• marsen

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-09-25 08:23:10 följande:

Här är det tungt. Ringde till gyn för att höra hur mitt hcg stegrat under 2 dygn. Har läst att det ska fördubblas. Det hade stigit från 22000 till 35000 vilket inte alls är en fördubbling... Det var en sköterska som berättade värdena och kunde inte uttala sig utan jag får vänta på att läkaren ringer. Sitter dessutom och vakar vid mamma som håller på att gå bort. Det känns lite för tungt. Mår såå illa och har så ont i brösten. Men förstår att det antagligen kommer att gå dåligt ändå. Behövde bara ventilera..

Åh, vad tufft för dig :( Hoppas att allt ser bra ut på fredag och beklagar situationen med din mamma <3
  • marsen
    Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

Vad härligt! Stort grattis! (Säger man så?)
  • marsen

Idag går jag in i vecka 7! Lillbebis är då ungefär 8mm lång. Är väldigt uppblåst om magen, så skulle man inte veta att jag bara vara i vecka 7 så skulle man kunna tippa på vecka 20! :D

Vi har fortfarande inte berättat något för någon och tänkte vänta så länge det går med det. Kan man vara tyst och dölja det till jul så vore det juen fin julklapp :)

Det ska bli mest spännande att berätta för sambons mamma då det är hennes första barnbarn. Mina föräldrar har redan 4 st, men de kommer såklar också bli glada :)

Min femåring kommer bli i extas när hon får reda på att mamma har en bebis i magen <3

• marsen
    hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

Åh nej, vad tråkigt! Vad händer då? Sköter kroppen det själv? Och det är inget fel i att känna sorg och bli ledsen för att man redan har ett friskt barn i livet.

Sånt här är jag också rädd för och i det landsting jag bor har vi ju inget KUB eller tidigt VUL utan vi får vänta till RUL i vecka 18-19 innan vi ens får veta om det är något där inne!
  • marsen
    Charlieellerså skrev 2017-10-07 15:40:56 följande:

Fy, ja jag förstår att en stroke försvårar tillvaron massor. Mamma var 64 nu när hon dog och blev sjuk för ungefär 10 år sedan, helt oväntat. Vi har inte heller demenssjukdom i släkten så det tog ett tag att förstå vad det handlade om. Jag är 37 år och bor i Östersund. Instämmer i att kub inte ger så mycket mer än stress. Ska jag vara ärlig gör vi nog det för ultraljudet som hör till. Ja, så häftigt att vi bestämde oss för en fyra och att det nu om allt går bra kommer en till liten filur till familjen. Har alltid vetat att jag ville ha en trea men fyran var svårare att besluta sig för att försöka få till. Många att räcka till för. Men det känns nu helt rätt. Nu blir verkligen en stor familj-härligt. Hur har ni alla barn? Varannan vecka med några? Vi har äldsta två varannan vecka men ofta blir det mer.

Jag bor också i Östersund! Vink vink! :)
  • marsen
    Charlieellerså skrev 2017-10-07 19:31:19 följande:

Men vad roligt. : ) Har du barn sedan tidigare?

Ja, gruppen är ju för syskon ;) Har två sedan innan med en annan karl :)
  • marsen
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:20:59 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Har inte vågat väga mig. Har ätit konstant de 6 senaste veckorna. Ska på inskrivning på torsdag och då blir det svart på vitt.... Hua!
  • marsen

Mina graviditetssymtom har i princip försvunnit de senaste dagarna. Bröstvårtorna som tidigare varit så ömma att man inte ens kunnat nudda dom kan jag nu röra utan problem. Matstockningskänslan upp i halsen är borta. Fortfarande trött och att jag inte kan dricka kaffe. Men det känns annorlunda! Hur får man ett vul? Det känns outhärdligt att vänta till rul innan man får veta om det är något där inne.

• marsen
    Charlieellerså skrev 2017-10-27 18:09:41 följande:

I vilken vecka är du? Det är från runt v 10 spök veckorna kan börja då symptomen avtar och man inte hunnit börja känna rörelser ännu

Gick in i vecka 11 idag, så det kan ju stämma riktigt bra! Men det känns länge till rul nu..
  • marsen
    Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Åh nej :( Beklagar <3
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL