• hondär

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

typ89 skrev 2018-01-13 18:43:57 följande:

Skriver sällan men vill inte vara tråkig och låta negativ. Tyvärr fortsätter jag kräkas massor och har svårt att äta. Ser att ni andra går upp men jag har hittills gått ner 12 kg. Går och får dropp var tredje dag igen. Mår illa dygnet runt, på nätterna är det jobbigast när alla sover. Men trots detta är jag oerhört tacksam för varje dag som går framåt. Känner lilla pojken sparka varje dag och har tul i v 28 att se fram emot. Dom har kollat min tapp pga sammandragningarna och den är inte påverkad än iallafall. Känns som jag blir väl omhändertagen med regelbundna kontroller så vågar verkligen tro att det ska gå bra. Längtar så efter lillebror :)

Usch det låter jätte jätte jobbigt. Jag har aldrig spytt som gravid, bara mått illa. Jag blir så klen och ynklig när jag spyr, det på nåt vis förstör hela mig... Jag har seriöst fått börja med antidepressiva två gånger pga spysjuka. Jag blir så otroligt klen och tappar all ork, vikrt gör att jag känner mig som en så dålig mamma, nu har jag pojkvän men jag har varit ensam men mina barn sen tidigare och aldrig haft avlastning och inget körkort.. Så jag har ju fått köra slut på mig själv även om jag legat jättesjuk och sen har jag inte klarat att ta mig upp igen lixom..

Jag äter antidepressiva än sen en spysjuka 2015... Men jag vet av tidigare erfarenhet att jag klarar inte en graviditet utan de..

Jag är helt enkelt kraftigt imponerad av kvinnor som mår illa men ändå kan se framåt! Jag tycker att du ska skriva av dig här om du vill, inget är för tråkigt el negativt för att prata om.
  • hondär

Idag skiner solen och snön har börjat smälta, det ser alldeles vårigt ut där ute. Jag sitter på jobbet, 13 timmars pass idag och i morgon och på måndag är de sovmorgon!

Igår var jag och sambon och beställde vagn och babyskydd :) himla mysigt! Tänkte hämta ut de i början på maj. Jag är i vecka 24 men käns ändå lite tidigt att handla saker.. De vi beställde igår behöver vi så klart inte köpa ifall de händer något.. Att man ska vara så orolig hela tiden.

Har även tittat ut vilken säng vi ska köpa och vilket skötbord vi ska ha.

Någon mer som börjat Planer el Köpa saker?

• hondär
    LakritsMatte skrev 2018-01-27 12:20:35 följande:

Jag tycker inte man ska vänta bara för att ?det kan hända nåt?. Man måste ju få längta, planera och njuta lite av att få köpa saker till den nya familjemedlemmen! Jag hade också handlat en massa om det inte vore för att jag inget behöver... haha! Vi har ju allt fräscht och fint sen sonen, vi behöver bara en till spjälsäng alternativt en växasäng till sonen. Sen måste vi välja en syskonvagn. Om vi skulle få en flicka får vi köpa lite tjejiga kläder när hon kommit i så fall!

Jo jag längtar och planerar, men jag vet ju även att det finns risker och att om det skulle inträffa något är de inte så kul att ha förberett allt. Käns som att Riskerna minskas för varje dag men jag kommer inte göra några stora inköp innan v 30..

Det är viktigt att "boa" och planera.

Men tycker oxå det är viktigt att ha i åtanke att livet är skört och allt blir inte alltid som man vill.

Jag kanske är extremt reserverad då jag nästan förlorat ett barn tidigare... Jag vill bara va försiktigt och inte ta ut nån glädje i förskott..
  • hondär

Sängbyte är väldigt individuellt. Första bytte utan problem vid två år. Då till en mini säng. andra va iaf 3.5 år, hon behövde tryggheten av spälorna med en filt över kanten för att komma till ro. Sen hamnade hon i nedre slafen på en våningssäng. Trean va nog 1.5, men det var för att han klättrade i och ur och jag var rädd han skulle slå sig. På hans säng tog jag bort långsidan och satte en liten sån bräda man kan köpa på Ikea. Han fick växasäng vid två och loftsäng vid 4. Så gå på hur du tror ditt barn är redo, och vad ni har ekonomi för.

• hondär

Här är det oxå bra, ganska full rulle på bebisen mest hela tiden, dock har de helt övergått från "sprattel" och sprätt till mer utdragna rörelser. Och hicka, antar jag att de är iaf. Kan känna och se Ganska tydligt hur han ligger med. Värsta är när fötterna är ner mot urinblåsan och livmodertappen.. Högra revbenen är en favorit med.

Min foglossning har blivit så mycket bättre och det klunkar inte i ryggen när jag går längre. Ibland har jag jätte ont i ena benet men de går över fort.

Har börjat må lite Illa igen senaste veckan, det är jobbigt men inte som i början iaf.

• hondär
    typ89 skrev 2018-03-05 18:04:05 följande:

Är i v 31 nu (30+2) och mår lite bättre. Ta i trä men sen jag fick magsjuka för någon vecka sedan kräks jag inte alls lika mycket och jag är både törstig och hungrig:) äter hur mycket som helst känns det som och har gått upp nåt kg, ligger nog bara på -10 kg nu.Bebisen var liten på tul men ska på nytt tul på torsdag så hoppas att han vuxit lite nu när jag oxå växer. Vi har beställt vagnen nu med. Känns så overkligt att vi snart har en bebis igen. Har varit så fokuserad på att bara ta mej genom dag för dag.

Skönt att du mår lite bättre! Du kanske bara har en liten bebis, behöver ju inte bero på att du gått ner i vikt. Mitt mellan barn låg på ?11% i v. 35, ca inom normal. Vet du hur procent på tillväxten?

Jag har fått en unge på 4.0 kg, en på 2.9 kg och en på 3.5 kg. Alla barn är olika :)

Jag har oxå beställt vagn, vad ska ni köpa?
  • hondär

23% är ju ändå Ganska bra, gränsen för att de ens gör flödesmätning är väl 20%, de var de i mitt landsting iaf.

Donkeyn hade jag till mina andra. Fick tre barn på 3 år så den ca perfekt! Jättebra ståbräda! Och vagnen i sig är så lättkörd och fin!

Denna gång blev det en emmaljunga nxt 90, har haft måååånga vagnar men inte så många emmaljunga så ska bli spännande :) köpte svart chassi och med marinblå ligg och sitt del och med ljust läder :)

• hondär

Jollyroom säljer fina moseskorgar billigt nu :) köpte en korg och vagg stativet för 998:-. Det var 1000:- rabatt på bara korgen och några hundra på underredet. Tror jag att jag kommer använda en del i sommar då jag bor stort och kan behöva bära med Bebis. Kan va med ute på gräsmattan med!

• hondär
    marsen skrev 2018-04-12 16:45:34 följande:

Hur har det gått Midvia??

Varning för bajsläsning.

Alltså, jag vet inte vad det är med min mage.. Jag dricker movicol dagligen i vanliga fall för sjukt trög mage. Har fått vara extra noga med detta under graviditeten så det inte blir stopp.

Men igår var jag på toa två gånger med lös avföring,(vanligen var tredje-fjärde dag) så hoppade över movicolen igår, och idag en gång och då också löst! Blir lite orolig att det är sen så kallade "tarmtömningen" innan förlossningen ska sätta igång. Gick in i vecka 35 i dag.

Någon som fått ändrade avföringsvanor åt det här hållet??

Du kanske fått lite magsjuka?...

Jag tycker mig få så lite då och då iof, har ätit max dosen järn sen tidigt och har ju varit förstoppad Sen dess, men ibland så har jag nån dag el två som de släpper.. Lite förstoopningsdiarre kanske?
  • hondär

Hoppfullhet BF 10/5

PandoraDiem BF 15/5

LakritsMatte BF 26/5

Hondär BF 23/5 (planerat snitt 17/5)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL