• Midvia

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hej.

Jag hoppar in här lite sent. Blev flyttade från 1 maj till 26 april men hoppas det är okej ändå ???? Har en son på 13 månader så det kommer skilja drygt 14 månader på våra små. Vi väntar en lillebror. Någon mer som bor i trakterna kring Kungsbacka?

• Midvia

Inte varit så aktiv här även om jag läst mycket.

Men nu händer det grejer. Var ute på morgonpromenad med hundarna och värkar kom igång helt utan föraning (v 37+2) å

Promenadrundan brukar ta 25 minuter men tog 50 minuter nu och jag hade ca 7 värkar på den tiden. Började gråta sista två värkarna för det gjorde så ont. Men nu är vi hemma och jag sitter vid köksbordet och det har avtagit helt förutom lite molvärk. Blir så galet besviken.

Med sonen gjordes kejsarsnitt så kan inte jämföra med den gången då jag inte hann uppleva så starka värkar. Någon som haft såhär och hur lång tid tog det innan värkarna kom igång igen?

• Midvia
    pandoraDiem skrev 2018-04-08 11:32:26 följande:

Spännande! Jag hade också lite värkar innan min förra förlossning som avtog under natten och förmiddagen för att komma tillbaka framåt kvällen (var dock i vecka 39+ då). Visserligen gjorde inte värkarna så jätteont förrän under andra natten och vi åkte sen in tidigt på morgonen och sonen föddes strax innan lunch. Men det där med smärta upplevs på så olika sätt. Har för mig jag hört att man kan ha fler förvärkar om man redan genomgått en graviditet. Oavsett verkar det som att din kropp har börjat förbereda sig för förlossning och det är ju positivt :)

Ja. Jag fick ju värkar innan kejsarsnittet med sonen då förlossningen startade nästan 3 veckor tidigt (v 37+2 då också) Var planerat snitt i v 39+4 egentligen. Men dom värkarna blev aldrig så intensiva som imorse. Kände igen smärtan imorse från när vi fick missfall i v 13 i vår första graviditet.

Men kanhända det är elaka förvärkar. Får se vad som händer kommande dygn. Trodde verkligen något va på g. Känner mig lurad! Haha
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL