Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Vi väntar också barn i maj, har en dotter sedan tidigare. Är i vecka 6 och mår fortfarande bra. Föra graviditeten var väldigt jobbig, både psykiskt och fysiskt så hoppas jag kommer må bättre denna gången.
Vi väntar också barn i maj, har en dotter sedan tidigare. Är i vecka 6 och mår fortfarande bra. Föra graviditeten var väldigt jobbig, både psykiskt och fysiskt så hoppas jag kommer må bättre denna gången.
Jag har heller inga symtom. Är dock endast i vecka. 6 (5+4) men föra graviditeten kräktes jag från vecka 5 till vecka 28, och mådde riktigt dåligt.
Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.
Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?
Jag är i vecka 12 nu och mitt illamående har också blivit värre, kräker 2-3 gånger om dagen. Lider också av enorm trötthet men mår oftast sämre om jag tar en lugn dag och bara går hemma. Mår inte alls bra av inte göra något. Har ju sju hästar, varav fem hästar rids och visst är det tufft att både rida och göra två timmars hårt stallarbete och dessutom har träningar mellan 16-21 tre dagar i veckan, tävlingar på helgerna m,m Visa dagar är jag helt slutkörd men mår inte bättre de få dagarna jag har unnat mig halvdagar i stallet. Att vara hemma och vila har bara gjort mig ännu tröttare och deppig. Sen sitter mycket i huvudet hur man själv upplever och ser på saker. Men självklart hoppas jag att att jag snart mår bättre. .
Vi har varit på KUB idag och allt såg bra ut och barnmorskan gissade på att det blir en liten pojke. ????
I måndags var vi på RUL och allt såg bra ut. En liten pojke blir det till sambons och dotterns stora lycka. Börjar må bättre även om jag fortfarande kräker en gång varje morgon och måste äta med jämna mellanrum för att inte må illa. Detta har lätt till att jag nu har gått upp 7,5 kg vilket är mer än föra graviditeten. Mest runt lår och höfter. Går in i vecka 20 på lördag.
Hur mycket har ni andra gått upp?
Hur går det för er?
Snart är jag i vecka 30 och kämpar på med mina krampor. Fortfarande jätte trött, mina värden bara fortsätter och sjunka och nu har jag fått utskrivet tabletter för att se om värden blir bättre. Ska till BM om en vecka. Vikten har lite stannat av vilket är skönt då jag gick upp jätte fort i början, ligger på plus 12 kg nu. Gick upp 13,5 kg med dottern totalt så kommer gå upp mer denna gången.
Var hos BM idag och värdena hade ökat lite grann, är dock fortfarande väldigt trött. Ont i kroppen, vill inte gå upp från sängen och orkar knappt något. Hoppas dessa veckor går fort nu. Gud vad gnälligt inlägg ????