Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

Åh va underbara nyheter! Blir så glad för er skull. Jag fick själv en blödning igår och nojjig som jag är lyckades jag flytta vårt planerade VUL från måndag till idag och fick också se ett tickande hjärta. Helt magiskt!
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-09-29 21:49:12 följande:

Är väl egentligen dags för mig att lämna den här tråden eftersom min graviditet inte blev nån bebis...men har lite svårt att slita mig!

I torsdags förra veckan hade jag blött i flera dar och tog ett nytt negativt gravtest och accepterade det hela. Kroppen har känts som vanligt och döm om min förvåning när jag i förrgår fick blinkande gubbe på ÄL-testet! Så nu är vi på't igen så håll tummarna för en liten junibebis nu! <3

Håller tummarna! Häng gärna kvar i tråden. Kram
  • vinterbebis12
    pandoraDiem skrev 2017-10-02 17:00:24 följande:
    Grattis! Kämpade en del för att få min son så kan bara föreställa mig hur det känns att lyckas efter ivf.
    Grattis och här är en till som väntar en IVF- bebis (blir vårt tredje om allt går bra). Håller tummarna för VUL. Vilken klinik har ni?
  • vinterbebis12
    hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

Åh va tufft. Bra att du kan fokusera på att du har en fin son. Kram
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-10-07 21:25:51 följande:

Håller tummarna för er som blöder att det är de vanliga blödningar som ändå kan höra till graviditetens början. Kram på er

Jag håller också tummarna för er och att ni ska slippa blöda mer. Blödde lite förra veckan men inget efter det. Verkar som många blöder av och till.

Pandora- vid min andra graviditet upptäcktes också en tom hinnsäck vid VUL. Vad jag kommer ihåg sa läkaren att kroppen inte kommer försöka stöta ut den. Sa din läkare det? Håller som sagt tummarna
  • vinterbebis12
    vinterbebis12 skrev 2017-10-07 21:57:13 följande:
    Jag håller också tummarna för er och att ni ska slippa blöda mer. Blödde lite förra veckan men inget efter det. Verkar som många blöder av och till.

Pandora- vid min andra graviditet upptäcktes också en tom hinnsäck vid VUL. Vad jag kommer ihåg sa läkaren att kroppen inte kommer försöka stöta ut den. Sa din läkare det? Håller som sagt tummarna
    Pandora - vill bara förtydliga att det förutom den tomma hinnsäcken även fanns ett foster med tickande hjärta och allt gick bra.
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-10-13 10:39:34 följande:

Hej alla, så fick jag komma in på gyn igår och göra ett Vul. Allt såg bra ut tack å lov, blev helt chockad...

dock kunde dom inte förklara blödningen. Hoppas inte behöva ha det såhär genom hela grav, men nu känns allt bra :)

Skönt!
  • vinterbebis12

Vi gjorde UL och tog blodprov för NIPT idag. Vecka 11 (10+1). Blev så lättad av att se en levande bebis. Får nu vänta 14 dagar på resultatet men försöker tänka positivt trots risken förknippad med min ålder. Jag gjorde inte ens KUB vid min första IVF-graviditet (då var jag 33, nu 39)

• vinterbebis12
    pandoraDiem skrev 2017-10-19 16:33:56 följande:
    Skönt att kub närmar sig. De vet inte riktigt vad som kommer hända med hinnsäcken, antingen absorberar kroppen den eller så blöder jag ut den eller så blir den kvar.

Vår son är bara 1 år så även om vi berättat så förstår han nog inte :) Vi har inte berättat för någon än, men närmsta familjen kommer ner nu när sonen fyller 1 så då berättar vi nog.
    Min tomma hinnsäck absorberades. Lycka till på KUB!
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-10-19 16:38:39 följande:

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

Jag är i vecka 11 nu. På dagen syns bara lite men på kvällen blir jag svullen. Behöver äta hela tiden för att slippa må illa så tror den är lite svullen av det med. Vi ska vänta till vecka 14 då vi fått svar på NIPT samt gjort UL igen innan vi berättar för barnen. Våra familjer samt några kompisar vet.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL