• carpediem86

Han vägrar döpa våra barn

Sven Erik Johansson skrev 2017-09-05 09:27:06 följande:
    Jag står för min tro . Sedan får du tycka att jag är blåst hur mycket som helst . Jag tycker också väldigt illa om den där överlägsna föraktfulla attityden mot oss kristna . Jag uttrycker mig inte på motsvarande sätt om dig. Den debattstilen sänker jag mig inte alls till.

Det är bra, gör inte det. Men många tänker ändå tyvärr så, om Jehovas vittnen, om kristna protestanter eller om vilken annan religiös övertygelse som helst. Själv är jag dock inte religiös och håller till viss del med Anonym (Och). Jag håller även med om att vissa personer ser fula ut och en massa andra saker. Det betyder inte att man bör säga att en person är ful till honom/henne, eller kort, eller har dålig andedräkt eller vad som helst, om man nu inte känner varandra bra och säger det för att hjälpa. Man bör inte heller säga saker som Anonym (Och) nu sa.

Som svar på tråden så prata med din man igen. Försök förstå honom. Fråga varför han absolut inte vill att ni ska ha ett dop. Försök sedan att lösa det. Kanske han främst är emot att ert barn ska vara med i Svenska kyrkan? En möjlig lösning då kanske kan vara att han döps, men att ni sedan avskriver barnet från kyrkan om det nu går. Sen att ert barn får välja själv vid 18 års ålder. Förstår du varför din man tycker som han gör kanske en lösning går att hitta som fungerar för er båda.
Svar på tråden Han vägrar döpa våra barn