Inlägg från: MisseKido |Visa alla inlägg
  • MisseKido

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hej, jag är försiktigt optimistisk att jag är gravid, har haft två svaaaga + två dagar i rad (på morgonen). Har börjat testat tidigt och har inte BIM förrän 4/9. Har två barn och detta är första försöket på en trea. Har inte haft några som helst symptom, hade riktigt pms-humör för någon dag sedan som jag brukar få några dagar innan mensen så var säker på att jag inte var gravid. Men jag får se vad som händer närmare bim-datumet. :)

• MisseKido

Nu har det gått ett par veckor sen plusset. Kom lite blod tidigare i veckan men ringde BM och hon tyckte det inte lätt som något mf. Jag har verkligen inga symptom såsom illamående eller så. Men igår när jag stressat runt hela dagen med tajta jeans å dåliga mattider så svullna min mage upp så det såg verkligen ut som att jag var gravid i minst v.20 på kvällen! Haha jag kunde inte ens dra in den :) men idag är det som vanligt igen, men det var nog det symptomen hittills jag haft. V.5+4 idag.

• MisseKido
    pandoraDiem skrev 2017-09-15 15:27:37 följande:

Får jag fråga dig lite om dina blödningar? Det har nämligen kommit blod för mig idag. Mina tankar går ju direkt till att det är kört för blod har för det mesta varit dåligt för mig. Hur mycket blödde du? Du behöver absolut inte svara om du inte vill. Grattis till graviditeten förresten!

Det är ingen fara :) jag blödde lite idag också så jag kan såklart inte vara säker på att det kan vara ett mf på gång men jag tror inte det. Det har ibte kommit mkt men jag har upptäckt i samband med toabesök. Jag har tagit bort en stor del av min livmodertapp och har blött från den innan jag varit gravid också, jag har inge ont i magen heller. Jag är faktiskt inte så stressad av det, jättetråkigt om det skulle vara missfall men å andra sidan så betyder det att det kanske är lika bra för att det skulle vara något fel. Jag avvaktar och försöker tänka på att "just nu är jag gravid iaf" :)
  • MisseKido
    pandoraDiem skrev 2017-09-16 08:36:09 följande:

Aha, låter inte som missfall. Men visst är det sant som du säger, att kroppen vet vad den ska göra om något är fel. För min del så tror jag det är kört, har inte blött så mycket men har haft lite magknip. Vill utesluta utomkveds då jag råkat ut för det tidigare så om det inte kommer någon störtflod där det är uppenbart missfall så blir det nog gynakuten i veckan.

Åh nej vad tråkigt, jag håller tummarna för dig att det går bra!
  • MisseKido
    Eliluc skrev 2017-09-17 08:32:52 följande:

Hej ! Plussade igår hänger på här om jag får ?

Klart du får :) När har du bf?
  • MisseKido
    pandoraDiem skrev 2017-09-21 13:50:12 följande:

Fick se ett litet hjärta som slog idag <3 helt otroligt underbart

Åh vad roligt att höra!
  • MisseKido
    marsen skrev 2017-09-21 20:31:31 följande:

Vecka 6 imorgon och har inte anat ett enda symtom. Inget illamående, inget stramande, inte märkvärt trött..

Kanske skönt, men NÅGOT vill man ju känna för att bekräfta liksom..

Precis lika för mig! Har inte haft ett enda symptom! Svårt att känna sig gravid, känns inte som att det är på riktigt. Med första barnet mådde jag illa första veckorna, andra barnet hade jag nog inte mycket till symptom, men nu som sagt noll symptom. Skulle egentligen på inskrivning om två veckor men jag sköt upp den ett par veckor till. Längtar till KUB så en får se om det är på riktigt eller om jag inbillar mig en graviditet :D
  • MisseKido
    Charlieellerså skrev 2017-09-25 08:23:10 följande:

Här är det tungt. Ringde till gyn för att höra hur mitt hcg stegrat under 2 dygn. Har läst att det ska fördubblas. Det hade stigit från 22000 till 35000 vilket inte alls är en fördubbling... Det var en sköterska som berättade värdena och kunde inte uttala sig utan jag får vänta på att läkaren ringer. Sitter dessutom och vakar vid mamma som håller på att gå bort. Det känns lite för tungt. Mår såå illa och har så ont i brösten. Men förstår att det antagligen kommer att gå dåligt ändå. Behövde bara ventilera..

Vilken jobbig situation du befinner dig i. Beklagar en massa och hoppas att allt blir bättre för dig snart..
  • MisseKido
    Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

Men Grattis vad roligt!! <3
  • MisseKido

Nu har jag berättat för familj och närmaste kompisar. Första barnet väntade vi med till minst v.13 att berätta men nu känns det inte alls lika viktigt att vänta :) Jag har fortfarande noll symptom förutom kanske känsligare bröstvårtor och såklart utebliven mens. Men skulle det visa något knas på KUB så blir det inget mer försök till fler barn (hade en liten blödning för någon vecka sedan därför jag är lite osäker om allt står rätt till). Våra två barn blev till på första försöket dom var väldigt planerade och den här blev till på ett halvhjärtat halvplanerat första försök efter mycket velande om jag ville vara gravid en gång till, så det känns som att det är meningen att just bara det här barnet i magen ska få en chans. Känns skönt att både jag och min sambo har den inställningen :) Blev en liten novell men skönt att skriva av sig lite :) Kommer bli så spännande med kubtest och lite magbilder framöver i gruppen ;)

• MisseKido

Jag är i v.8+1 idag och från ingen stans så har min mage svullnat upp sedan igår! I söndags hade jag inga problem med kläder eller så. Idag fick jag göra mitt bästa för att inte avslöja mig på jobbet! Och jeansen spänner så. Haha känner mig megagravid nu!

• MisseKido
    linnea12533 skrev 2017-10-09 16:19:55 följande:

Hej! Bf 30 maj 2018. Är alltså i vecka 7 nu. Men känner inga som helst tecken på graviditet. Med min dotter mådde jag illa och hade molande värk i magen, men inget den här gången. Är så orolig att allt inte står rätt till. Vad tror ni? Fler som haft/har så? 

Jag har precis som dig! Första barnet mådde jag jätteilla och hade en massa symptom. Andra barnet- inte så mkt symptom. Den här graviditeten har jag verkligen haft noll symptom! Jag har blivit tjockare runt magen men ingen bebismage eller så det är väl det enda och inget att hurra för direkt ;) . Gick in i v.10 idag.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL