• corrrona

Min son har tagit ett återfall

Känner mig maktlös, förbannad och väldigt ledsen över min sons missbruk.

Han har varit ren i många år ,tror det är 6 år.

Han valde att lämna vår stad för att bosätta sig 10 mil härifrån tillsammans med sin flickvän .

De avgiftade sig själva , vi skaffade en lägenhet åt dem , sonen fick ett bra jobb , de fick en son som är idag 5 år gammal .

För 1 år sedan separerade de ifrån varandra och det var min son som ville det.

Sonen flyttade hem till en kompis men hade sonen varannan vecka.

Han började röka hasch,tog kokain ibland,det var barnets mamma som berättade det för mig för några månader sedan,han blev även här arbetslös .

Min son flyttade tillbaka till hemstaden och fick då bo hemma hos min dotter i hennes stora villa nere i gästrummet .

Sonen hade han varannan vecka, knarkade veckan då han var barnledig .

Togs in på sjukhuset i slutet i juni månad en drogutlöst psykos ,han var i lagd 3 dygn.

Psykosen släppte och Lvm avskrevs av läkaren vid ett återbesök en vecka senare.

Han började knarka mer och mer , barnet fick han inte ha längre för soc.

För fyra veckor sen så försvann han från min dotter,vi vet inte var han befinner sig ,han svarar ibland på sms men oftast hör han inte av sig .

Polisen har sökt han hemma hos min dotter,polisen ringde även till mig förra söndagen och sa att han hade varit där på ett förhör ang något brott .

De frågade var sonen befinner sig då han vistas här och inte i den staden som han står skriven i .

Berättade för polisen att han inte var hos mig och inte hos min dotter heller sedan 4 veckor tillbaka.

Så här behövde de inte söka han om de nu skulle behöva få tag i han igen.

Det jag vill säga med det här inlägget är att vi föräldrar och syskon går fullständigt sönder av att att denna ångest över var han befinner sig .

En resväska med kläder har han med sig men inga varma kläder då det börjar bli kallt ute.

Sonen struntar han i som innan var hans allt på jorden .

Var ska man ta vägen med all oro ,känner mig så himla ledsen som mamma ..

• Svar på tråden Min son har tagit ett återfall
  • corrrona

Min son använder , både hasch ,amfetamin, benzodiazepiner,Subutex m m .

Han är blandmissbrukare.

Han har även använt heroin innan han träffade sonens mamma som då gick på amfetamin ,då gick han över till denna drog istället .

Vad jag vet så har han inte haft några psykiska problem i tonåren.

Dyslektiker var han i skolan och fick läsa i en mindre grupp .

Han älskade att spela fotboll och var med i ett lag i innebandy och var jätteduktig spelare.

Han var väldigt aktiv som barn vilket får mig att misstänka att han kanske lider av någon adhd eller någon annan diagnos .

Mamman till hans son självmedicinerade sig själv med amfetamin innan hon fick diagnosen adhd.

Nu är hon ren från droger och tar hand om sonen på heltid .

Har gjort många oros anmälningar till soc för sonen och funderar på att ringa idag igen till jouren.trevlig lördag alla ??

• corrrona

Min son fick en psykos efter att ha knarkat i flera dygn ,ingen sömn,ingen mat då utlöstes en psykos och en vän fick ringa polisen som körde ner honom till universitet sjukhuset .

Han blev inlagd på LPT ,lagen om psykiatrisk tvångsvård .

Det avskrivs efter 3 dygn då vi fick åka ner och hämta honom på sjukhuset.

En vecka senare fick han träffa läkaren och då avskrevs Lvm ,lagen om vård av missbrukare .

Han fick inga men av psykosen utan blev sig själv igen.

Efter det har han fått många oros anmälningar på sig och var även efterlyst av polisen vid ett tillfälle.

• corrrona

Jag messar till honom och frågar hur allt är och vad han gör/

är och att jag älskar honom .

Sonen messar tillbaka och säger att han har det bra och mår bra , han avslutar med att messa att han älskar mig och saknar oss familjen.

Ibland messar jag och ber honom komma hem så vi får hjälpas åt att reda upp allt så att allt blir bra igen.

Ibland svarar han ibland inte men jag messar honom varje dag .

Han messar inte med min dotter , hans syster, för att han skäms ,han fick ju inte bo kvar därhemma på grund av återfallet.

Samtidigt som min dotter vill att han ska komma hem igen och försöka att bli drogfri eller eventuellt åka in på behandling,jag tror aldrig att han är stark nog för att klara av att bli drogfri ensam .

• corrrona

Har pratat med honom i telefon oxå , några ggr på en månad .

Han säger att jag inte behöver vara orolig,att han inte använder heroin som han gjorde innan han blev drogfri för 6 år sedan .

Den andra gången som han ringde var när han var efterlyst av oss familjen pga att vi var oroliga eftersom vi inte hade hört något från han på flera dagar .

Han ringde upp då och sa till oss att han skulle åka hem till sin syster bara vi tog bort lysningen av honom.

Han åkte då hem till sin syster och där stannade han i två dagar sen drog han igen.

Nu har han varit borta i snart fyra veckor och ett samtal har jag haft med honom.

Sonen tog en heroin överdos för många år sedan men räddades av ambulansmännen som hade fått information från den person som ringde efter ambulans.

Sonen träffade ju barnets mamma,hon gick ju på amfetamin så då gick han över till det istället.

• corrrona
    klyban skrev 2017-09-04 12:22:47 följande:

Nu pratar jag om ett helt annat samtal, ett samtal där han INTE säger du inte behöver vara orolig, utan bara berättar vad som är vad.

Men det är inte lätta, det hade nog varit enklare som förstasamtal.

Ok , ge mig råd då snälla , har pratat med honom några ggr men han låter stressad och lägger på efter ett tag och säger att han ska ringa upp men det gör han inte .

Brukar messa honom ett tag efter samtalet men då svarar han oftast inte .

När jag skriver : var rädd om dig ,älskar dig. Då får jag oftast svar att han älskar oss familjen men bara det .
Svar på tråden Min son har tagit ett återfall