Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Härligt! Hoppas själv att jag inte ska behöva blöda/ha de här bruna flytningarna/blödningarna hela graviditeten. Psykiskt väldigt jobbigt. Vilken vecka är du i nu?
jag går in i v 12 nu
Härligt! Hoppas själv att jag inte ska behöva blöda/ha de här bruna flytningarna/blödningarna hela graviditeten. Psykiskt väldigt jobbigt. Vilken vecka är du i nu?
Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.
Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?
Mår ni illa allihop? Jag känner ju inget illamående och det gör mig nervös och orolig. Bf 30/5
Ni som oxå blött, blöder eller gjort detta i tidigare grav.
Hur har ni gjort med träning? Blev ni rekommenderade att bara vila?
Jag blir knäpp av detta, är van att träna 4-5 ggr i veckan och nu ingenting. Körde ett enklare pass idag men är ju livrädd att det ska börja blöda mer. Suck ....
ska träffa läkare på tisdag och hoppas kunna få lite mer hjälp då än vad jag fått på gynakuten.
Vågar inte heller träna, jättejobbigt. Du får gärna berätta vad läkaren sa när du träffat hen sen.
Ang. träning så sa min gynekolog att jag skulle träna lugnt, inga tunga luft och avstå från sex medan jag blöder. Men jag har ärligt talat inte varit sugen på något av det pga illamående och trötthet. Men jag hade önskat kunna träna, känns ju som man tappar mycket nu som blir svårt att ta igen sen när magen börjar växa. Har också lagt på mig, två kilo skulle jag gissa pga småätande. Men det får de va vara värt :)
Hej alla,
Har träffat läkare idag för min blödning. Allt ok med bebis men blödningen är fortfarande kvar och minskar inte. Jag ska göra ett cellprov 1 nov då det ev kan vara cellförändringar, alltså fasen det gjorde mig ännu mer orolig :(
Ja ja vi får se, bättre att få reda på det i snar tid än att gå med cellförändringar för länge.
PandoraDiem så härligt att du fick se liten och att allt var bra :) skulle ni följa upp din blödning något mer?
Skönt att allt var okej med bäbisen, men förstår dig, det är inte kul att blöda. Hoppas det bara är någon ofarlig blödning. Fler än man tror som blöder i tidig graviditet, det så iaf hon som gjorde ultraljudet på mig. De tror att jag blöder pga den tomma hinnsäcken bredvid den med foster i, men såklart svårt att veta säkert. Blev erbjuden kub så ska på ultraljud igen om typ 3 veckor så kanske får mer svar då.
Vi har samma plan, KUB först och sen berätta. Men min yngsta har redan noterat att ?mamma har tjock mage? så vi får väl se om de hinner fatta innan dess, 3v kvar...
Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.
Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.
Hej alla,
Mina blödningar har minskat rejält, så otroligt skönt.
Var på Kub i måndags men bebis vägrade att ligga rätt så efter 45 min fick vi ge upp, ny tid på måndag. Hoppas verkligen få svar då... ska även ta cellprov på måndag för att se om jag har cellförändringar med tanke på blödningarna. Jag har fortfarande inga symptom förutom trött och andfådd .
Trevlig helg!
Var på ett nytt försök på kub idag, även denna gång gick jag därifrån ovetandes. Nu var mina blodprov för gamla så fick ta nya, plus att bebis är för liten om man tänker till sista mensen. Så frustrerande och ovisst, får vänta till nästa vecka för att få något typ av svar hur allt ligger till. Har över tagit cellprov idag...
Lider med er som mår så dåligt av illamående och trötthet, ångesten är olidlig. Man känner sig så otillräcklig på alla plan, jobb , hemma ...
hoppas att ni mår bättre snart !
Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.
Nej men va jobbigt. Har missat dina tidigare inlägg, varför har du inte fått gjort kub då? Är det för att bebisen var för liten? Vad säger de om att bebisen är för liten då? Vad det beror på eller så?
Tack. Ja just nu är det bara tungt. Skulle så gärna vilja ha nån att dela mina tankar med. Nån som varit med om samma (typ som dig), men känns inte som om det här är rätt forum riktigt.
Tack. Ja just nu undrar jag hur man kommer igenom nåt sånt här. Vad hände efter att ni upptäckt den tomma fostersäcken? Vad gjorde de?
Hur lång tid tog det innan mensen kom igång igen för dig?
Vill bara bli av med allt just nu så vi kan få börja om.
Fint att du delar med dig. Kom mensen fyra veckor efter att missfallet startat eller fyra veckor efter att det tog slut? Hur länge pågick missfallsblödningen?