Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-11-02 18:50:06 följande:

Förstår känslan. Skickar en massa styrkekramar. Vilken tid har ni i morgon?

Kl 11.30 så håll tummarna extra hårt då. Så skickar jag stärkande kramar till dig så du orkar ta dig igenom det här på bästa sätt. Jag skriver imorgon.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-02 18:58:08 följande:

De är 6 och 4. Vet inte hur jag hade fixat det om jag inte haft barn. Jag har inte helt uppdaterad på din situation. Är det UL imorgon? Håller tummarna för att du får bra besked och att er dotter får bli storasyster som planerat. Stor kram

Tack för omtanken. Jag var på vul för 2 veckor sedan när jag borde varit i v 8 åtminstone, men fostret var så litet att läkaren trodde v 6, vilket inte bör kunna stämma för jag vet när jag hade ägglossning. Nytt vul imorgon för att se hur det ser ut. Så fruktansvärt rädd och orolig och ver verkligen inte hur jag ska orka igenom ett eventuellt negativt besked imorgon. Har försökt sen typ april/ maj så blev så oerhört glad när jag blev gravid. Kram till dig med och hoppas allt löser sig till det bästa för dig/er ändå till slut.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-02 20:21:15 följande:

Det ska jag verkligen göra. Tack <3

Tack. Det värmer
  • linnea12533
    Lenen skrev 2017-11-03 08:31:32 följande:

Hej!

Det där hände mig också i början av denna graviditet. BM gjorde ett tidigt UL och jag trodde själv att jag var 7+3, hade ganska bra koll på min ägglossning och när vi hade haft sex, men hon fick det då till att fostret var ungefär 5+nånting. Jag fick panik, hon sa att det är svårt att mäta i så tidiga veckor. 2,5 veckor senare gjorde vi UL hos läkaren och fick då mått på bäbis som var 8+6, så den hade vuxit som förväntat men ägget måste blivit befruktat senare än jag trodde. Hade en blödning vid förväntad mens som troligtvis var en nidblödning.

Så det behöver ju inte vara någon fara men jag känner med din oro. Skönt att väntan nu är över ändå och att ni får svar idag.

På vårt andra UL vågade jag inte titta, min man fick titta åt mig o säga att det såg bra ut tillsammans med läkaren!

Lycka till idag!!!

Tack för omtanken! Är så nervös idag så funkar inte alls som jag ska. Kram
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 11:21:25 följande:

Tänker på dig och håller tummarna nu <3

Tack. Väntar på min tur nu. Hela jag skakar.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 11:21:25 följande:

Tänker på dig och håller tummarna nu <3

Det gick åt skogen för mig med. Tom fostersäck. Hur klarar man sig igenom nåt sånt här???? Jag orkar inte med de här.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 12:31:22 följande:

Åh nej : ( Jag beklagar verkligen. Vilken sorg <3 Jag känner verkligen med dig. Men det går och när ni orkar så kommer många nya chanser. Men jag förstår att det är klen tröst i nuet. Stor stor kram på dig. Finns här. Vi klarar detta.

Tack. Ja just nu är det bara tungt. Skulle så gärna vilja ha nån att dela mina tankar med. Nån som varit med om samma (typ som dig), men känns inte som om det här är rätt forum riktigt.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 22:49:50 följande:

Förstår att det är lättare att ha någon ?live? att prata med. Hur går ni vidare nu? Ska du vänta eller får du hjälp att få ut hinnsäck och så. Hur känns det nu? Stor kram. Finns här iallafall.

Jag tror sorgen har kommit nu för mig. Känner mig så tom och det känns så hemskt att jag nyss var gravid och hade byggt upp alla planer kring det och nu är läget helt förändrat. Men det behövs väl få komma alla tårar och all sorg helt enkelt.

Tillbaka på torsdag för att se om hormonproverna är lika eller har sjunkit. Och nytt ul för att se om det finns rester av fostersäck kvar och i så fall ska jag få tabletter. Jag har fått lugnande tabletter att ta när sorgen blir alltför jobbig för att jag överhuvudtaget ska orka vidare. Tog en igår kväll och sov skapligt, vaknade nyss alldeles kallsvettig och känner mig alldeles tom. Dottern tog det bra i alla fall. Hon hade ju inte hunnit byggt upp några drömmar som jag hade.

Lider med dig med. Vet att vi är fler som tvingas gå igenom det här men det känns ju bara så jobbigt. Kanske kan skicka privat meddelande till dig så slipper alla i den här tråden läsa vår konversation?! Känns så skönt att bolla tankar med dig som är i samma sits. Hur mår du nu?

Kramar!
  • linnea12533
    EnLitenTrea skrev 2017-11-04 09:30:23 följande:
    Lider med dig :(

Jag var med om samma sak i somras, v 12 fick vi se en tom fostersäck. Vi kände oss helt tomma och trodde inte vi skulle klara det. Jag tog en paus från alla forum och bara försökte hantera vår Sorg.

Vi väntade en mens sen körde vi på och blev gravida snabbt. Skickar dig en styrkekram & även hur tufft det kännns nu lovar jag att ni kommer över sorgen. På något sätt har naturen sin gång och ert nästa barn väntar fortfarande på att bli till...
    Tack. Ja just nu undrar jag hur man kommer igenom nåt sånt här. Vad hände efter att ni upptäckt den tomma fostersäcken? Vad gjorde de?
    Hur lång tid tog det innan mensen kom igång igen för dig?
    Vill bara bli av med allt just nu så vi kan få börja om.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-11-04 11:18:40 följande:

Vill ni som också fått missfall att vi startar en egen tråd? Man kan göra den sluten. Jag känner ett behov av älta med några som varit med om samma sak..

Jaa! Absolut. Jag känner samma sak. Vet du hur man gör det? Och hur kommer vi andra in i gruppen?
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:02:07 följande:
    Jag vet inte hur man skickar privat meddelande. Vet du?
    Tror jag vet hur man gör på vanliga sidan i alla fall. Vet inte riktigt i appen men kan prova. Så kan du väl svara om du får det. Annars lät idén om en sluten grupp för oss som fått missfall i den här gruppen som en bra idé tycker jag. Känns lättare att "prata" med någon som gått igenom samma sak.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:04:49 följande:

Jag prövar starta en my tråd för oss som fått missfall nu eller förut från denna tråd. Blir det bra?

Det blir jättebra! Bjuder du in oss andra tror du eller ska vi söka upp gruppen på något sätt? Hör av dig när du vet!
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:18:26 följande:
    Hittar du gruppen?

www.familjeliv.se/forum/fav
    Nej tyvärr inte. När jag trycker på den länken så kommer jag bara till mina favorittrådar och där är ju inte den med. Någon som vet hur man gör?
  • linnea12533
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Beklagar. Jag råkade ut för samma sak för 2 veckor sedan vid ett tidigt ultraljud. Om du vill har vi en egen tråd för oss i denna grupp som råkat ut för missfall. Ifall du vill vara med oss där. Vi "pratar" flitigt och det känns skönt att prata med några i liknande situation. För oss med ma/MF i bagaget från bf MAJ 2018 med syskon... skriv gärna där om du vill. Kram på dig.
  • linnea12533
    typ89 skrev 2017-11-24 16:23:51 följande:

Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...

Hoppas det går bra för dig!
    Jag hade urinvägsinfektioner orsakade av gbs nästan hela tiden när jag var gravid med min dotter för 10 år sedan. Behandlades med antibiotika nästan hela graviditeten. Den här gången sa bm att man ändrat riktlinjer och enbart behandlade gravida om det han symtom. Så kanske inte hade behandlats den här gången om jag hade fått fortsätta vara gravid.
    Så det jag vill säga är att gbs inte behöver innebära någon fara alls, men jag förstår din oro. Hoppas sammandragningarna avtar och att du snart mår bättre.
    Själv hoppas jag att min kropp återhämtar sig fort efter missfallet nu så jag får chans att uppleva en graviditet snart igen, om än inte med förlossning i maj som tanken var.
  • linnea12533

Grattis till er som nu fått era efterlängtade små underverk <3
    Önskar jag fått dela känslan med er men tyvärr ville livet annorlunda och vi kämpar fortfarande för att få ett plus.
    Gläds med er och hoppas det snart blir vår tur att få uppleva en lyckad graviditet!

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL