Inlägg från: Physalis |Visa alla inlägg
  • Physalis

foundation för ljus hy

Den enda tillräckligt ljusa jag hittat som inte är för rosa eller gul är lumene cc cream i ultra light. Enda negativa är att en har en svag parfymlukt.

Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Tihi skrev 2017-08-31 16:17:25 följande:

Jag gillar Lumene men vad har dom gjort med sina produkter? Alla stinker ju parfym nu och det går inte att använda deras produkter längre. Vidrigt! Vem tror dom vill sätta en parfymfabrik i ansiktet?

Ja för mig är det ett mysterium att det finns parfym i allting. Ingen vill väl lukta massa olika billiga parfymer från smink, deo, tvättmedel, hårsprej, handkräm, tvål mm

Vill jag dofta något speciellt så köper jag en riktig parfym med den doft jag gillar.
  • Physalis
    Vixen90 skrev 2017-09-04 14:51:53 följande:

Lumenes blur foundation får klart godkänt! Bra i färgen! Kanske bäst hittills! Väldigt bra ton. Det jag frågar mig är hur dryg den är. Får en känsla av att den kommer ta slut fortare än min max factor på flaska, men jag vet inte. Oavsett så är priset överkomligt och det kan vara värt att den går åt snabbare!

Får hoppas den duger även i vinter när hyn blir torr.

Hur täckande är den?
  • Physalis
    Vixen90 skrev 2017-09-04 20:47:31 följande:

Medium skulle jag nog säga. På tuben visar den typ 4/5 men står medium. Den täcker bra tycker jag. Jag är rätt röd/rosig i ansiktet. Och det döljer den rätt bra med ett lager.

Tack! Får nog testa nästa gång det är dags att köpa ny.
Svar på tråden foundation för ljus hy