Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Tack, hoppas det är detsamma för mig.
Tack, hoppas det är detsamma för mig.
Hej alla,
Mina blödningar har minskat rejält, så otroligt skönt.
Var på Kub i måndags men bebis vägrade att ligga rätt så efter 45 min fick vi ge upp, ny tid på måndag. Hoppas verkligen få svar då... ska även ta cellprov på måndag för att se om jag har cellförändringar med tanke på blödningarna. Jag har fortfarande inga symptom förutom trött och andfådd .
Trevlig helg!
Tack för omtanken. Ytterligare en vecka av ovisshet kvarstår. I måndags var jag så nere och bara grät och var helt förstörd så mina arbetskompisar började undra vad som stod på. Inte lätt när man inte vill berätta för nån. Valde iaf att berätta för chefen. Sen vissa dagar går lite bättre när man orkar bita ihop och försöka tänka på annat. Men jag är orolig som bara den för känner ju som sagt inga symtom heller på att vara gravid. Då blir man ju ännu mer orolig.
Hej alla, jag har inte riktigt orkat läsa alla sidor ni redan skrivit, de började skrivas om blödningar och missfall och jag blev så ledsen.. Har haft ett själv för några år sen och jag minns hur förkrossad jag var.
Jag är iaf gravid nu, med ett fjärde barn!! Käns helt sjukt! "ny" pappa Denna gång el vad man ska säga.
Jag har varit äckligt dålig ända sen jag borde haft Mens... Ända tills för några dagar sen, jag har varit uppe på benen, lagat mat och städat och gjort vanliga saker som ja inte alls kunnat på länge. Jag har inte tagit lerigan comp på flera dagar nu.
Jag är glad att jag mår bättre, men Jag blir så rädd att fostret dött och att ja mår bättre för det. Hade ett ma en gång och då sa de bara poff så mådde ja bra, sex veckor senare började jag blöda och tredje dagen kom fostret ut och fick bekräftat via vul att ja inte vad gravid längre. Jag vet inte om fostret dött så jag började må bra men jag misstänker de.
Tänkte jag skulle Våga Skriva in min på mvc nu i veckan.. Inte vågat de än.. Gjorde de den gången ja fick missfall och de va så hemskt.. De ringde och jag svarade inte sen stötte ja på min barnmorska på öppna förskolan och de va så jobbigt att berätta.. Hoppas jag kan få ett vul.. Haft haft de med MinA två senaste barn.. En gång pga missfallet ja Haft och gången efter pga missfallet och för att de missat en allvarlig missbildning på barn 2....
Nu blev de lite rörigt... Hej iaf
Hej på er!
Undrar om någon känner igen sig? Är i v 11 nu. Jag har varit extremt trött under den senaste månaden och verkligen kämpat för att klara av att vara på jobbet. Men har inte orkat något utöver det. Har tänkt att det är normalt att vara trött när man är gravid o kört på men bara vilat när jag varit hemma. Jag började få ångest lite då och då.
Men för en vecka sen sa det stopp. Fick såå mycket ångest och bara grät. Fick tid till min bm dagen därpå o hon tyckte att jag skulle vara hemma en vecka o vila o fick tid till läkare veckan efter som sa att hon kan sjukskriva mig retroaktivt. Nu förstår jag inte hur jag ens orkat gå till jobbet. Försöker göra lite hemma o ta nån liten peomenad för att inte bli trött för att jag vilar för mkt. Men min energinivå är i princip obefintlig. Får ångest och känner mig stressad över småsaker. Har ett jobb där det är ganska hög press och tanken på att ens vara där på 50 % känns nu helt omöjlig.
Är set någon som är/har varit med om liknande? Är orolig för att inte bli sjukskriven.
Skönt att det blivit bättre.
Jag blir lite nojig när alla säger "det blir bättre efter vecka 12" men det inte blir det. Känns nästan sämre nu. De va en tid efter att jag börjat med tabletterna som de kändes bättre men sen blev jag dålig igen. Hade en veckas semester förra veckan men känner mig inte alls utvilad. Känner att jag inte får tid till att vila riktigt ordentligt. Oftast är sonen hemma, jag drar det tunga lastet, blir naturligt så när jag vabbar eftersom jag jobbar kväll eller jobbar hemma å då blir det lättare om jag gör det. Känner för en sjukskrivning, åka hem till familjen och bara vila upp mig en vecka eller två. Men samtidigt vill jag inte förlora pengar och har ganska mkt ansvar nu på jobbet året ut (ska ta emot 4 studenter en vecka på varje). Såklart är hälsan viktigast och jag vet att inte allt hänger på mig. Ska fundera lite på hur jag vill göra. På fredag ska jag ju till bm iafoch göra ultraljud. Så kan prata med henne samtidigt. Tack för att du svara <3
Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.
Tack snälla ni för värmande ord. Har precis tagit cytotec så nu är det bara att vänta. Ingen hejd på tårarna i dag. I går var jag mest tom. Jag vet att många med mig har gått igenom det här men det känns så sorgligt att behöva tänka om och att bebisen jag och resten av familjen vågat börjat längta efter inte kommer. Mitt sött att klara det här är att jag vill köpa hem gravtest och sikta framåt på när vi kan försöka igen. Jag måste ha något positivt att hänga upp mig på. Och titta på de tre fina barn jag redan har. Stor kram till er alla.
Åh va jobbigt. Är du hemma och tar cytotec? Jag tog mina sista tabletter igår. Tänker på dig
Mitt började av sig självt med rygg och magsmärtor i ett dygn. När det beslutades om avbrytande tog jag 3 + 2 cytotec och då var jag var inlagd. Det tog fyra timmar innan merparten samt fostret kom ut i samband med att de undersökte mig och tryckte på magen. Jag var ju rejält sjuk så det behövde komma ut snabbt. Jag fick 2 cytotec även precis efteråt. Jag tyckte inte det gjorde jätteont men hade mycket smärtlindring och du har ju också fött barn vilket brukar underlätta. Det fanns rester kvar igår så jag fick tre cytotec till och nu ska det mesta vara ute. Tänker på dig sagt.