Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

EnLitenTrea skrev 2017-10-07 19:03:56 följande:

Hej alla,

Måste skriva av mig lite, i onsdags började jag blöda och var säker på att det var ännu ett missfall. Åkte till gynakuten i torsdags & helt chockad fick jag se ett tickande hjärta. Dom kunde inte förklara blödningen.

Det har bara varit lite blod sen dess, men idag börjar det blöda betydligt mer. Dum som jag är har jag stressat runt på massa idag och nu är jag så orolig igen :(

Någon mer som blöder?

Så jobbigt. Jag blöder också lite till och från. Fått sett ett hjärta som slår. Men har också en tom hinnsäck bredvid den med foster så nu hoppas jag att inte kroppen råkar stöta ut det levande fostret om/när den försöker få ut den tomma hinnsäcken. Känner mig lite som en tickande bomb. Har du fått nån tid för mer ultraljud eller ansåg de att allt såg bra ut så det inte behövdes? Till mig så de bara att jag skulle komma in om jag började blöda rikligt med smärtor. Inte roligt alls att blöda. Men försöker ta en dag i taget.
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-07 19:45:11 följande:

Åh beklagar att ni tappat ett foster, men vad skönt att ni har ett kvar. Det är så oroligt denna tiden och speciellt när man har MF i ryggen.

Jag ska ringa min Bm imorgon och försöka tjata till mig ett nytt Vul om en vecka.

Hur mycket blöder du? Jag blöder som en sparsam mens, men det har droppat färsk blod när jag går på toaletten... längtar efter att få kunna njuta av graviditeten, det känns som ett he... just nu...

håller tummarna för oss alla att det ska gå vägen

Efter senaste vul har det varit lite bruna flytningar jag sett när jag torkat mig men idag även lite rött i det. Vet inte vad jag ska tro och känner som du att jag längtar efter att kunna njuta av graviditeten. Hoppas du lyckas få ett till vul för att stilla oron.

Håller också tummarna för oss alla <3
  • pandoraDiem
    vinterbebis12 skrev 2017-10-07 21:57:13 följande:

Jag håller också tummarna för er och att ni ska slippa blöda mer. Blödde lite förra veckan men inget efter det. Verkar som många blöder av och till.

Pandora- vid min andra graviditet upptäcktes också en tom hinnsäck vid VUL. Vad jag kommer ihåg sa läkaren att kroppen inte kommer försöka stöta ut den. Sa din läkare det? Håller som sagt tummarna

Hmm, hon sa att det kunde hända men att jag inte skulle oroa mig så mycket. Lättare sagt än gjort.. hon så också att det inte behövde hända, men jag blöder ju lite till och från så svårt att inte oroa sig. Hur gick det för dig vid din andra graviditet? Blödde du något då? Tillbakabildades hinnsäcken efter ett tag?
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-09 20:15:14 följande:

Ni som oxå blöder, hur länge har ni blött?

Jag är inne på dag 6 och känner att detta aldrig kan sluta väl :(

Jag har blött till och från nu i tre veckor tror jag det blir. Dock "bara" 2 lite större blödningar med färskt rött blod som varade i en halv respektive 1-2 dagar. Skitjobbigt men jag tänker att det inte är något jag kan göra åt. Får bara följa med i vad som händer. Om du blöder mycket tycker jag du ska höra av dig till gynakuten eller liknande så du får ett ultraljud. Håller tummarna att allt går väl för dig <3
  • pandoraDiem
    Trea2018 skrev 2017-10-12 06:51:42 följande:

Jag har varit på vul nu och sett att fostret mår bra, trots blödningar. Blev sjukskriven två veckor för att ta det lugnt och vila och har fått tabletter att ta om blödningen tilltar, som ska stoppa blödningen. Blöder man mycket kan tydligen graviditeten följa med ut även om det inte är en missfallsblödning. Att jag mår väldigt illa spelade nog in i att hon sjukskrev också. Det var förstås väldigt skönt att få besked, så kan bara rekommendera att ligga på och tjata om vul! Hoppas ni alla som blöder får den chansen, förstår inte varför vi gravida ska hållas oroliga när det är en så lätt sak att kontrollera!

Åh vad skönt att allt såg bra ut :) kunde de se varför du blödde? Nä visst är det konstigt att vul inte ingår som rutin, får man inte kub gratis så är ju iofs det första gratis ul man blir erbjuden i mitten av graviditeten. Ta nu hand om dig och passa på att vila upp dig så gott det går.
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-13 10:39:34 följande:

Hej alla, så fick jag komma in på gyn igår och göra ett Vul. Allt såg bra ut tack å lov, blev helt chockad...

dock kunde dom inte förklara blödningen. Hoppas inte behöva ha det såhär genom hela grav, men nu känns allt bra :)

Härligt! Hoppas själv att jag inte ska behöva blöda/ha de här bruna flytningarna/blödningarna hela graviditeten. Psykiskt väldigt jobbigt. Vilken vecka är du i nu?
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-13 15:27:39 följande:

Ja man blir helt psykiskt dränerad...

jag går in i v 12 nu

Härligt, då är snart första trimestern avklarad. I min förra graviditet blödde jag runt den tiden för min moderkaka satt långt. Den flyttade sig uppåt och efter några veckor slutade jag blöda. Kollade de hur din moderkaka satt?
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-14 16:37:34 följande:

Ni som oxå blött, blöder eller gjort detta i tidigare grav.

Hur har ni gjort med träning? Blev ni rekommenderade att bara vila?

Jag blir knäpp av detta, är van att träna 4-5 ggr i veckan och nu ingenting. Körde ett enklare pass idag men är ju livrädd att det ska börja blöda mer. Suck ....

ska träffa läkare på tisdag och hoppas kunna få lite mer hjälp då än vad jag fått på gynakuten.

Vågar inte heller träna, jättejobbigt. Du får gärna berätta vad läkaren sa när du träffat hen sen.
  • pandoraDiem
    linnea12533 skrev 2017-10-17 06:48:43 följande:

Fått tid för vul på fredag för att jag är så orolig när jag inte känner något tecken. Är så nervös nu. Hoppas på det bästa och att få se ett levande liv därinne.

Håller tummarna! Alla känner ju inte av sin graviditet så här tidigt. Men förstår oron, tycker helt klart att första tiden är jobbigast psykiskt.
  • pandoraDiem

Har bytt mvc denna graviditet och träffade min nya barnmorska för första gången idag. Tyckte om min som jag hade förra graviditeten också, men vilken skillnad det var på själva servicen. Direkt när jag berättade om mina blödningar kollade hon upp ultraljudstider utan att jag frågade efter det och erbjöd mig en tid redan ikväll :) här i Skåne ska man egentligen ha fyllt 33 år för att göra kub men hon erbjöd mig det också. Wow. Kände mig så sedd.

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL