Inlägg från: Trea2018 |Visa alla inlägg
  • Trea2018

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hej!

En till nyplussad här med BF 23/5. Har två killar som är 5&7 och vi har försökt bli gravida sen januari så jag hade nästan tappat hoppet. Med de andra två gick det rätt snabbt men jag är 37 och åldern gör väl sitt. Men den här cykeln fick jag lite hjälp på traven av hormoner och spruta och då gick det vägen! Lite lätt illamående och ömma bröst än så länge, hur mår ni andra?

• Trea2018
    Zanda skrev 2017-09-17 15:18:04 följande:

Hej tjejer!

Blödde lite igår, några droppar brunrött och blev livrädd! Kom dock inte mer och har inte fått nån smärta så hoppas verkligen inte att det är missfall på gång... Har hört att det är vanligt att blöda lite när man egentligen skulle haft mens, men har aldrig varit med om det själv innan. Hoppas så att lilla bönan vill stana! <3

Det behöver säkert inte vara någon fara, har för mig att de brukar säga att det inte är något att oroa sig för om blödningen är mindre än en femkrona (den gamla varianten ????). Jag hade ett tidigt missfall i Juni, då avtog alla symptom, hcg sjönk, samtidigt som jag fick mensvärk och det blödde som en rejäl mens. Ingen tvekan vad det handlade om!
  • Trea2018
    Zanda skrev 2017-09-18 15:14:24 följande:

Tack för omtanken. Inte så ont, lite molvärk en kort stund imorse bara. Nu blöder det knappt mer heller, skumt!

Hur har det gått för dig Zanda?
  • Trea2018
    Eliluc skrev 2017-09-20 08:13:34 följande:

Om jag räknar ut bf så skall det vara runt 23/5 , har bokat tid hos en bm så får väl mer exakt då , tog ett test till idag för säkerhets skull ???? Det visade på 5 sekunder gravid ???? Så himla skönt !!

Då har vi samma BF om jag räknat rätt. Ska till gyn på VUL 10/10, då får man väl ett mer exakt datum om allt ser ok ut. Känns bara så långt bort... :)
  • Trea2018
    Zanda skrev 2017-09-20 00:51:09 följande:

Räknar kallt med att det är ett missfall, har haft som mens i två dar nu. Så troligtvis var det nåt som var galet så likabra att det hände så tidigt. Men ska ändå testa igen i slutet av veckan. Var jätteledsen igår, var så glad över min majbebis och trodde aldrig det skulle hända mig. Idag känns det bättre, blickar framåt och hoppas ÄL kommer igång snabbt igen så vi kan försöka på nytt!

Så tråkigt Zanda!
  • Trea2018
    pandoraDiem skrev 2017-10-04 16:40:45 följande:

Har varit riktigt trött de senaste dagarna, går runt lite som i en dimma känns det som. Värst är det på jobbet där jag måste kunna koncentrera mig, orkar knappt hålla upp ögonen. Har ni några tips tjejer? Går ju inte att hinna kaffe längre liksom och går redan och lägger mig tidigt på kvällarna. Hoppas allt är bra med er alla förresten.

Känner precis samma. Får ingenting gjort på jobbet och somnar varje kväll när jag nattar barnen. Men vaknar lika trött på morgonen. Är konstant illamående också. Fick ett kort möte med barnmorskan igår och hon skrev ut tabletter mot illamåendet iaf, tror det tar en del på orken att må illa hela tiden så jag hoppas det ska bli bättre nu. Tyvärr har jag inget bra tips mot tröttheten...
  • Trea2018
    EnLitenTrea skrev 2017-10-07 19:03:56 följande:

Hej alla,

Måste skriva av mig lite, i onsdags började jag blöda och var säker på att det var ännu ett missfall. Åkte till gynakuten i torsdags & helt chockad fick jag se ett tickande hjärta. Dom kunde inte förklara blödningen.

Det har bara varit lite blod sen dess, men idag börjar det blöda betydligt mer. Dum som jag är har jag stressat runt på massa idag och nu är jag så orolig igen :(

Någon mer som blöder?

Jag hade en liten blödning i typ 6+0, och gjorde då ett vul. Det syntes inga spår efter någon blödning Jag fick se ett litet tickande hjärta men hon tyckte fostret var lite litet. Sen dess har jag haft bruna flytningar varje dag och en liten rosa blödning till. Men jag har ett vul bokat på tisdag sedan innan så nu vill jag bara att helgen ska gå. Visst är det skönt att se ett tickande hjärta men samtidigt tycker jag man blir lika snabbt orolig igen...

Du kanske ska ringa gynakuten igen? Har du ont?
  • Trea2018
    EnLitenTrea skrev 2017-10-10 22:12:33 följande:

Jag har tid nästa tisdag, blöder inte jättemycket men blod varje gång jag torkar mig och några droppar i bindan.

Sjukt psykiskt påfrestande ... får försöka hålla ut till nästa tisdag

Jag har varit på vul nu och sett att fostret mår bra, trots blödningar. Blev sjukskriven två veckor för att ta det lugnt och vila och har fått tabletter att ta om blödningen tilltar, som ska stoppa blödningen. Blöder man mycket kan tydligen graviditeten följa med ut även om det inte är en missfallsblödning. Att jag mår väldigt illa spelade nog in i att hon sjukskrev också. Det var förstås väldigt skönt att få besked, så kan bara rekommendera att ligga på och tjata om vul! Hoppas ni alla som blöder får den chansen, förstår inte varför vi gravida ska hållas oroliga när det är en så lätt sak att kontrollera!
  • Trea2018

Ang. träning så sa min gynekolog att jag skulle träna lugnt, inga tunga luft och avstå från sex medan jag blöder. Men jag har ärligt talat inte varit sugen på något av det pga illamående och trötthet. Men jag hade önskat kunna träna, känns ju som man tappar mycket nu som blir svårt att ta igen sen när magen börjar växa. Har också lagt på mig, två kilo skulle jag gissa pga småätande. Men det får de va vara värt :)

• Trea2018
    pandoraDiem skrev 2017-10-12 10:07:24 följande:

Åh vad skönt att allt såg bra ut :) kunde de se varför du blödde? Nä visst är det konstigt att vul inte ingår som rutin, får man inte kub gratis så är ju iofs det första gratis ul man blir erbjuden i mitten av graviditeten. Ta nu hand om dig och passa på att vila upp dig så gott det går.

Nej det fick jag inte riktigt svar på. Men man såg att det var utanför själva graviditeten. Hon tryckte specifikt på att akta sig för tunga lyft så det kan ju ha varit något sådant. Har jobbat med endel tunga grejer på tomten, och det var ju så här i efterhand lite onödigt...
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL