• Zanda

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-09-25 09:53:32 följande:

Tack snälla för ditt svar. Läkaren ringde upp mig och sa att stegringen inte var onormal men däremot menade hon att med ett sådant högt hcg borde hon sett mer på vul i fredags. Jag har ju ändå läst att hcg kan ligga på 56000 som högst redan i v 6 så jag vet inte alls vad jag ska tänka. Hon sa att hon absolut inte ville säga att det är kört men att det med stor sannorlikhet kan vara så. Kag fick tid för nytt vul på fredag. Det känns som en evighet bort.

Skickar världens största styrkekram! Tänker på dig<3
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

Åååå vilken lycka!!! <3
  • Zanda
    vinterbebis12 skrev 2017-09-29 15:51:35 följande:

Åh va underbara nyheter! Blir så glad för er skull. Jag fick själv en blödning igår och nojjig som jag är lyckades jag flytta vårt planerade VUL från måndag till idag och fick också se ett tickande hjärta. Helt magiskt!

Härligt! <3
  • Zanda

Är väl egentligen dags för mig att lämna den här tråden eftersom min graviditet inte blev nån bebis...men har lite svårt att slita mig!

I torsdags förra veckan hade jag blött i flera dar och tog ett nytt negativt gravtest och accepterade det hela. Kroppen har känts som vanligt och döm om min förvåning när jag i förrgår fick blinkande gubbe på ÄL-testet! Så nu är vi på't igen så håll tummarna för en liten junibebis nu! <3

• Zanda
    Eliluc skrev 2017-10-02 13:55:39 följande:

Fick se ett pickande hjärta på VUL !!!

Åååå wiiiii vad skönt!
  • Zanda
    hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

<3 Neeej vad ledsamt! Förstår lite hur du känner även om mitt var mycket tidigare... jag bestämde mig direkt för att sikta framåt mot nästa ÄL och plus på stickan, tycker det har hjälpt mycket! Stor kram till dig <3
  • Zanda

Men herregud vad sorgligt att gå in och läsa här tjejer....Lider med er Charlieellerså och vinterbebis12...snyft! Tyckte mitt tidiga missfall i v.6-7 var förvånansvärt jobbigt, så kan knappt tänka mig hur ni har det! Vinterbebis12, gick det inte att göra något alls alltså...vilken sorg med er dotter.

Och Lenen, fyyyy vad hemskt. Vet de varför det blev så med er lilla dotter?

Vi har hunnit försöka en gång till efter missfallet men blev inget, hade konstig ÄL så hormonerna och kroppen var nog inte redo. ÄL nästa vecka igen så nu siktar vi på en jul/aug bebis. Om det är nån som är sugen på att följas åt framåt antingen här eller i ny tråd så vill jag gärna det!

Stor kram till er alla som har det jobbigt! <3

• Zanda
    Lenen skrev 2017-11-02 10:05:52 följande:

Zanda: Ja det här vände upp och ner på allt, jag trodde jag var garanterat ett barn efter så många veckor... men allt kan hända och livet är inte rättvist. Jag hade haft minskade fosterrörelser och var då väldigt orolig men tänkte att det händer ju inget i v 28.. hon hade rört sig lite hela tiden så jag tänkte att hon bara var lugn. Sedan tyckte jag att hon rörde sig igen men jag förstod i efterhand att det var tyngden av henne och livmodern som jag kände då jag lagt mig ner. På ett vanligt barnmorskebesök hittade vi inga hjärtljud, vi gjorde ultraljud direkt och hon var helt stilla, hopsjunken... det enda vi fått som svar var att hon var tillväxthämmad och jag reagerade starkt på det när hon kom, hon vägde bara 765 gram men borde varit över kilot. Troligtvis är det moderkakan som inte funkat optimalt och som ledde till att hon inte fick den näring som hon behövde. Det är väl ändå ett så bra svar vi kunnat få tänker jag, hade varit värre med kromosomavvikelse, hjärtfel eller något annat som på ekrar våra chanser denna gång. Att vi blev gravida så fort efter hennes död är ju otroligt, hann ha mens två ggr efter avslaget slutat. Det finns väl någon mening med det...

Det är väl på något sätt det som både är svårt och fint när man mister ett barn när man har barn sedan tidigare, man vet vad man skulle fått men att tillsammans med sina barn få dela sorgen är så fint! Våra barn har vart helt fantastiska, de träffade SI lillasyster på sjukhuset efter hon var född och jag har vart så stolt över dem och lycklig för att de finns, ännu mer lycklig nu än innan flickan.. Det känns väldigt oroligt om barnen skulle behöva uppleva ännu en sorg bara, tror det förstärker oron denna gången, nu måste det bara gå vägen, de måste få behålla sin bäbis!!

Så sorgligt...<3 Håller alla tummar och tår för detta lilla nya mirakel!
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:27:28 följande:

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på F

Är namnet på gruppen i gravid på forumet

Är också gärna med där och kämpar vidare framåt, är den sluten?!
  • Zanda

Jag tror inte att ni behöver oroa er så mycket för åldern, 33 är ju ingenting Studier på senare år visar ju att kvinnor är fertila allt längre. Jag var 33 när jag fick mitt andra barn, men födde även barn vid 36 år och hoppas ju på en till niu vid 37!

• Zanda
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Åååå nej Som Linnea sa precis här, joina oss i vår grupp om du behöver prata! <3
  • Zanda
    typ89 skrev 2017-12-13 17:27:59 följande:

Skakar lite liv i tråden. Hoppas att det går bra för er alla! Idag fick vi se en sprallig fin liten kille på rul. Bf fortfarande 11 maj. Kändes som en stor lättnad att han växer som han ska:)

Underbart, grattis! <3
  • Zanda
    Ninniisen skrev 2018-05-03 19:29:30 följande:

I lördags den 28/4 kikade vår lilla tjej ut på 4032 gram och 51 cm, så go och perfekt !

Wiiii!! Stort grattis!! <3
  • Zanda
    Eliluc skrev 2018-06-04 11:37:02 följande:

Efter igångsättning över tiden igår, är äntligen våran dotter här !

Grattis!!!<3
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL