Inlägg från: Trea2018 |Visa alla inlägg
  • Trea2018

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

pandoraDiem skrev 2017-10-19 09:24:29 följande:

Skönt att ultraljudet gick bra :) du får tänka att sannolikheten för att få ett friskt barn är mycket högre än att något är fel. Men nog omöjligt att inte känna lite oro, är själv nervös över vad kub:et kommer visa. Håller tummarna!

Så sant, man borde verkligen fokusera på att chansen att allt ska gå bra är större! Grattis till er som fått se tickande hjärtan, det känns som en milstolpe är uppnåd och förhoppniningsvis lindrar det lite oro. Tänk att det är så lång av oss som går runt och oroar sig för div symptom eller frånvaron av dem. De här första månaderna är verkligen ett psykiskt prov!
  • Trea2018
    Trea2018 skrev 2017-10-19 09:44:36 följande:

Så sant, man borde verkligen fokusera på att chansen att allt ska gå bra är större! Grattis till er som fått se tickande hjärtan, det känns som en milstolpe är uppnåd och förhoppniningsvis lindrar det lite oro. Tänk att det är så lång av oss som går runt och oroar sig för div symptom eller frånvaron av dem. De här första månaderna är verkligen ett psykiskt prov!

*så många av oss, skulle jag förstås skriva...
  • Trea2018
    EnLitenTrea skrev 2017-10-19 11:16:49 följande:

Ja det är verkligen många som blöder i tidig grav, jag har aldrig ens tänkt på det. Idag känns det som att blödningen avtagit lite, men vågar inte hoppas för mycket . På måndag ska jag göra kub, känns som en väldans milstolpe, hoppas att kunna njuta lite efter det beroende på resultatet då.

Vad säger dom om hinnsäcken? Kommer den stanna kvar hela grav?

Har ni berättat för era barn att dom ska få syskon?

Vi tänkte berätta efter Kun resultaten, men dom har nog redan börjat ana. Mycket prat om bebis och syskon :)

Vi har samma plan, KUB först och sen berätta. Men min yngsta har redan noterat att ?mamma har tjock mage? så vi får väl se om de hinner fatta innan dess, 3v kvar...
  • Trea2018
    linnea12533 skrev 2017-10-19 16:38:39 följande:

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

Jag har lagt på mig två kilo pga av allt småätande, mitt i allt illamående är jag ändå konstant hungrig. Det känns som allt det satt sig på magen men jag tycker nog den putar framåt lite mer än om jag bara skulle lagt på i normala fall. Men det är ju absolut inget konstigt att magen inte syns i vecka 9! Njut av att kunna ha dina vanliga kläder ett tag till, jag har mest rymliga blusar nu för diskretionens skull :)
  • Trea2018
    linnea12533 skrev 2017-10-20 14:22:02 följande:

Tack! Så himla orolig nu och har liksom ingen att prata med, mer än min sambo eftersom vi inte berättat för någon annan. Skulle vilja ha någon mer att prata med om det här!

Å så jobbigt! Det är förstås en olidlig väntan. När jag gjorde ul i v6 tyckte gyn att fostret va lite litet, och jag visste exakt när ägglossning var eftersom jag var på undersökningar fick ägglossningsstimulerande spruta. Så då blev jag väldigt nervös. Men två veckor senare hade den växt på sig. Tydligen kan de ibland ligga knepigt till och det är jättesvårt att mäta när de är så små.

Håller tummarna och hoppas att det ser fint ut om två veckor!
  • Trea2018
    Snultan skrev 2017-10-30 16:37:10 följande:

Känner att jag måste skriva av mig. Inte skrivit i tråden ännu. Men känner mig så ensam och mår så dåligt. Ni verkar va ett härligt gäng.

Jag är i vecka 14 idag. BF 6 maj enligt bm, 5 maj enligt alla uträkningar. Jag ska på ett tidigt ultraljud på fredag och RUL 8 december. Ber att allt ska se bra ut. Har en son på 4 år.

Nu till det jobbiga då. Jag har mått illa sedan dag 1. Varje dag. Jag har börjat kräkas några gånger nu på senaste tid. Ätit lergigan i några veckor men känner inte att det hjälper. Har lergigan forte att hämta ut som ska va något bättre så ska testa det. Jag är iallafall såå trött. Så psykiskt trött på detta. Har ingen ork, ingen energi. Vill bara ligga i sängen och inte göra nåt. Får dåligt samvete gentemot sonen, hunden och sambon. Men jag mår verkligen piss. Mirakulöst har det gått bra att jobba. Jobbar 100% som medicinsk sekreterare men 50% av tiden jobbar jag hemma. Har dessutom vabbat en del under hösten vilket är sjukt skönt. Jobbar dag, kväll, helg vilket oxå är skönt. Så de har ändå gått bra. Men ändå. Känner mig typ deprimerad. Dränerad. Som att jag tappat allt. All glädje över graviditeten är som bortblåst. Jag kan inte slappna av. Kan inte glädjas. Mår skit och det upptar 99% av mitt liv. I stunder har jag mått bra och fått lite energi att göra saker. Men mest är det bara skit. Och jag vill verkligen inte gnälla. Jag är så glad över att va gravid och att vi ska få syskon. Vi försökte i 9 månader. Men de är så jobbigt detta. Och nu har jag börjat oroa mig lite. Under första graviditeten var jag aldrig orolig. Nu tänker jag mer på vad jag har att förlora. Åh. Hoppas på att få se ett friskt litet foster på ul på fredag. Kanske de kan ge lite glädje i allt det jobbiga <3

Jag har mått lite som du skriver, väldigt illamående och väldigt trött men inte kräkts mer än några gånger. Inte alls likt mins tidigare graviditeter. Bara velat ligga under täcket och sovit otroligt mycket. Min räddning blev två veckor sjukskrivning som gyn skrev efter en blödning. Jag jobbade lite hemma, men tog det väldigt lugnt.

Nu en vecka efter sjukskrivning har illamåendet lättat en hel del, samma med tröttheten. Har slutat med lergigan. Känns som jag sakta men säkert håller på att bli människa igen! Jag är i 10+5 nu, BF 22 maj, så kanske finns det ett ljus i tunneln för dig redan en vecka eller två bort, håller tummarna för det!
  • Trea2018
    Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Nej, vilket jobbigt besked, så ledsen för er skull!
  • Trea2018
    linnea12533 skrev 2017-11-03 12:23:37 följande:

Det gick åt skogen för mig med. Tom fostersäck. Hur klarar man sig igenom nåt sånt här???? Jag orkar inte med de här.

Beklagar linnea12533! Det finns inget bra att säga, det måste vara otroligt tufft.
  • Trea2018

Vi fick också se en pigg liten en på KUB, det var verkligen en milstolpe! När vi satt i väntrummet innan hörde vi hur paret före oss bröt ihop totalt, vi förstod ju vilket besked de måste fått och jag var i princip beredd att vända i dörren... Riktigt hemskt. Men som tur var gick det bra och nu har vi berättar för barnen, vilket va helt fantastiskt. Lite skillnad med en 5&7 åring jämfört med 1,5 åring som det var förra gången!

Illamåendet är verkligen bättre, dyker upp någon enstaka morgon bara. Tröttheten däremot sitter i, har ätit Niferex sedan v12 men tycker inte det haft någon större effekt på det iaf. Har inte nästa koll hos BM förrän slutet på Jan, fyra veckor efter rul, långt att vänta på att se om järntabletterna verkligen haft effekt.

• Trea2018
    Ninniisen skrev 2017-12-14 19:03:50 följande:

Hej alla!

I tisdags var vi på rul och allt såg fint ut, en exemplarisk bebis därinne. Vi väntar en liten tjej, precis som vi trodde. BF blev flyttat från 11-16 maj vilket var väldigt märkligt men nåja. Det kommer som det ser ut att bli igångsättning tidigare så hoppas på slutet av april.

Grattis till tjejen! Håller själv på att spricka av nyfikenhet, har RUL 28/12. Tur man har annat tänka på nu inför jul så att tiden tickar på! :)
  • Trea2018
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:55:30 följande:

Rul idag och allt såg bra ut :) sån lättnad. Lillen där inne hade växt på sig (till och med lite lite mer än beräknat). Fick veta redan innan att de oavsett mätningarna inte flyttar bf när de fastställt det runt v 12-13 vilket de hade gjort för mig så bf fortfarande 15e maj. Vilken känsla det är att få kolla in där inne :)

Så skönt att det gick bra och att den verkar växa och trivas :) Kollade ni kön?
  • Trea2018
    Echinacea skrev 2017-12-21 20:21:04 följande:

I måndags var vi på RUL och allt såg bra ut. En liten pojke blir det till sambons och dotterns stora lycka. Börjar må bättre även om jag fortfarande kräker en gång varje morgon och måste äta med jämna mellanrum för att inte må illa. Detta har lätt till att jag nu har gått upp 7,5 kg vilket är mer än föra graviditeten. Mest runt lår och höfter. Går in i vecka 20 på lördag.

Hur mycket har ni andra gått upp?

Trodde jag gått upp typ 3kg men efter julmat i dagarna tre är jag nu +5 kg. Upplever att det mest är runt magen ändå. Kan i nödfall ha mina vanliga jeans med hårsnodd i knapphålet.
  • Trea2018
    hondär skrev 2017-12-26 21:48:47 följande:

Jag gick upp 30 kilo med första och runt 16 kilo med de kommande två. Hoppas på att landa under 20 kilo denna gång. Är så otroligt tungt och ovant för kroppen. Har inte vägt mig sen jag gjorde kub vilket är runt 5 veckor sen, då hade jag gått upp 9 kilo, har helt klart slutat gå upp så fort i vikt som i början, ny smyger de sig på. Ska väga mig i morgon.

Tror att huvudsaken är att man har ett normalt bmi. Min BM brydde sig inte om hur mycket jag gått upp utan hur mitt bmi såg ut, vilket efter 8 kilo plus va bra, lite i underkant för min längd. Jag har aldrig utan att varit gravid vägt över 52-53 kilo...

Ja det har nog endel att göra med utgångs BMI också. Jag gick upp 12 med första och 16 med andra så uppåt ska det ju hur som. Tänker inte jättemycket på det. Får bli som det blir och så får amning och barnvagnspromenader göra sitt sen. Båda mina stora kommer att gå i skolan till hösten så jag räknar kallt med att ha tid att röra på mig... Min tvåa gillade aldrig att åka vagn som bebis, det hoppas jag att denna ska vilja!

Drömde inatt att det var en pojke, RUL imorgon :)
  • Trea2018
    hondär skrev 2017-12-28 21:01:57 följande:

Nå hur gick det på rul?

Jag var på rul igår, gick bra och bebis såg frisk ut, dvs inga missbildningar vad man kunde se. Har tidigare fått ett "sjukt" barn, ganska allvarliga innre missbildningar, de kom sjukt oväntat för jag var 24 år då. Hade fått för mig att de oftare hände äldre.. Hade en jättebra graviditet den gången iaf så oväntat var de, upptäcktes i v. 35. Men iaf, denna bebis bar inte på den missbildningen. Och det var en pojk ???? så två flickor och två pojkar i barnaskaran

Grattis till din lille pojk! Så skönt att det såg bra ut. Med de andra två har jag fått göra tillväxtultraljud i vecka 30-nånting, men det har de tydligen slutat med här i Skåne nu. Så nu är det bara ?vanliga? BM besök kvar innan det är dags.

Jag verkar inte vara en sanndrömmare iaf, det var en flicka i magen :) Lite svårt att greppa med två pojkar sedan innan, men jättekul förstås! Allt såg fint ut.
  • Trea2018
    Eliluc skrev 2017-12-29 18:30:30 följande:

Rul idag gick kanon! Och jag som har två pojkar tidigare väntar en liten flicka !

Grattis, skönt att det såg bra ut!

Här sprattlar liten på ordentligt på dagarna, så man undrar om hon aldrig sover. Om några månader hoppas man ju att det ska va lite längre sovintervaller...
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL