zdudmwml skrev 2017-08-31 21:39:41 följande:
Är man van att vistas i CG-banor ÄR det fruktansvärt irriterande med plingfanatikr. Att plinga är att ge signal i trafiken. Bilar signalerar inte för varje omkörning, fotgängare gastar inte TUT-TUT så fort de går om någon så varför i allsin dar ska cyklister signalera i tid och otid?
Förutom att det är irriterande undergräver det den lilla respekt som fortfarande finns för det. Skulle alla cyklister göra som du skulle snart ingen reagera. Vad tar du till då, vallhorn?
Jag är mycket van att åka på GC-banor, jag cyklar till och från arbetet i stadsmiljö, i en av de större cykelstäderna i Sverige. Jag använder ringklockan flitigt och aldrig blivit utskälld, aldrig råkat ut för någon står stilla. Snarare en nick.
Jag har haft cyklister som plingat på mig när jag drömmande gått lite fel. Hellre en ringklocka än att bli knuffad av cyklister.
Jag skulle gärna vilja ha ett pling från en bakomvarande cyklist som kommer upp snabbt.
Jag kan lugnt säga att jag har flera hundra mils cykling bakom mig i stadstrafik