hondär skrev 2018-06-07 17:39:46 följande:
Hur går det för alla?
Vi har börjat med minifom nu, vilken gudagåva! Han skriker nästan ingenting!! Och han kan sova en stund själv i vagnen el vaggan, som en jävla välbehövligt mirakel!
Han blir tre veckor idag ???? tiden går fort!
Tyvärr är han fortfarande lite liten, eller de gör väl inte mig något så men han går inte upp i vikt så bra... Vägde 3320 g häromdagen och de va typ 100g upp på en vecka så BVC va inte helnöjda. Men jag hoppas att han lägger mer energi på att växa nu och inte Skrika! Han har iaf växt tre cm på längden :)
Skönt att det går bättre nu! Är ju såå jobbigt när de bara gråter :/
För oss går det bra, tösen blir två veckor imorgon! Hon sover mest hela tiden, växer som hon ska och äter som en häst! Enligt instruktionerna på förpackningen till ersättningen ska dom äta ca 600 ml på ett dygn men hon äter mer än 1000 ml! Jag fasar över vilka maratonamningar som hade krävts för att hålla henne mätt...
Men usch denna värme, och med den värmeutslagen... hon är prickig hela hon, värst på rumpan och i halsvecklen...
Mjölkstasen har lagt sig och inatt sov jag utan bh för första gången, såå skönt! Men jag har fortfarande lite baby blues, känner mig gråtmild och hängig men inte rent deppig tack och lov.
Är det någon kvar som fortfarande väntar på att förlossning ska sätta igång? Jag trodde ju jag skulle vara gravid fortfarande, hade siktat in mig på igångsättning på måndag, haha!