Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hej! Bf 30 maj 2018. Är alltså i vecka 7 nu. Men känner inga som helst tecken på graviditet. Med min dotter mådde jag illa och hade molande värk i magen, men inget den här gången. Är så orolig att allt inte står rätt till. Vad tror ni? Fler som haft/har så? 

• linnea12533
    MisseKido skrev 2017-10-09 20:47:02 följande:

Jag har precis som dig! Första barnet mådde jag jätteilla och hade en massa symptom. Andra barnet- inte så mkt symptom. Den här graviditeten har jag verkligen haft noll symptom! Jag har blivit tjockare runt magen men ingen bebismage eller så det är väl det enda och inget att hurra för direkt ;) . Gick in i v.10 idag.

Skönt att höra att fler har likadant.
  • linnea12533

Mår ni illa allihop? Jag känner ju inget illamående och det gör mig nervös och orolig. Bf 30/5

• linnea12533

Fått tid för vul på fredag för att jag är så orolig när jag inte känner något tecken. Är så nervös nu. Hoppas på det bästa och att få se ett levande liv därinne.

• linnea12533

Ni som har barn som påpekat att ni har tjocka magar, vilken vecka är ni i nu och syns era magar rejält redan??? Jag har gått in i v 9 o min är typ som vanligt.

• linnea12533

Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.

• linnea12533
    pandoraDiem skrev 2017-10-20 13:35:32 följande:

Åh vad jobbigt, lider med dig. Ovisshet är så tungt att bära. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut om 2 veckor. Kram!

Tack! Så himla orolig nu och har liksom ingen att prata med, mer än min sambo eftersom vi inte berättat för någon annan. Skulle vilja ha någon mer att prata med om det här!
  • linnea12533
    pandoraDiem skrev 2017-10-20 16:37:02 följande:

Bara att skriva av dig om du behöver. Känner igen ensamheten, det pratas ju generellt väldigt lite om missfall. Fortsätter att hålla tummarna för dig!

Åh tack, det värmer. Kanske skickar ett meddelande om ensamheten blir alltför stor. Kram
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-10-20 18:07:02 följande:

Så jobbigt att behöva gå och vänta. Håller tummar och tår att det ser bra ut då och vi finns här om du vill ventilera. Kram

Tack. Nu kommer tårarna när kvällen och mörkret kommer. Vet inte hur jag ska orka igenom dessa 2 veckor och hur jag sen ska orka ta ett eventuellt dåligt besked.
  • linnea12533
    Trea2018 skrev 2017-10-20 19:03:05 följande:

Å så jobbigt! Det är förstås en olidlig väntan. När jag gjorde ul i v6 tyckte gyn att fostret va lite litet, och jag visste exakt när ägglossning var eftersom jag var på undersökningar fick ägglossningsstimulerande spruta. Så då blev jag väldigt nervös. Men två veckor senare hade den växt på sig. Tydligen kan de ibland ligga knepigt till och det är jättesvårt att mäta när de är så små.

Håller tummarna och hoppas att det ser fint ut om två veckor!

Tack, hoppas det är detsamma för mig.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL