hondär skrev 2018-05-25 10:06:47 följande:
Grattis på dig med! Hur går det?
Detta är ju min fjärde barn och jag funderar på om man glömmer eller om jag har en riktig liten "surpuppa" här hemma.. Herregud, skriker bebisar så här mycket lixom, och kan de aldrig sova själva??
Vi har så fint väder men jag kan inte gå ut för vill ju inte ha bebisen med ut o han hänger ju som en apa på mig ???? o jag kan ju inte hoppa studsmatta o springa runt med de äldre barnen så de blir ju jag som sitter med bebisen, sen skriker han faktist mer hos pappan, blir ju nöjd av att bara känna min svettlukt typ ????...
I natt skrek han som en gris mellan 22-02... Skrek massa innan de med när jag var iväg med de stora barnen en stund...
Men himla tur att han är finast i världen, i natt ville jag dock stoppa in han tillbaka.
Men det är så mysigt med Bebis så det är ju värt allt, trädgården får se lite skit ut och disken o tvätten får tas när tiden finns. Barnen har kul o får mat det är väl de viktigaste tänker jag
Tack :) jag har fått en sovbäbis (iaf än så länge) så jag är nästan lite orolig åt andra hållet - så här lugna ska väl bäbisar inte vara? Men hon går upp bra, äter, kissar och bajsar som hon ska så jag antar att hon bara gillar att sova rätt mycket. Tänk så olika det kan vara. Kom ihåg när sonen skrek som mest, kände mig så otillräcklig och hade så mycket dåligt samvete. Men de är ju unika individer och det är som du säger, så länge de får mat och kärlek så gör man ett bra jobb. Speciellt om man har en skrikig bäbis tänker jag. Kämpa på och ta hjälp av alla du kan!