• hondär

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Blä igår fick jag nån släng av spysjuka... Hade så ont i magen så jag nästan ville gråta och sen spydde jag som en gris. Bara en gång som tur var. Men lyckades strecka nåt ligament i magen så hade ju så ont hela natten. Är piggare idag men trött...

Går in i 37+0 i morgon och det är då två veckor kvar till mitt snitt! Börjar kännas lite läskigt vissa dagar. Jag ska få en liten mini människa igen! De andra barnen börjar precis bli lite självgående så börjar vi om igen.. Kommer nog bli mysigt.

Har burit ner bebiskläderna till tvättstugan och tänkte tvätta upp dem idag eller i morgon så det är gjort. Kanske borde handla hem lite bra att ha saker med, typ bindor, amningsinlägg och blöjor..

• hondär
    marsen skrev 2018-05-02 18:16:21 följande:

Känner också att det ska bli lite läskigt med en bebis igen. Mina andra barn blir 5 och 6 så där hade man ju en "bebis" när man fick en till bebis. Nu är dom stora och självgående och kan till och med hjälpa till med bebis. Men så minns man hur snabbt tiden gått fram tills nu och blir medveten om att innan man ens hinner blinka så ska den nya bebisen snart börja skolan! ???? "stanna upp och njut"- rådet ska jag försöka följa den här gången ????

Får man fråga varför du ska snittas?

Ja denna gång ska njutas! Jag har ju tre "stora", äldsta fyllde tre en månad innan trean kom. Va ju inte så mycket njuta tid då :(

Jag har fött alla mina med snitt, första akursnitt efter ett låååångt försök till vaginal förlossning.. Tvåan var väldigt sjuk och behövde ett stort team med läkare på plats så blev snitt för att kunna planera så alla var med. Och där jag bor får man inte föda vaginalt efter två smitt så blivit automatiskt på resten
  • hondär
    typ89 skrev 2018-05-07 09:05:13 följande:

Har inte skrivit nåt i tråden på jätte länge. Blev så osocial när allt blev jobbigt. Men efter massa falsklarm bestämde sig lillebror gör att komma ut igår. Som en raket på en timme! 48 Cm lång och vägde 3130 så tillslut blev han ganska stor:)

Hoppas att allt går bra för er andra!:)

Grattis vad kul! Hoppas alla dina gravid krämpor försvunnit och att allt känns bra nu!
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2018-05-18 12:20:53 följande:

Grattis! Vår plutt tittade ut i onsdags, en tjej på 53 cm och 3620 g :)

Grattis på dig med! Hur går det?

Detta är ju min fjärde barn och jag funderar på om man glömmer eller om jag har en riktig liten "surpuppa" här hemma.. Herregud, skriker bebisar så här mycket lixom, och kan de aldrig sova själva??

Vi har så fint väder men jag kan inte gå ut för vill ju inte ha bebisen med ut o han hänger ju som en apa på mig ???? o jag kan ju inte hoppa studsmatta o springa runt med de äldre barnen så de blir ju jag som sitter med bebisen, sen skriker han faktist mer hos pappan, blir ju nöjd av att bara känna min svettlukt typ ????...

I natt skrek han som en gris mellan 22-02... Skrek massa innan de med när jag var iväg med de stora barnen en stund...

Men himla tur att han är finast i världen, i natt ville jag dock stoppa in han tillbaka.

Men det är så mysigt med Bebis så det är ju värt allt, trädgården får se lite skit ut och disken o tvätten får tas när tiden finns. Barnen har kul o får mat det är väl de viktigaste tänker jag
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2018-05-25 11:56:23 följande:

Tack :) jag har fått en sovbäbis (iaf än så länge) så jag är nästan lite orolig åt andra hållet - så här lugna ska väl bäbisar inte vara? Men hon går upp bra, äter, kissar och bajsar som hon ska så jag antar att hon bara gillar att sova rätt mycket. Tänk så olika det kan vara. Kom ihåg när sonen skrek som mest, kände mig så otillräcklig och hade så mycket dåligt samvete. Men de är ju unika individer och det är som du säger, så länge de får mat och kärlek så gör man ett bra jobb. Speciellt om man har en skrikig bäbis tänker jag. Kämpa på och ta hjälp av alla du kan!

Min går oxå upp äter o kissar, tror han har ont i magen för blir lite lugnare efter han fist el bajsat... Men de kommer fort tillbaka.. Sambon är hemma med oss en månad nu innan han åker iväg på jobb så hoppas magen ordnar upp sig innan dess...
  • hondär
    LakritsMatte skrev 2018-05-25 20:21:51 följande:

Nu har vår lilla efterlängtade dotter också kommit, en dag före BF! Hon föddes för snart sex timmar sen i en rasande fart och var 52 cm och 3980 gram! Vi mår bra men är lite trötta.

Grattis! Det är så mysigt att äntligen få träffa de små grynen som sprattlat runt i oss så länge!

Någon mer som fått en bebis med hår?
  • hondär
    sommar 77 skrev 2018-04-08 10:28:37 följande:

Och jag ska göra kejsarsnitt för första gången i livet....

Har börjat få så ont i magen och orolig för att det sätts igång för tidigt....

Ser att du med skulle ha snitt, har du fött än? Jag har fött alla mina fyra med snitt
  • hondär

Gullisar ???? jag har haft barn med hår tidigare men denna nya har som lugg.. Mina andra har ser mer ut som små farbröder med lite flint el tunnt fram ????

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL