Inlägg från: Eleonoratösen |Visa alla inlägg
  • Eleonoratösen

Bim oktober 2017

Hej allihopa!

Första riktiga mensen efter spiraluttag i augusti. Hade ÄL3 september enligt stickor och blev riktigt paff att mensen kom redan idag ???? Bara nya tag och genomleva denna ytterst smärtsamma mens. Antar att BIM blir 13 oktober ungefär.

Försöker få en fyra, och mina barn har nu lämnat dagistoden och jag har börjat längta väldigt mycket efter en bebis igen!

• Eleonoratösen
    Horisonten skrev 2017-09-14 20:37:36 följande:

Idag kom faktiskt mensen idag på pricken på rätt dag :) Så skönt att den kom tillbaka så regelbundet och direkt med en gång efter spiralen :) Så nu väntar vi bara på att den skall gå över. Speciellt jag då det var riktigt länge sen som jag hade sådan här mensvärk i både magen och ryggen och hade så riklig mens. Men är väl för kroppen är helt opåverkad av hormoner nu, eller iallafall så är det bara kroppens egna i omlopp så att säga. Känner mig så redo och taggad :) Så gissa på äl om ca 14-15 dagar och bim den 11/10 :) Längtar till att få börja och sen få reda på om vi lyckades :) <3 Otålig nu :p hihi

Precis som jag då!  Vi får hålla tummarna! Kände du av någon förändring när du tog ut spiralen? Jag kände mig väldigt hormonell första veckan utan spiralen... Drömmer
  • Eleonoratösen
    Jag har inte hittat min gamla fertilitetsmonitor, men precis beställt en basaltermometer och lite ÄL-tester så ska jag nog lyckas hitta ÄL. Hade ÄL-tester från Gravidkollen men de verkade inte vara någon höjdare så testar med clearblues digitala denna månad och ser hur det går med tempandet. 

Maken hemma verkar fått lite kalla fötter så det är lite omtumlande. Kanske beror det på att jag antingen har värsta PMS:en eller omställning från ha tagit ut spiralen. Känner mig så lättretlig.
  • Eleonoratösen
    smulis85 skrev 2017-09-20 06:59:26 följande:

Jag får nästan aldrig fullt utslag på gravidkollens äl-test rekommenderar att testa runt lite olika test fungerar till olika personer :)

Tror det är värt att testa annat, man blir ju bara irriterad när det är svårt att gissa på t3sterna och man får ju betala hur eller hur.

Fick termometern igår och idag på jag in första värdet i FF. Clearblues digitala äl-test verkade bra och ska börja testa med dem på fredag.
  • Eleonoratösen
    HannaPanna92 skrev 2017-09-20 11:04:30 följande:

Hoppar över här från september tråden...

Mina spottings började idag, alltså ännu en månad av besvikelse, sorg och frustration. Nästa är försök 18.

Känner mig otroligt värdelös som kvinna när jag inte ens verkar kunna bli gravid med vårt första barn.

Äl 6/10

Bim 21/10

Vi håller tummarna för denna månaden! Förstår att du känner dig ledsen.. Har ni påbörjat utredning?!
  • Eleonoratösen

Hej! Har kört med Clearblue digital advance dom mäter även östrogen. Den ska då blinka på hög fertilitet innan ÄLoch fast glad gubbe på ÄL. Jag var bortrest lördag/söndag så glömde min termometer men hade med clearblue och den visade ingenting över helgen.

Vaknade i imorse och hade högre temp än vad jag haft innan helgen och alla de dagar jag testat. Och idag fast glad gubbe och alltså ÄL idag. Så det blev mys på morgonen. ÄL på CD 12 tidigare än jag trott...

Nu kan man börja vänta på BIM.

• Eleonoratösen

Nu är jag rejält deppig. ÄL enligt clearblue i måndags och hade sex då och igår. Men idag blöder jag ganska mycket. Vet att jag förra gången jag tog bort spiralen hade mycket problem med känslig slemhinna och kunde blöda efter sex, men tycker det var lite väl mycket idag. Så känns som det är kört...

• Eleonoratösen
    tjugofemton skrev 2017-09-27 23:43:10 följande:

Åh. Är det vanligt? Det hade jag för ca 3 veckor sedan efter utplock. Men dock ingen mäng, bara lite på pappret?

Vet inte om det är vanligt. Har känslig slemhinna i alla få. Ett tag hade jag lite små blödningar efter varje sex och då vill man att man ska kolla för förändringar på livmodertappen. Men man konstaterade bara att jag är känslig och beroende på vilket preventiv medel så "retade" det mer eller mindre. Då hade jag P -ring.

Kändes lite deppigt men idag nya tag, om inte annat hade vi sex på ÄL så vill det sig så för det det. Men man är otålig. Har testa tidigt från rfsu som jag nog testar med om en vecka....
  • Eleonoratösen
    Bumsann skrev 2017-09-30 16:47:47 följande:

Hej alla! Hoppar in i tråden med BIM 3/10.

Har en läkarhistorik som säger att chanserna för mig är väldigt små, orsak dessvärre okänd..

Men dom säger ju att hoppet är det sista som lämnar människan ;)

Varför jag skriver här är för att denna månaden har det hänt saker som jag aldrig varit med om tidigare. Jag och sambon hade en del mys kring ÄL, men en av dessa gånger gjorde det ont när han fick utlösning i mig, har även haft småblödningar i 10dagar efter ÄL.(Har räckt med trosskydd). Ingen blödning nu i tre dagar, enbart tjocka flytningar. Igår spydde jag även, utan direkt någon förvarning.

Har visserligen fått uppleva skengraviditet, men inget av detta har hänt då..

Sen har man ju lite övriga små symptom, men detta är som det mest konstiga. Någon som varit med om något liknande?

Ps.Har inte använt preventivmedel på flera år, har inga barn/graviditeter sen tidigare.

Håller tummarna för er!!! Jag har precis som du börjat blöda efter sex på ÄL och gjort det lite till och feån. Dagen efter ÄL blödde kg rätt mycket. Maken är inte orolig. Jag har haft blödningar först tiden i alla mina tidigare graviditeter, särskilt när det varit "menstid" men jag ska erkänna att jag varit ååå ledsen över detta blödningar. Är du på ÄL +10 nu?
  • Eleonoratösen
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Grattis!!
  • Eleonoratösen
    JohannaN2015 skrev 2017-10-05 15:11:47 följande:

Åh ok! Men om du köper billiga tester från testlagret så kan du minsann testa lite titt som tätt jag borde nog också göra det eftersom jag testar som en galning!!haha.

Tog ett nu på eftermiddagen också!

Ser faktiskt något! Spännande? Vilken dag i cykel är du på?
  • Eleonoratösen
    Svea87 skrev 2017-10-05 14:04:55 följande:

Är helt chockad!! Gråter av lycka!! Nu är det bara hoppas att allt går som det ska <3

Grattis
  • Eleonoratösen

Här är det bara lång väntan känns det som. Blöder inget längre, blödde ju precis efter ÄL 25/9.

Mått konstigt men vet inte vad jag ska tro, känns som det är förtidigt att känna något. Vid min andra graviditeter har jag alltid testat dagen före BIM men denna gången testar jag alldeles för tidigt och blir besviken. BIM är 11/12 oktober så tänkte testa på måndag då vi ska på semester och vore skönt att veta just vad man ska undvika att äta och så.

Hur gör ni med mögelostar och sådant? Låter ni bli det innan ni vet?!

• Eleonoratösen

Deppar rejält. BIM -6 och test negativt. Men värst är att jag tempar (första månaden) och följer upp i Fertility friend. Jag fick utslag på ÄL enligt clearblue den 25/9, hade sex dagarna omkring. Fick en blödning någon dag efter och temperaturen har svajat lite. Den gick upp något när jag hade ÄL enligt Clearblue men nu de senaste dagarna har jag haft något högre temperatur igen

(Läste att det kunde hända när ägget får och det stämmer ju i tid?!) Men nu säger appen att jag hade ÄL i måndags 2/10. Och det med kombin att gravttestet var negativt så tappade jag hoppet totalt. Vi myste ju inte alls runt den 2/10... ????

• Eleonoratösen
    tempnörden skrev 2017-10-06 08:52:46 följande:

Eleonoratösen: Man kan bli knäpp ibland när man tempar alltså!

Men du hade alltså lh-stegring den 25e? Din äl kan alltså ha skett 25e, 26e eller 27e. Din temp steg, lite men ändå något. Hur betedde den sig efteråt, du säger svajigt men höll den sig ovanför din basala temp?

Har du lagt in att du fick ett positivt äl-test (OPK)?

För en del så stiger temperaturen väldigt långsamt efter äl, du kan ju höra till den skaran, svårt att säga nu när det är din första månad på FF.

Men nu har du alltså fått en stigning så att FF tycker att din äl var den 2/10.

FF brukar vara väldigt bra på att räkna ut äl, men visst händer det att det blir galet ibland!

Man kan manuellt ställa in sin egen äl om man tycker att FF har räknat fel. Ibland kan det räcka med att man bortser från vissa temperaturer som är osäkra (discard). Om du kan lägga in en bild på din kurva vore det väldigt intressant!

Ja jag in OPK. Försöker lägga in bild så kanske du kan säga. Tycker inte termometern varit så bra...

• Eleonoratösen

Imorgon ska jag testa BIM -2. Sedan åker vi på semester och hade gärna vetat innan. Idag har jag fått auramigrän. Har det ytterst sällan men så jobbigt. Vågar ju inte ta någon medicin man är ju rätt nojjig

Haft mycket molvärk och varit disträ men inga känningar i övrigt. Fast man känner ju efter hela tiden... ????

• Eleonoratösen

BIM -1 och bruna flytningar. Bara att inse att mensen är på ingång. Usch så deppigt. Kände mig så gravid...

• Eleonoratösen

Hmm... lurigt denna månaden. På BIM-1 kom bruna flytningar och clearblue negativt. Kväll och natt ingenting och idag lite brunt då och då. Kanske en aning svagt rosa för en stund sen. Känns konstigt. Borde tagit fart nu?? Jag har ju haft spiral i flera år så helt glömt. Brukar ni andra ha brunt i början? Det brukar väl vara mot slutet?

• Eleonoratösen

Säger tack för mig och vidare till nästa månaden. De flera dagars bruna flytningar var starten på mensen och jag får hålla humöret uppe så gott det går på resande fot med ett större resesällskap. Känns inte som man kan prata med riktigt heller.

Lycka till ni andra!

Svar på tråden Bim oktober 2017