Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-09-13 07:58:22 följande:

Märkligt att klara sig utan att kräkas och börja i vecka 20. Kan tänka mig att man andats ut och tänkt att man klarat sig från det då. Så olika det är mellan olika graviditeter. Vad spännande att få göra vul. Vilken vecka kommer du att vara i då? Har glömt allas BF. : )

Ja, detta med bördigheten eskalerade helt klart ipchmed att första barnet kom

Kommer vara i v7+, skulle egentligen göra det en vecka tidigare men fick förhinder. Jag har haft utomkveds tidigare så egentligen är det mest för att utesluta ett nytt utomkvedes men ska bli spännande att (förhoppningsvis) få se en liten, liten en där inne :)
  • pandoraDiem
    MisseKido skrev 2017-09-15 10:18:25 följande:

Nu har det gått ett par veckor sen plusset. Kom lite blod tidigare i veckan men ringde BM och hon tyckte det inte lätt som något mf. Jag har verkligen inga symptom såsom illamående eller så. Men igår när jag stressat runt hela dagen med tajta jeans å dåliga mattider så svullna min mage upp så det såg verkligen ut som att jag var gravid i minst v.20 på kvällen! Haha jag kunde inte ens dra in den :) men idag är det som vanligt igen, men det var nog det symptomen hittills jag haft. V.5+4 idag.

Får jag fråga dig lite om dina blödningar? Det har nämligen kommit blod för mig idag. Mina tankar går ju direkt till att det är kört för blod har för det mesta varit dåligt för mig. Hur mycket blödde du? Du behöver absolut inte svara om du inte vill. Grattis till graviditeten förresten!
  • pandoraDiem
    MisseKido skrev 2017-09-15 20:55:12 följande:

Det är ingen fara :) jag blödde lite idag också så jag kan såklart inte vara säker på att det kan vara ett mf på gång men jag tror inte det. Det har ibte kommit mkt men jag har upptäckt i samband med toabesök. Jag har tagit bort en stor del av min livmodertapp och har blött från den innan jag varit gravid också, jag har inge ont i magen heller. Jag är faktiskt inte så stressad av det, jättetråkigt om det skulle vara missfall men å andra sidan så betyder det att det kanske är lika bra för att det skulle vara något fel. Jag avvaktar och försöker tänka på att "just nu är jag gravid iaf" :)

Aha, låter inte som missfall. Men visst är det sant som du säger, att kroppen vet vad den ska göra om något är fel. För min del så tror jag det är kört, har inte blött så mycket men har haft lite magknip. Vill utesluta utomkveds då jag råkat ut för det tidigare så om det inte kommer någon störtflod där det är uppenbart missfall så blir det nog gynakuten i veckan.
  • pandoraDiem

Vet inte riktigt vad jag ska tro länge. Blöder inte mer, var egentligen bara där i fredags, så jag tänker att är det missfall så har jag inte blött ut allt än. Men jag antar att det kanske inte alltid är så att man blöder ut allt på en gång vid missfall. Är fortfarande orolig över utomkveds, mest för att jag inte vill bli av med min sista äggledare så det får nog bli ett besök på gynmottagningen i veckan. Är lite orolig att de bara kommer att skicka hem mig direkt när de hör att jag bara är i vecka 6 och inte blöder mer.

• pandoraDiem
    Zanda skrev 2017-09-18 14:51:20 följande:

Verkar ha blivit ett missfall här tyvärr... Blödde stora klumpar inatt så nu är det väl bara att ge upp hoppet och invänta nästa ÄL...

Så tråkigt att höra, beklagar. Har du haft ont också? Kram
  • pandoraDiem
    Zanda skrev 2017-09-18 15:14:24 följande:

Tack för omtanken. Inte så ont, lite molvärk en kort stund imorse bara. Nu blöder det knappt mer heller, skumt!

Ja skumt. Jag kan nog för lite om det här för att uttala mig. Är själv väldigt förvirrad över min blödning i fredags. Antar att det bara är att vänta och se vad som händer. Jobbigt att inte veta dock.
  • pandoraDiem
    Zanda skrev 2017-09-20 00:51:09 följande:

Räknar kallt med att det är ett missfall, har haft som mens i två dar nu. Så troligtvis var det nåt som var galet så likabra att det hände så tidigt. Men ska ändå testa igen i slutet av veckan. Var jätteledsen igår, var så glad över min majbebis och trodde aldrig det skulle hända mig. Idag känns det bättre, blickar framåt och hoppas ÄL kommer igång snabbt igen så vi kan försöka på nytt!

Kram <3
  • pandoraDiem

Är en aning förvirrad just nu och slits mellan hopp och förtvivlan. Blödde i fredags och trodde att det var kört. Blödningen avtog men sen för någon dag sen fick jag lite blodblandade flytningar. Är så orolig att det ska vara utomkveds igen. Tog ett test nu och fick 3+ (clearblue med veckor) så hcg verkar inte gått ner så mycket (är i vecka 6+1). Ska nog försöka få till ett vul idag för att utesluta utomkveds. Kan inte låta bli att hoppas trots att jag vet att mycket kan ha gått snett. Vet inte vad jag vill säga med denna text, kände bara att jag var tvungen att skriva av mig. Vi har ju inte berättat för någon om graviditeten.

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL