Inlägg från: Hoppfullhet |Visa alla inlägg
  • Hoppfullhet

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Mm79 skrev 2017-10-02 15:34:31 följande:

Hej alla, vågar mig på att skriva in i  tråden med, trots att det är många kritiska veckor kvar, och det kan gå hur som helst.

Är iaf äntligen gravid i v7 med hjälp av IVF efter några års kämpande på egen hand och har Bf 27/5.

Nästa vecka är planerat vul på kliniken. 

Detta är mitt och min makes andra barn (första tillsammans) och jag har ett barn i övre tonåren sen tidigare :)

Åh då är det spänd väntan till nästa vecka, håller tummarna att allt går bra :)
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2017-10-17 14:41:41 följande:

Har bytt mvc denna graviditet och träffade min nya barnmorska för första gången idag. Tyckte om min som jag hade förra graviditeten också, men vilken skillnad det var på själva servicen. Direkt när jag berättade om mina blödningar kollade hon upp ultraljudstider utan att jag frågade efter det och erbjöd mig en tid redan ikväll :) här i Skåne ska man egentligen ha fyllt 33 år för att göra kub men hon erbjöd mig det också. Wow. Kände mig så sedd.

Va härligt bemötande :) jag fyller 33 om 1,5 månad o fick till svar att jag fick boka privat. (Trots att åldersgränsen slopad vid årsskiftet här i Skåne)

Lycka till :)
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2017-10-17 16:00:37 följande:

Men så tråkigt att ni inte blev erbjudna kub. Visste inte att de ska slopa åldersgränsen här, så bra. Här ni bestämt om ni ska göra kub privat eller inte?

Läste en artikel om det, beslutet togs tidigare i år men skulle då först gälla 2018. Sa även detta till MVC, men de hjälpte föga. Har gjort IVF o redan betalat ca 65000kr, så får snällt lägga till ett par tusen till. Har bokat privat, känns ju som en milstolpe att förhoppningsvis få se att allt ser ok ut efter 12 fulla veckor även om de inte är ngn garanti.
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2017-10-17 18:58:43 följande:

Nä, usch så dåligt av dem att inte ge er ett kub. Men då har ni sett den lilla på ett tidigt ultraljud eller? (Har för mig att det brukar vara rutin på de flesta ställen då man gjort ivf).

Just precis, fick första VUL för 2 v sen o allt såg ut som förväntat vilket var befriande. Dock ligger oron kvar o gnager. Så ska bli skönt att komma framåt ett par veckor till.

Grattis till ett lyckat ultraljud för dig :)
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2017-10-17 19:37:55 följande:

Tack :) vad skönt att allt såg bra ut när ni "tittade in" senast iaf, har hört att sannolikheten för missfall minskar rätt mycket om man fått se ett hjärta som slår. Men förstår din oro, har väldigt svårt att släppa den helt själv och tror att den alltid kommer vara med litegrann. Vilken vecka är du i nu? Fick 10+0 själv idag på ultraljudet.

Jo, de lättar lite o veta att chanserna ökar om man sett ett hjärta slå :) är idag 10+4, kommer göra KUB 12+5. Längtar!
  • Hoppfullhet
    Charlieellerså skrev 2017-10-31 16:16:37 följande:

Här slutar min gravid resa för den här gången. Fick veta nu på kub att graviditeten stannat av i v 8. Känns så tomt och konstigt. Jag mår fortfarande så illa och känner mig så gravid. Lycka till nu till er andra.

Å nä :(:. Beklagar...
  • Hoppfullhet
    marsen skrev 2017-11-10 23:51:48 följande:

Jag är också kvar!

Typ alla mina symtom lade av strax innan vecka 10. Det enda som är kvar är tröttheten och avsmak för kaffe. Känner mig inte ett dugg gravid. Orolig såklart att något hänt. Ringde min bm och berättade om min oro och hade hoppats på att få ett ul, men nej. Det hon gjorde var att flytta på nästa besök till en vecka tidigare. Så istället för den 1/12 så ska vi dit den 24/11. Alltså fortfarande två veckor kvar!! Det är meningen att vi ska doppla då. Men hon kunde ju inte garantera att man kunde höra några hjärtljud ändå (är i vecka 15 då). Jag menade då att då går man väll vidare, och får göra ett ul?? Men icke, då skjuter man upp det och försöker lite senare. Alltså SERIÖST?!! Här har jag gått i tre veckor med oron att det inte finns något liv där inne längre och om TVÅ veckor ska vi försöka doppla och hörs inga hjärtljud då så gör man ett nytt dopplerförsök lite längre fram?! Jag lovar er, får hon inte fram några hjärtljud den 24e så är det jag som inte lämnar lokalen förrän hon skickat en akut-remiss på ultraljud! Fattar inte varför det ska vara så jäkla tjurigt att få ett ultraljud om man är orolig?! Tror hon att jag kommer må bra om inga hjärtljud hörs? Är det ens etiskt att inte erbjuda ett ultraljud då?

Har du ingen privatklinik i närheten så du kan boka ett eget ultraljud? Kostar lite men är ju värt om man är så orolig. Har själv bokat 2 för räkna kallt med att inte få ngt av "landstinget".
  • Hoppfullhet
    Linnet1976 skrev 2017-11-26 18:52:33 följande:

Kan man bära på gbs utan att veta om det? Gör man regelbundet test för det, eller det är först om man har uvi el sammandragningar som man kollar?

Tror man kollar först om man har besvär som uvi. Själv hade jag väldigt lite symtom, kände mig ovanligt trött o hade lite ont i ryggen (typ över njurarna).. den enda gången jag hade haft de innan tog jag en urinsticka på jobb som gav utslag o jag hade en uvi. Hade alltså inte ont när jag kissa eller så. Så msn kan nog ha de utan att känna av de precis. När jag sen fick jag samma känsla under min graviditet, tog jag en urinsticka på jobb som gav utslag, ringde då MVC o bad om att få skicka en odling. Visade gbs. Inga symtom = ingen åtgärd. Dock fick jag antibiotika (i blodet) på förlossningen. Hann inte få antibiotikan tillräckligt lång tid innan dom fick ta hål på vattnet så därför blev vi inlagda på perinatalavdelning 48 h efter förlossningen. Nu väntar jag igen och har fått skicka en odling trots att jag inte har symtom, mest för kontroll. Dock räknar de med att man är gbs positiv om man en gång varit det.
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2018-04-14 07:27:38 följande:

När har alla bf? Ska vi göra lista? Jag har iaf 15e maj :)

BF MAJ

Hoppfullhet BF 10/5

PandoraDiem BF 15/5
  • Hoppfullhet
    marsen skrev 2018-04-26 11:50:24 följande:

Det börjar verkligen närma sig för oss alla! Helt sjukt vad den här graviditeten har gått fort, i mitt fall. Tyckte nyss jag plussade och idag går jag in i vecka 37. Jag tror vi har allt klart inför ankomsten, förutom BB-väskan. Kanske borde packa den snart? :D

Kommer inte ihåg vad jag hade i BB-väskan för 4.5 år sedan. Ska vi göra en liten lista?

Myskläder till mamman

Underkläder till mamman

Innetofflor

Schampo/balsam

Hårborste

Kläder till bebis

Pyjamas till bebis

Babynest

Underkläder till pappan

Ombyte till pappan

Vad mer? :D

Filt/snutte till bebis

Amningsinlägg o ev bröstvårtskräm

Tandborste o tandkräm

Laddare till mobil

Förlossningsbrev

Jag har även köpt en liten present till storasyster som jag ska ha med o ge till henne när hon kommer o hälsar på. Som ska va från bebisen. O sen har vi en liten present hemma som storasyster ska få ge till lillasyster.
  • Hoppfullhet
    Ninniisen skrev 2018-05-03 19:29:30 följande:

I lördags den 28/4 kikade vår lilla tjej ut på 4032 gram och 51 cm, så go och perfekt !

Stort grattis <3
  • Hoppfullhet
    typ89 skrev 2018-05-07 09:05:13 följande:

Har inte skrivit nåt i tråden på jätte länge. Blev så osocial när allt blev jobbigt. Men efter massa falsklarm bestämde sig lillebror gör att komma ut igår. Som en raket på en timme! 48 Cm lång och vägde 3130 så tillslut blev han ganska stor:)

Hoppas att allt går bra för er andra!:)

Stort grattis, så härligt :)
  • Hoppfullhet

Har lite samma som Mm79.. mkt magknip :S trivs bäst i famn. Men nätterna har funkat bra nu sen lite tillbaka, hon sover oftast en lång omgång per natt, annars 2-3 h i stöten. På dagen äter hon ff var till varannan till var tredje timme.. håller tummarna för att tarmarna snart börjar anpassa sig helt till maten så de kan bli mindre knorr. Men myser gör jag absolut med mitt lilla hjärta, de jobbiga är de dåliga samvetet mot mitt stora hjärta.. att man inte får samma tid o kvalitet med henne som innan o så mkt som jag skulle vilja. Försöker ta de chanse jag får att mysa extra med henne o då njuter vi bägge 2 :)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL