Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Nu har vår lilla efterlängtade dotter också kommit, en dag före BF! Hon föddes för snart sex timmar sen i en rasande fart och var 52 cm och 3980 gram! Vi mår bra men är lite trötta.
Nu har vår lilla efterlängtade dotter också kommit, en dag före BF! Hon föddes för snart sex timmar sen i en rasande fart och var 52 cm och 3980 gram! Vi mår bra men är lite trötta.
Hår här också :)
Gullisar ???? jag har haft barn med hår tidigare men denna nya har som lugg.. Mina andra har ser mer ut som små farbröder med lite flint el tunnt fram ????
Det blev en junibebis! 1/6 halv 3 på natten kom han till värden efter drygt 2 timmar på förlossningen. Nu sover han sött bredvid oss i sängen hemma (fick åka hem efter 6 timmar )
Förlåt i förväg för gnälligt inlägg. Är bara tvungen att skriva av mig... ligger här och bara gråter. Min fina flicka är en vecka gammal imorgon men jag bara lider. Har ju valt att inte amma pga problem med amningen förra gången och sedan i måndags har jag haft en förjävlig mjölkstas. Brösten är så otroligt svullna och hårda och ömmar och smärtar något olidligt. Har haft sport-bh på mig sedan förlossningen som är så trång att jag nästan får skavsår av den. Har spänningshuvudvärk för att bh-n drar i mina axlar. Brösten har blivit kantiga av att tryckas ihop konstant. Tar citodon för smärtan (vilket knappast hjälper) men nu är dom slut och jag lär inte få mer. Och det värsta är att jag tycker inte det blir bättre, är snarare värre idag än igår... kan inte bära och krama min stora son och kan inte vara hud mot hud med dottern. Jag vill bara få slippa ha ont :?( först foglossning i tre månader och nu detta. Känns som jag blir straffad för att jag inte ammar...
Allt gick väldigt fort, därmed intensivt också. Först kom in på kontroll efter 20 nån gång, 1,5 cm öppen - skickades hem. Samtidigt passade bm på att ?röra om lite? hinnorna. Efter det så tog det fart. Kom in sedan knappt levande vid 12 på natten, fullt öppen, vattnet gått sedan på undersökningsbritsen. Fick iaf användning av lustgas sedan. Tack gode Gud för det.
Efter igångsättning över tiden igår, är äntligen våran dotter här !
Hur går det för alla?
Vi har börjat med minifom nu, vilken gudagåva! Han skriker nästan ingenting!! Och han kan sova en stund själv i vagnen el vaggan, som en jävla välbehövligt mirakel!
Han blir tre veckor idag ???? tiden går fort!
Tyvärr är han fortfarande lite liten, eller de gör väl inte mig något så men han går inte upp i vikt så bra... Vägde 3320 g häromdagen och de va typ 100g upp på en vecka så BVC va inte helnöjda. Men jag hoppas att han lägger mer energi på att växa nu och inte Skrika! Han har iaf växt tre cm på längden :)
Å vad jobbigt om hon är sjuk, men hur vet man att en bebis har diarré? Nu ska jag upp o göra mina fyra barn redo för skolavslutning klockan nio. Ska bli spännande att ha bebis med i kyrkan....
*läser ikapp i tråden*
Vad roligt det är att det är ett helt annat tema på inläggen nu! Väntan är över och våra bebisar är på rätt sida magen! :D
Våran Lilly har hunnit bli två veckor och två dagar nu. Syskonen, och vi såklart, avgudar henne. Jag tror vi har fått en exemplarbebis! *peppar peppar ta i trä* Hon är så himla snäll!
Somnar mellan 00-01 och sover 4-5 timmar i sträck innan hon vaknar för mat och somnar sen om i typ tre timmar igen. Skriker typ aldrig förutom när det är dags för mat. Men vi hinner ofta se försignalerna för hunger innan hon når så långt till skriket. Sköter magen som hon ska så inget problem med magont. *peppar peppar igen*
Jag blir typ avis på er som "gnäller" på sprängfyllda bröst och övermätta bebisar. Jag har inte kunnat mätta något av mina barn med bara bröstet. Med första barnet fattade vi inte varför hon bara skrek och skrek och skrek, fram tills att en amningsvikt togs och de började titta på hennes tillväxtkurva på riktigt. Hon fick ju inte alls i sig den maten hon behövde! Så med andra barnet och det här så har jag varit inställd på att få ge tillägg, och mycket riktigt. Har aldrig kännt mjölken rinna till så som alla beskriver det.
Men jag ammar först och ger tillägg sen. Det är ju såå himla mysigt!!
Njuter för fullt i bebisbubblan här hemma och är så tacksam för denna lilla varelse <3
Min gör också så med fötterna när han är orolig i magen, vilket är ganska ofta desvärre. Det gör att han sover också oroligt och vaknar till ofta. Vet inte om det är något jag äter (ammar) eller om hans tarmar är inte helt hundra än så länge.
Nu äter min bebis penicillin...
Märkte en dag att de runnit klet ut örat på han, funderade på vad de kunde vara, men tänkte att de kanske bara va nåt från att han legat i magen som kom ut, sen dagen efter va de klet igen.. Som att de runnit ut öronvax och torkat. Kändes väl sådär... Jag hade ett ärende in till stan så gick inom bvc och skulle fråga..
Då blev jag skickad till dagjouren o träffade en läkare, han i sin tur sa att han har öroninflammation men måste träffa en barnläkare. Närmaste barnläkare är 7 mil bort... Så då blev de barnakuten 7 mil bort, de i sin tur skickade oss akut till öra näsa hals och där fick vi träffa läkare som kikade i örat med kamera. Ho. Konstaterade öroninflammation och satte han på penicillin.
Hon sa att ibland händer de bara en gång, men ibland kommer de om och om igen, ett så kallat öronbarn. Så nu får jag väl vänta och se om jag de kommer fler gånger.
Hur går de för alla? Myser ni med era bebisar?
Blev livet som ni förväntat el vad man ska säga....?
Låter som jag själv skrivit de! Sittsover oxå med bebisen... Kan inte lägga ner han alls på dagarna, han bara skriker så tårarna sprutar o blir knallröd i ansiktet o tappar typ andan.
Men, igår sov han TRE timmar i vagnen på dagen! Va ute och gick och han skrek ju som en galning i vanlig ordning, tillslut la jag han på mage och han somnade!
Provade i natt att lägga på mage och han sov då bredvid mig i sägen i FEM timmar! Idag la jag han i vagnen på mage igen och han sov tre timmar igen!
Jag vet att de inte ska ligga på magen men han sover ju inte annars.. I natt vaknade jag tusen gånger och kollade o kände på han, samma i vagnen, går o kikar hela tiden.
När jag samlat lite energi ska jag försöka vända på han när han somnat, och se om han kan sova vidare. Just nu bara måste jag komma ikapp lite hemma och försöka umgås med de tre andra barnen. Sambon jobbar igen så är själv dygnet runt....
Bebisens mage är så tölig.... Ger 20 droppar minifom men vet inte ens om det hjälper... Får använda pysventil nästan dagligen för han skriker och spänner sig så mycket så han inte ens kan fisa o bajsa.. Måste ju slappna av för att de ska komma ut...
Öronen kan vara bättre, svårt att säga då han fortfarande skriker all vaken tid och vägrar ligga på rygg..
Men en sak är säker, så här skrikiga var inte mina andra tre barn!
Men jag njuter för fullt! Är ju mysigt att ha bebis sovande på sig :)
Hej alla! Hur går det för er alla i värmen??
Ruskigt varmt nu asså... Stackars våra små bebisar :(
Hej alla! Hur går det för er och de små?
Här började vi skola in storebror på föris förra veckan. Det tog tre dagar sen drog han hem en monsterförkylning.. har aldrig sett honom så sjuk och medtagen, har vänt nu som tur är men har kvar en ögoninflammation. Någon här som har något tips på bra sätt att ge honom ögondroppar som vi fått på recept? Han vill verkligen inte och vi får hålla fast honom om vi ska lyckas få det i ögonen med resultatet att vi känner oss som hemska föräldrar.
Tyvärr har Saga också blivit smittad, men hon är tack och lov inte lika sjuk som brorsan.
Var ett tag sen du skrev, hoppas det gick över och ni blivit friska!
Här hemma skriks de på, tack gode gud sover han på nätterna ???? vaknar och äter två ggr bara.
Jag har börjat sluta amma för att se om han kanske blir mer nöjd på ersättning, verkar gå ganska bra tycker jag, eller så är det bara för att jag känner mindre stress över att amma konstant.. Nu ammar jag på nätter och en gång per dag när jag börjar få ont. Han är 3.5 månad nu. Tycker han sover ganska mycket, mer än tidigare. Har börjat pilla lite på saker och kikar på sina händer ibland! Han är iaf sötast i världen än :)