LadySat skrev 2017-08-31 17:04:56 följande:
Gör ni IVF via landstinget? Jag pratade precis med vår läkare som skulle skicka in remissen nu. Så nu hoppas jag bara att det går fort.
Läkaren som gjorde spolningen tyckte att vi skulle fortsätta försöka på egen hand tills vi fick hjälp med IVF, men jag har i princip ingen sexlust utan har fåtta pusha mig själv till att vilja ha sex med min man det senaste året. Så jag tror inte att jag kommer palla att ha sex när jag vet att det med största sannolikhet inte kommer ge någonting.
Kan tillägga att jag är 30 och min man 35.
Ja, vi kör via landstinget. Gick snabbt när remissen va skickad, då fick vi hem papper efter någon vecka bara och fick boka tid själva på någon av de föreslagna ställena. Hade nog gått snabbare om det inte varit sommarstängt överallt.
Jo, vissa gånger är ju mer av anledningen att man måste än vill :) Men även om vi sannolikt inte blir på smällen på "vanliga sättet" innan ivf är ju chansen att lyckas utan sex obefintlig. Men är riktigt riktigt trött på att känna mig konstant ledsen och att gråta ögonen ur mig vid bim.