Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

typ89 skrev 2018-01-13 18:43:57 följande:

Skriver sällan men vill inte vara tråkig och låta negativ. Tyvärr fortsätter jag kräkas massor och har svårt att äta. Ser att ni andra går upp men jag har hittills gått ner 12 kg. Går och får dropp var tredje dag igen. Mår illa dygnet runt, på nätterna är det jobbigast när alla sover. Men trots detta är jag oerhört tacksam för varje dag som går framåt. Känner lilla pojken sparka varje dag och har tul i v 28 att se fram emot. Dom har kollat min tapp pga sammandragningarna och den är inte påverkad än iallafall. Känns som jag blir väl omhändertagen med regelbundna kontroller så vågar verkligen tro att det ska gå bra. Längtar så efter lillebror :)

Nej men usch vad hemskt, kan verkligen inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara. För min del får du gärna skriva av dig här om hur du mår. Hoppas illamåendet och sammandragningarna lugnar ner sig. Kram!
  • pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2018-01-27 17:52:24 följande:

Ville bara titta in och se hur ni har det. Ni är ju över halvtid nu. Jag skulle ju hängt med er fram till maj och BF men upptäckte ma på kub i v 12. Nu är jag gravid igen och hoppas att det går vägen denna gång. Isåfall blir det en höstbebis istället. Lycka till med era bebismagar framöver nu.

Åh, grattis till graviditeten! Höstbäbis är trevligt, har en höstson här hemma :) massa lycka till, jag håller alla tummar!
  • pandoraDiem

En fråga tjejer: vi är lite kluvna hur vi ska göra med säng, vår son kommer vara 19 månader när lillasyskonet kommer och vi hade tänkt att de kanske skulle sova i våningssäng i framtiden. Det finns ju såna där som är delbara som man kan ha som två sängar så vi tänkte att vi kanske kunde köpa en sån så kan sonen sova i en av sängarna som hör till våningssängen medan minstingen tar hans spjälsäng. Men frågan är ju om han är för liten för att flytta från sin spjälsäng vid 19 månader? Några erfarenheter? Eller andra förslag? Kan ju alltid köpa en till spjälsäng så länge.

• pandoraDiem

Tack för era tankar, vi får fundera lite på hur vi ska göra med säng.

Hur går det för alla annars? Här rullar det mest på. Känner så mkt mer aktivitet i magen denna graviditet än förra så det känns tryggt. Lite lätt foglossning annars mår jag bara fint.

• pandoraDiem
    Echinacea skrev 2018-03-02 15:20:15 följande:

Hur går det för er?

Snart är jag i vecka 30 och kämpar på med mina krampor. Fortfarande jätte trött, mina värden bara fortsätter och sjunka och nu har jag fått utskrivet tabletter för att se om värden blir bättre. Ska till BM om en vecka. Vikten har lite stannat av vilket är skönt då jag gick upp jätte fort i början, ligger på plus 12 kg nu. Gick upp 13,5 kg med dottern totalt så kommer gå upp mer denna gången.

Usch va jobbigt det låter att vara så trött, hoppas värdena går upp så du får vara lite mindre trött.

Har snart också gått 30 veckor, känns fortfarande rätt overkligt att vi snart kommer vara 4 i familjen. Tog sån tid att bli tre och sen gick det så oväntat snabbt att bli gravid igen. Mår mest bra, lite foglossning men annars inget speciellt. Ska verkligen bli spännande att bli 2-barns förälder :)
  • pandoraDiem
    Midvia skrev 2018-03-07 16:12:12 följande:

Hej.

Jag hoppar in här lite sent. Blev flyttade från 1 maj till 26 april men hoppas det är okej ändå ???? Har en son på 13 månader så det kommer skilja drygt 14 månader på våra små. Vi väntar en lillebror. Någon mer som bor i trakterna kring Kungsbacka?

Välkommen! Börjar verkligen att närma sig :) vi kommer också då rätt så tätt mellan barnen, drygt 1.5 år. Väntar mig att det kommer bli utmanande men samtidigt vet jag vilket härligt utbyte jag själv haft med min syster som är 13 månader yngre än jag :) själv bor jag i Skåne så en bit ifrån Kungsbacka.
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2018-03-07 21:07:32 följande:

Hör ligger jag med influensa och hög feber , hela familjen har fått skiten , gick in i vecka 30 idag (29+0) hur orkar man med influensa med ? Tredje vändan med hosta med :-/

Nä men fy, stackars dig :( hade själv en kraftig förkylning för ett par veckor sen och det var hemskt. Krya på dig och familjen!
  • pandoraDiem

Ja det börjar bli lite tungt nu. Så det är tur att det blir ljusare och varmare ute nu :) hoppas det går bra för er alla!

• pandoraDiem
    Midvia skrev 2018-04-08 09:36:05 följande:

Inte varit så aktiv här även om jag läst mycket.

Men nu händer det grejer. Var ute på morgonpromenad med hundarna och värkar kom igång helt utan föraning (v 37+2) å

Promenadrundan brukar ta 25 minuter men tog 50 minuter nu och jag hade ca 7 värkar på den tiden. Började gråta sista två värkarna för det gjorde så ont. Men nu är vi hemma och jag sitter vid köksbordet och det har avtagit helt förutom lite molvärk. Blir så galet besviken.

Med sonen gjordes kejsarsnitt så kan inte jämföra med den gången då jag inte hann uppleva så starka värkar. Någon som haft såhär och hur lång tid tog det innan värkarna kom igång igen?

Spännande! Jag hade också lite värkar innan min förra förlossning som avtog under natten och förmiddagen för att komma tillbaka framåt kvällen (var dock i vecka 39+ då). Visserligen gjorde inte värkarna så jätteont förrän under andra natten och vi åkte sen in tidigt på morgonen och sonen föddes strax innan lunch. Men det där med smärta upplevs på så olika sätt. Har för mig jag hört att man kan ha fler förvärkar om man redan genomgått en graviditet. Oavsett verkar det som att din kropp har börjat förbereda sig för förlossning och det är ju positivt :)
  • pandoraDiem
    LakritsMatte skrev 2018-04-08 14:19:13 följande:

Jag börjar bli lite nervös inför förlossningen, blev igångsatt med första så vet knappt vad jag har att vänta mig... man har ju läst på men det är ju inte som att uppleva det på riktigt!

Någon mer än jag som har problem med foglossning? Har fått gå ner på halvtid på jobbet nu, jobbar tre veckor till. V 33+0 idag! Hade inga såna besvär förra gången så blev lite tagen på sängen hur ont det gör...

Har också lite foglossning men rätt lindrig, hade ingen alls med sonen. Tur att det börjar närma sig maj :) hoppas din förlossning får komma igång av sig själv denna gång, har hört att förlossningen känns "lättare" då. Jag kan inte riktigt fatta att det är så nära nu, läskigt och spännande.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL