Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Hej! Hoppar in här hos er.
Har 5 barn sen innan på 10, 8, 7, 5 och blivande
Härligt med många barn! Jag har tre, en på snart 8, 6 och snart 5 år.
Jobbigt att ni miste en dotter, hemsk upplevelse man inte kan sätta sig in i! Beklagar verkligen. Kul att ni försökt igen och hoppas på annan utgång.
Har dina tidigare barn varit fullgångna?
Hej :)
Välkommen o grattis till ännu ett barn!
Vad tråkigt att höra om er dotter, det är så fruktansvärt att gå igenom, så tråkigt att jag inte är ensam, vi förlorade vår dotter i v 28 1/6 i år och väntar också nästa barn precis på året efter hennes död och födelse.
Det är med blandade känslor vi nu försöker vara glada för det nya barnet men samtidigt hänger sorgen kvar... och gör sig påmind då och då.
Vart bor du? Jag går på spec.mvc i Gbg. Har iofs alltid gjort det men det känns tryggt med all utrustning där och jag hoppas jag få ett ultraljud på onsdag när jag ska dit igen.
Jag trodde aldrig sånt kunde hända, dottern var mitt tredje barn, nu väntar jag då vårt fjärde och det är såååå svårt att slappna av. Kommer säkert bli som mest jobbigt närmare grav.veckan då hon dog.
Vet alla barnen om nya syskonet?
Tack :)
Jag tror att den här oron är något som bara får finnas.. den går ju inte att ta bort för ingen kan garantera mig mitt barn nu.. tyckte det var hemskt efter hon dog, att ha mått dåligt i 28 v och sen fick jag inget för det, så det du skriver är så på pricken. Samtidigt så hopps man och tror ändå att det kommer gå den här gången.
Vet ni vad som gjorde att sen blev infekterad? Låter så orättvist.. föddes hon levande då? Skönt att du går på extra kontroller, så fint att de är så noggranna!
Min dotter dog troligtvis av att moderkakan inte funkade som den skulle, hon var tillväxthämmad och då brukar en dåligt fungerande moderkaka vara orsaken. Men de hittade inget specifikt vare sig på henne eller moderkakan. Jag äter Trombyl denna gången för att minska risken att det händer igen.
Jag är beräknad 31/5, så i v 12 nu. Ja barnen vet. Jag kan inte hålla nåt hemligt för de när jag går runt o kräks o mår illa så mycket :)
De flesta andra vet också, jag tycker det har varit skönt att berätta. Då förstår de flesta iaf varför jag är sjukskriven också.
Härligt att alla barnen får vara med o dela detta med er! De delar både glädjen o sorgen på ett så fint sätt! Mina barn har frågat om denna bäbisen också kommer dö... men de har ett annat sätt att tro på och är inte oroliga på samma djup som jag o mannen. Det är skönt!
Ja usch, förlossningen... det var ju psykisk terror. Jag födde ju ett dött barn, hemskt när hon kom ut o inte skrek.. jag fick aldrig höra hennes andetag o aldrig se hennes ögon. Det sörjer jag fortf men jag vet inte hur det hade känts om hon hade andats en tid. Efteråt blev jag förbnnad när bröststasen kom, fyrkantiga och med sån smärta men det fanns ingen bäbis att mata...
Tycker det låter fint att hon fick somna in hos dig, men det måste vart oerhört svårt. Ansåg de inte att de kunde försöka rädda henne? Går gränsen senare?
Jag hopps också verkligen att det ska gå bra för alla oavsett bakgrund, det här ska ingen behöva gå igenom. Samtidigt känner jag mig tacksam för att jag fick träffa henne och ge henne ett namn, ha minnesceremoni o sprida henne i havet. Alla delar i en process som man behöver gå igenom.
Ser fram emot att detta ska gå vägen o att vi får en till som vi får behålla o njuta längre tid av!
Ett av mina barn är född tidigare i maj, verkligen en bra tid på året att få barn. Det är så skönt att enkelt kunna gå ut o amma ute.
Hej alla!
I tisdags var vi på rul och allt såg fint ut, en exemplarisk bebis därinne. Vi väntar en liten tjej, precis som vi trodde. BF blev flyttat från 11-16 maj vilket var väldigt märkligt men nåja. Det kommer som det ser ut att bli igångsättning tidigare så hoppas på slutet av april.
Vad skönt att allt var bra. Grattis till tjejen! Här sa dom att dom inte flyttar bf vid rul utan går på mätningen från kub. Dom verkar ha olika rutiner lite överallt.
Idag skiner solen och snön har börjat smälta, det ser alldeles vårigt ut där ute. Jag sitter på jobbet, 13 timmars pass idag och i morgon och på måndag är de sovmorgon!
Igår var jag och sambon och beställde vagn och babyskydd :) himla mysigt! Tänkte hämta ut de i början på maj. Jag är i vecka 24 men käns ändå lite tidigt att handla saker.. De vi beställde igår behöver vi så klart inte köpa ifall de händer något.. Att man ska vara så orolig hela tiden.
Har även tittat ut vilken säng vi ska köpa och vilket skötbord vi ska ha.
Någon mer som börjat Planer el Köpa saker?
I lördags den 28/4 kikade vår lilla tjej ut på 4032 gram och 51 cm, så go och perfekt !