag så inväntar mens!

Försökt 1 år exakt och haft 2 tidiga mf under året.

Har 2 barn sen innan så detta blir mitt försök till ett tredje barn ( sladdis) och sambons första!

Nu f-n måste det bli ett plus som stannar :)

• Milou3
    Horisonten skrev 2017-09-07 16:43:06 följande:

Hejsan :) Vill hoppa in här. Vi skall börja försöka nu i september för att bli gravida med barn nr 3.

Tog ut min spiral den 25/8 så väntar på första riktiga mensen skall komma nästa vecka 13-14/9. Kände av äl tydligt så känns som kroppen är i balans.

Så min bim borde bli någon gång mellan 9-11/10 beroende på när mensen då kommer nästa vecka. :) Jag räknar på en 28 dagars cykel men enligt en app jag har säger den att mitt genomsnitt är 26 dagar men den räknar ju från december-16. Hade ju ändå spiralen då. Skulle ni räkna på 28 dagar som "normal" eller 26 dagar?

Jag har alltid förr haft 28 dagars cykel,plus/minus 1-2 dagar. Men tänker eftersom jag kände äl tydligt. Hmm klurigt detta. :p

Hade du hormonspiral? För min cykel gick från stadiga 28 dagar till 26 direkt efter uttaget och var så i 2 månader, sen upp till 27 dagar i några månader och nu äntligen åter tillbaka till 28 :)

Din äl kan ju komma allt mellan CD 10 till 16. Det bästa är väl att börja ligga lite oftare runt CD 9 och en vecka fram iaf.
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-09-07 20:23:27 följande:

Ja hade jag. Jaydess. Så kallade minispiral.

Brukade ha 28 dagar, +/- 1-2 dagar. Oftast aldrig mer än 1 dag sen. Jo vi brukar köra på varannan till var 3 dag från mensen slut till sista dagarna innan bim. Men funderade mest på vilken dag jag skall räkna som bim dag. Och om man säger 30/8 hade jag ont och en hel del flyttningar. Men den 31/8 hade jag inte ont men tjocka trådiga flytningar så räknar att jag hade äl 31/8 väldigt säker på att det var då. Men räknas men är min äl dag den 31/8 eller är de 1/9? Tänker om äl +1 blir 1/9 eller 2/9. Svårt och veta hur man skall räkna. För visst har man alltid 14 dagar mellan äl och nästa mens?

Nä det kan skilja från person till person. Min lutealfas ( som tiden mellan äl och mens kallas) är runt 15-16 dagar. Men vissa kan ha 12-13 dagar. Har man under 10 dagars lutealfas kan dock ett befruktat ägg få svårt att hinna fästa.
  • Milou3
    Flansen skrev 2017-09-08 17:28:47 följande:

Ungefär hur har ni sex runt äl? :D

Med två barn och en hundvalp och en sambo som jobbar väldigt mycket blir det tyvärr inte så mycket sex som hade behövts kanske. Blir glad om vi får till det EN gång vid äl och bonus om det blir 2 ggr den veckan. Typ så : /

Jag kan ju ligga varje dag men sambon måste vara på humör för att kunna leverera ;)
  • Milou3
    Wuuaau skrev 2017-09-15 06:25:00 följande:

Hoppar in här. Åttonde försökt för nr 2. Är så less på detta nu. Det känns som att det aldrig kommer gå. Har lite tidspress på mig dessutom. Ska opereras för cellförändringar vilket kan göra att jag inte kan bli gravid efter(de ska ta bort så mkt). Jag fick ett år på mig. I februari är det dax för operation.

ÄL 1/10

BIM 15/10

Åh fy vilken press!! Håller verkligen tummarna för dig.

Testa alla knep du kan komma över! Kan bjuda på några som jag läst om senaste året.

- se till att hålla fötterna varma mellan äl och bim.

- ha sex även efter äl. Det sägs främja infästningen.

- skippa koffein helt och hållet. Finns jättegott koffeinfritt kaffe!

- se till att inte ligga/sitta stilla för mycket mellan äl och bim då det kan försvåra infästningen.

- undvik att äta ägg dagarna innan ägglossning då det innehåller ämnen som kan göra snippan/kroppen mindre spermavänlig. Drick mycket ist och gärna citronvatten.

Annan mat att äta extra av under bebistillverkning är:

Ruccola: innehåller mycket folsyra. Färsk bladspenat: innehåller det mesta som är nyttigt! Typ superdupernyttigt! Röd paprika: innehåller mycket e-vitamin vilket främjar slemhinnan. Ostron, kantareller: innehåller zink vilket kan ge en skjuts för både man och kvinnan fertilitetsmässigt. Goffa i valnötter, cashewnötter och paranötter, innehåller mycket nyttiga fetter!

Sen undvik för mycket socker, vitt bröd och pasta och ät mer fisk :)
  • Milou3
    Joozzaan skrev 2017-09-22 08:01:15 följande:

Hoppar in här med. Har ingen koll på när BIM är för den är så himla oregelbunden och ligger mellan 30-40 dagar men enligt appen ca 17 oktober. Har börjat ta äl-test denna månad, skulle ni säga att det är på g?

Ser lite ut som mitt äl-test gjorde i går och jag tror jag ska ha äl på söndag, måndag. Gissar du får ett positivt äl-test lördag em/söndag morgon och äl söndag kväll/måndag :)
  • Milou3
    Joozzaan skrev 2017-09-22 10:41:36 följande:

Okej vad bra :) hoppas att du har rätt! Enligt appen är det 1.5 vecka kvar men så långt hoppas jag inte :O

Skit i apparna! Bättre du isf tempar och kompletterar med äl-test samt har lite koll på ditt sekret :)

Har du precis haft mens? Isf kan testet bli ganska starkt, eller om mensen är nära. Men mitt i en cykel så brukar inte testen bli så pass starka om det är över en vecka kvar till äl.
  • Milou3
    Queva skrev 2017-09-23 21:03:25 följande:

Vilka äl tester tycker ni är bäst?

Har haft cb mef glad gubbe och stickor. Mest haft dom när jag misstänkt äl, och ej velat bli gravid plus känningar..

men nu när jag vill, så vill man ju veta mer.. ><

Har fått ibland starkare sträck än kontrollsteäcket flera dagar i rad.. När släpper egetigen själva ägget då?

Och om man får glad gubbe 3 dagar i rad, när släpper ägget då..?

Tänkte beställa mer så jag har till denna månad.. försök fyra. Riktigt försök nr 3.

Har alltid innan blivit gravid direkt..

Hur länge har ni försökt?

Denna äl kommer jag vara utomlands.. om man dricker 1-3glas vin per dag.. hur mkt påverkar det mina ägg och hans simmare?

För mig har det varit så att ägget troligtvis släppt den 2:e positiva dagen ( då jag fortsatt testa med cb digital och fått glad gubbe). Men det kan ju vara lite olika för alla.

Har du sex samma dag som glad gubbe och dagen efter så borde det räcka då spermierna lever 2-3 dagar normalt sätt. Vissa lever längre dock.

Hade också extremt lätt för att bli gravid förr men med ny man och äldre nu så har vi haft det lite kämpigt. Blev gravid på 3:e försöket men mf, sen tog det 5 månader så blev jag gravid igen men fick mf och nu är vi på försök 12 och hoppas det tagit sig denna gång och att det isf stannar! Upp mot ett år sägs ju vara rätt vanligt ändå.

Tror inte 1-2 glas vin under semestern spelar så stor roll. I Frankrike ( och många andra medelhavsländer) dricks det ju lite vin var och varannan dag till maten :) sen blir ju många bebisar till just under semestern då många tar sig några glas extra. Koppla av och njut av semestern och försök ligga varannan dag så tänker du mer nyttigt när du kommer hem sen :)
  • Milou3
    sussjohansson skrev 2017-09-24 07:50:56 följande:

Jag hoppas in här också. Fick glad fast gubbe på ÄL-test i torsdags och fredags, så vi har försökt mysa lite i helgen och även innan. BIM 7/10, första riktiga försöket! =)

Fick glad gubbe i fredags och har BIM 8/10 :)

Nu startar en vecka av analyserande av symptom snart haha
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-09-24 22:22:48 följande:

Jo tidigare när jag andvänt äl test har jag fått utslag på dag 12 och dag 14. Ne har inga ältest hemma. Har haft sjukt ont i magen och ryggen idag. Väldigt i ryggen ocj som mildare mensvärk men ändå tydligt. Dock minskade flyttningarna lite. Fortfarande mer än vanligt men mer vattniga och små trådar så tror de är på g och äl är imorgon eller tisdag. Borde komma absolut senast onsdag. Men tror faktiskt de blir imorgon eller tisdag med tanke på alla tecken idag. Mått lie lite små illa också av och till. Ingen matlust eller så. Ja vi har faktiskt myst varannan dag sen i onsdags. Så 3 gånger denna veckan. Hihi men inte av tvång utan för vi velat det :) hihi ja frågan om man klarar och hålla sig längre. Hihi man är ju så otålig. Men tänker typ tidigast äl+10. Men vilken dag räknas som äl? Dagen man har riktigt trådiga flyttningar och inte ont i magen eller dagen efter?Vad anser ni?

Dagen efter det gör som mest ont i magen/ryggen brukar mina äl-flytningar upphöra rätt tvärt och då räknar jag det som äl+1. Tempar också och den dagen brukar min temp stiga så då har nog äl varit precis :)
Svar på tråden Bim oktober 2017