Charlieellerså skrev 2017-11-02 20:47:43 följande:
Beklagar verkligen det ni varit tvungna att gå igenom <3 Kan inte föreställa mig. Jag förstår att den erfarenheten sitter hårt. Tänker bara att oddsen för att det ska hända just er igen borde vara så minimal. Får ni extra stöttning nu denna gång? Många kramar
Tack!! Jag beklagar också det du går igenom just nu... har du fått komma hem igen? Låter obehagligt det du skriver om att du blödde så. Ibland händer väl det tyvärr, bra att du sökte ambulans. HB borde ju ha kommit upp nu om du inte blött så mycket mer o samma med blodtrycket om du fått i dig vätska, fått vätskedropp också? Kommer du ha avslag(eller vad man kallar det) en tid efter?
Jag har aldrig haft tidigt missfall eller MA, vet inte hur det känns men som du skriver så är det hemskt för barnen också att mista någon som de sett fram emot, oavsett när i graviditeten. Samtidigt som det är oerhört skönt att ha dem med sig när något händer för det går liksom inte att bara lägga sig ner och ge upp. Tack vare mina barn har vi hanterat detta och gått vidare mycket lättare än jag trodde var möjligt! Du skrev att dina barn är 7,6 och 15 mån, stämmer det? Då förstår ju de äldsta väldigt mycket..
Ja risken att det händer igen är lika stor som sist, 4% tror jag.. men risken att det händer just oss igen borde vara pytteliten.. så jag har väl ändå något hopp om att detta kommer gå bra men usch vad huvudet hittar på saker, letar efter känslor i kroppen som ska säga något... men vi kan bara göra som alla andra, vänta, försöka njuta, vara positiva och hoppas!
Vissa dagar är ju de orden ett slag i ansiktet men det är ju rimligtvis så man ska hantera det hela ????
Jag har samma BM o Läkare som jag haft alla gånger, de stöttar väldigt mycket. Har fått göra två ultraljud redan o kommer be om ett till när jag ska till min BM 15/11... sen känns det väl inte så bra att stressa bäbisen med alla ultraljudsvågor men undrar om inte oron o stressen jag har är lika påverkande isf.. får höra med henne!
Ta hand om dej!