Inlägg från: Anonym (Go) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Go)

En fråga till cyklister. Varför plingar iprincip ingen cyklist när ni kommer bakifrån?

Jag gör det sen jag fattade Varför man faktiskt gör det, för att snällt varna!

Men allt för många tycks fortfarande bli provocerande av plinget och börjar skrika om att cyckelbanan är väl tillräckligt stor för oss båda osv osv..

Jisses liksom.

Nu funkar inte min plinga så jag ropar pling pling istället. Eller tuuuut. Då blir det tydligen en lättsammare stämning också. Win win.

• Anonym (Go)
    zdudmwml skrev 2017-08-31 21:39:41 följande:

Är man van att vistas i CG-banor ÄR det fruktansvärt irriterande med plingfanatikr. Att plinga är att ge signal i trafiken. Bilar signalerar inte för varje omkörning, fotgängare gastar inte TUT-TUT så fort de går om någon så varför i allsin dar ska cyklister signalera i tid och otid?

Förutom att det är irriterande undergräver det den lilla respekt som fortfarande finns för det. Skulle alla cyklister göra som du skulle snart ingen reagera. Vad tar du till då, vallhorn?

Du kanske inte har märkt när du är ute och Går hur folk på stan tex går?! En plötslig höger sväng hit eller vänster sväng dit, för Titta Dääär var fanns det plötsligt något intressant.

Likadant när man cyklar, speciellt när man cyklar. Varnar inte jag med en pling att jag kommer cyklandes Bakom någon så kan de ju inte heller veta bättre än att vänta med den skarpa svängen de kanske tänkte göra...

Hur tänker Du liksom?!?

Om jag cyklar snabbt, i en nedförsbacke och jag har någon framför mig kan ju inte heller jag veta om de planerar fortsätta gå rakt fram eller inte. Därav en varning som gör att de vet att nu kommer det en cyklist.

Speciellt barn som har okontrollerade impulser att plötsligt springa åt alla håll.

Bilar ska inte tuta på gående eller cyklister för de riskerar skrämma skiten ur dem och istället Orsaka en olycka istället för att förebygga.

Ett pling framkallar troligtvis inte en hjärtinfarkt.

Däremot de gånger jag inte plingat så har det hänt att de gående jag passerat blivit rädda för att man kommit för nära.
  • Anonym (Go)
    zdudmwml skrev 2017-09-01 05:45:01 följande:

Hur klarar du att vistas utomhus? Du verkar vara bosatt i Staden Där ALLA Har Noll Impulskontroll.

Om du läst vad jag skrivit så förstår du att jag redan insett att gående oftast är totalt omedvetna om att de inte är ensamma om att vistas ute bland folk..

Signaler ska inte användas i onödan av något fordon och cykel är ett fordon därför att det kan orsaka flvr skador än hjärtinfarkter något som jag skrivit om i tidigare inlägg.

Jag bor i en buske ute i bushen... nä, jag bor i en storstad men alltså man plingar ju inte så fort man ser en människa liksom. Man har väl en jävla känsla r det r det är nödvändigt att plinga till eller inte.

En snäv cykelväg där folk/barn går, du skulle cykla dig slingrandes förbi utan att plinga då eller? Snällt kliva av cykel och gå förbi.. eller skulle du plinga innan så att de flyttade sig och du kunde cykla förbi?!
Svar på tråden En fråga till cyklister. Varför plingar iprincip ingen cyklist när ni kommer bakifrån?